Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nikon D2x topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: De nikon D2x topic

    Oorspronkelijk geplaatst door paepke
    Al 24hr trotse bezitter maar.... nog hééél wat uurtjes te gaan als leercurve
    Dus als je wil : put me on the list
    Groeten.
    @frank schitterende idee die avatar en prachtig gerealiseerd
    Proficiat met je aankoop Patrick en veel geluk ermee!

    Ik zag al die Canon (no offence ) avatars staan dus dacht ik dat een mooie Nikon D2X avatar ook niet zou misstaan. Alleen vind ik achteraf het geel wat fel uitvallen

    Comment


    • #62
      Re: De nikon D2x topic

      ..je mag er mij ook bij de gelukkige bezitters rekenen...
      Ik heb hem vooral gekocht omdat ik 'grote' (A3 en groter) foto's moet maken. Maar ik sta nog dagelijks verstomd van de kwaliteit.
      Ik gebruik na een 5000 foto's nog steeds de basisinstellingen, soms een -0.3EV. Ik fotografeer vooral gebouwen (veranda's) en ga bij tegenlicht vooral op cental weight belichtingsmeting.
      D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

      BD0323BE

      Comment


      • #63
        Re: De nikon D2x topic

        Allé, ge moogt mij der ook eindelijk bij zetten. M'n leverancier heeft me vanmorgen gebeld dat hij klaar lag. Hoe hij er dan zo vlug aangeraakt is weet ik niet, want zaterdag had nikon volgens hem geen stock meer.

        Comment


        • #64
          Re: De nikon D2x topic

          Volgens de handleiding mag je de D2X niet gebruiken in een vochtige omgeving. Betekent dit dan ook dat je hem (net als de D70) niet mag gebruiken als het regent.

          Comment


          • #65
            Re: De nikon D2x topic

            Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
            Volgens de handleiding mag je de D2X niet gebruiken in een vochtige omgeving. Betekent dit dan ook dat je hem (net als de D70) niet mag gebruiken als het regent.
            Is de D2X dan niet weather-sealed??
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #66
              Re: De nikon D2x topic

              Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
              Is de D2X dan niet weather-sealed??
              Tuurlijk wel.

              Kijk maar eens naar de afsluiting van batterij en camera

              Sven

              Comment


              • #67
                Re: De nikon D2x topic

                Dat dacht ik ook, maar in de handleiding zeggen ze wel iets anders...

                Comment


                • #68
                  Re: De nikon D2x topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
                  Dat dacht ik ook, maar in de handleiding zeggen ze wel iets anders...
                  In de handleiding zeggen ze :
                  "Dit product..........en kan storingen vertonen bij onderdompeling in water of bij blootstelling aan hoge luchtvochtigheid" net zoals ze zeggen "geen grote temperatuurschommelingen".

                  Het gaat dus wel echt om hoge vochtigheid.....tegen een spatje water zal hij wel tegen kunnen. Wat dan ook weer niet wil zeggen dat je er mee onder de douche moet gaan staan....

                  Comment


                  • #69
                    Re: De nikon D2x topic

                    Al mensen die ervaring hebben met de combinatie D2X Sigma 50-500?
                    Vandaag effe deze combinatie uitgeprobeerd en tot mij grote verbazing kreeg ik van tijd tot tijd een rare diafragma waarde, namelijk een driehoekje met de diafragmawaarde 5 erbij. Focussen deed ie niet meer tot ik uitzoomde naar +/- 200 mm. Zou de D2X een minimum diafragma hanteren voor de focus, de 50-500 gaf anders geen enkel probleem op de D2H.
                    Groeten.
                    KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
                    http://www.photopat.be

                    Comment


                    • #70
                      Re: De nikon D2x topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door paepke
                      Al mensen die ervaring hebben met de combinatie D2X Sigma 50-500?
                      Vandaag effe deze combinatie uitgeprobeerd en tot mij grote verbazing kreeg ik van tijd tot tijd een rare diafragma waarde, namelijk een driehoekje met de diafragmawaarde 5 erbij. Focussen deed ie niet meer tot ik uitzoomde naar +/- 200 mm. Zou de D2X een minimum diafragma hanteren voor de focus, de 50-500 gaf anders geen enkel probleem op de D2H.
                      Groeten.
                      Ik niet. Gebruik zelf enkel de Nikkor objectieven -geen enkele andere- en ik denk dat het nog maar het beste is voor de communicatie.

                      Comment


                      • #71
                        Re: De nikon D2x topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door Digifo
                        Ik niet. Gebruik zelf enkel de Nikkor objectieven -geen enkele andere- en ik denk dat het nog maar het beste is voor de communicatie.

                        Ben ik het geheel mee eens
                        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                        www.langenacker.nl

                        Comment


                        • #72
                          Re: De nikon D2x topic

                          Mijn foto's met de combinatie D2X en Bigma variëren van schitterend tot zeer slecht. De D2X is zeer gevoelig, en zal heel snel minder goede resultaten laten zien met zo'n zware lens als de Bigma vanwege het gewicht. Met dat gewicht krijg je snel bewegingsonscherpte te zien. Beste ervaringen heb ik met f9 of erboven.
                          Last edited by NataliaNL; 5 augustus 2005, 00:19.

                          Comment


                          • #73
                            Re: De nikon D2x topic

                            Afijn, nu dit alles gelezen te hebben stel ik de vraag, Wel of niet de D2X.
                            Ik sta dus op het punt de D2X te kopen maar wil van jullie , D2X gebruikers , horen of dit een goede aankoop is.
                            Ik maak veel sportfoto`s , wielrennen in het bizonder , dus moet snelheid en snelle AF hebben.
                            Ik heb de D70, maakt zeer scherpe plaatjes, doet de D2X dat ook??
                            De revieu`s zeggen mij niet zo veel, ik wil het van jullie horen.
                            Heb pas de 20D van Canon met de Conon 70-200 USM IS L lens gekocht maar dat haald in de verste verte niet de scherpte van een eