Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nikon D2x topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De nikon D2x topic

    Hallo,

    Naar aanleiding van deze tread, Stelde ik me de vraag wie er op dit forum een Nikon D2X heeft.

    Zoals elk professioneel fototoestel zijn er soms problemen of vragen die opduiken bij gebruik.

    Deze tread is dus ; bij problemen of vragen ; vlot de juiste mensen te kunnen contacteren.

    Daarom: Iedereen die een Nikon D2x (en enkel dit toestel ), gelieve het even te laten weten.

    Zo zet ik jullie ook in een lijstje zo het makkellijk is voor iedereen.

    Hier alvast het lijstje:

    - Rikketik
    - Svenmichiels
    - Frank207be
    - Noname
    - Otto Knap
    - NataliaNL
    - Eddy Lamin
    - Paepke
    - Martinvideo
    - Wouter M
    - Marbico
    - Maarten1
    - Tshirt
    - Voyager
    - Will
    - Mystiek
    - a90
    - mvdh
    - jackx
    - Xiii
    - Beeldmaker
    - Marchek
    - Appelmooz
    - Kine 21
    - Adri H
    Met een vriendelijke BD-groet,

    Rikketik
    Last edited by rikketik; 15 oktober 2006, 08:55.

  • #2
    Re: De nikon D2x topic

    Hallo,

    Heb ik de eer en het genoegen me als eerste in te schrijven

    Enfin, tof idee rikketik.

    Lijkt me handig om vlot de juiste mensen te vinden.

    Super dat sommige mensen nog zin voor initiatief hebben

    mvg Sven Michiels

    Comment


    • #3
      Re: De nikon D2x topic

      Count me in

      Ik ben zeer leergierig en ben ook altijd bereid mijn ervaring te delen.

      Momenteel ben ik aan het uitkijken naar een deftige (zelf samengestelde) PC want mijne Athlon XP1700 met 768Mb ram gaat zwaar door de knieën bij het bewerken van individuele D2X files in NC4.3

      Voor de rest niets dan lof over de bediening, autofocus en betrekkelijke lichtheid van het toestel en de kwaliteit van de foto's. Wel een nadeel is het beziens dat je hebt met de D2X rond je nek. Ik ben dan ook al 2.07m groot

      Comment


      • #4
        Re: De nikon D2x topic

        Nog vergeten, de Thom Hogan guide for the D2X is ook een aanrader, want ik heb er ondertussen weer heel veel van geleerd (vooral ivm autofocus)

        Comment


        • #5
          Re: De nikon D2x topic

          Dan mag je mij ook op de lijst zetten met de D2x
          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
          www.langenacker.nl

          Comment


          • #6
            Re: De nikon D2x topic

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
            Nog vergeten, de Thom Hogan guide for the D2X is ook een aanrader, want ik heb er ondertussen weer heel veel van geleerd (vooral ivm autofocus)
            ben aan het zoeken geweest maar kan jij hier de url neer zetten van die meneer Tom Hogan,lijkt mij ook wel wat ivm autofocus

            met vriendelijke groet NoName
            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
            www.langenacker.nl

            Comment


            • #7
              Re: De nikon D2x topic

              Elke Nikon user zou Thom Hogan's site moeten kennen en zelfs voor niet Nikon users is het een interessante site.

              mirrorless, DSLR, and compact camera and photography articles, by Thom Hogan

              Comment


              • #8
                Re: De nikon D2x topic

                Heb er ook eentje sinds vorig jaar Kerst. Spelen met licht
                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                Comment


                • #9
                  Re: De nikon D2x topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
                  de Thom Hogan guide for the D2X is ook een aanrader
                  Moesten we met een aantal zijn kunnen we ze evengoed samen aankopen, niet?

                  Ik wil best helpen, maar ben niet gretig op betalen met Visa. Dus als er iemand anders is, 1 voor mij

                  mvg Sven Michiels

                  Comment


                  • #10
                    Re: De nikon D2x topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                    Moesten we met een aantal zijn kunnen we ze evengoed samen aankopen, niet?

                    Ik wil best helpen, maar ben niet gretig op betalen met Visa. Dus als er iemand anders is, 1 voor mij

                    mvg Sven Michiels
                    Ik heb de mijne via paypal gekocht. Dat zou toch vrij veilig zijn geloof ik?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn instellingen

                      Oorspronkelijk geplaatst door NoName
                      lijkt mij ook wel wat ivm autofocus

                      met vriendelijke groet NoName
                      Hier mijn meest gebruikte instellingen en werkwijzen.

                      Voor statische en flash foto's gebruik ik AF-S.

                      Voor actiefoto's gebruik ik nu AF-C met AF bevestiging (middenste optie op CSM a1) Dit vertraagt de camera enigzins, maar zal meer foto's in focus opleveren.

                      CSM f4 knopje (onderaan lensvatting) heb ik toegewezen aan de HSC functie.

                      Alle foto's neem ik in RAW ongecomprimeerd, maar vakantiefoto's neem ik voortaan op JPEG M fine omdat deze resolutie vanzelf genoeg is voor 10X15 prints en dit de nabewerking quasi overbodig maakt. Het zou ook toelaten foto's op hogere ISO's ruivrij te houden door de verkleining.
                      Eerst had ik gedacht dat ik de D70 voor vakantiefoto's zou blijven gebruiken, maar helaas... De D2X ligt me veel beter (door mijn grote handen?) en de resultaten bevallen me ook veel meer (WB en kleur).

                      RGGB histogrammen gebruik ik altijd om overbelichting te detecteren. Indien belangrijke delen van de foto overbelicht zijn neem ik de foto steeds opnieuw (enkel wanneer mogelijk natuurlijk)
                      Last edited by frank207be; 18 juli 2005, 18:41.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De nikon D2x topic

                        Vervolg...

                        Ook gebruik ik alle 4 de geheugenbanken in het "opname" en "persoonlijk instellingen menu". De eerste is standaard, de 2de NEF, de 3de JPEG, de 4de NEF actie met allemaal hun specifieke instellingen. (uit Thom's guide)

                        Ook zet ik het contrast op minimum voor alle banken omdat dit me bevalt en achteraf altijd te corrigeren valt)

                        Sharpening in camera op 0, behalve voor NEF waar deze op scherp +2 staat (beter beoordelen van focus op scherm) daar dit achteraf ongedaan kan worden gemaakt in NC4

                        Comment


                        • #13
                          Re: De nikon D2x topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
                          Count me in

                          Ik ben zeer leergierig en ben ook altijd bereid mijn ervaring te delen.

                          Momenteel ben ik aan het uitkijken naar een deftige (zelf samengestelde) PC want mijne Athlon XP1700 met 768Mb ram gaat zwaar door de knieën bij het bewerken van individuele D2X files in NC4.3

                          Voor de rest niets dan lof over de bediening, autofocus en betrekkelijke lichtheid van het toestel en de kwaliteit van de foto's. Wel een nadeel is het beziens dat je hebt met de D2X rond je nek. Ik ben dan ook al 2.07m groot
                          Sorry mensen, wellicht niet terzake, maar ik wil dit toch kwijt.
                          De D2X is een toestel dat mij ook aanspreekt, het neusje van de zalm bij Nikon. Maar dit is nu jammerlijk weer een van de nadelen van een 12Megapixel toestel. Je randapparatuur gaat eveneens door de knieën. Alé, nog een 1500€ erbij voor een andere PC. Wellicht gaan we er in de nabije toekomst allemaal naartoe. Dit is dan weer goed voor de computerwereld.

                          Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: De nikon D2x topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
                            Momenteel ben ik aan het uitkijken naar een deftige (zelf samengestelde) PC want mijne Athlon XP1700 met 768Mb ram gaat zwaar door de knieën bij het bewerken van individuele D2X files in NC4.3
                            Probeer anders eens RawShooter essentials . De software is gratis, als Nederlander spreekt me dat uiteraard aan, en ik ben zeer te spreken over de resultaten. Verder ook geen problemen met het uitlezen van de witbalans zoals veel andere converters.

                            Groot voordeel tov Nikon Capture is de snelheid, wellicht dat je huidge pc nog een poosje mee kan.
                            http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

                            Comment


                            • #15
                              Re: De nikon D2x topic

                              Zet mij er ook maar bij

                              Comment

                              Working...
                              X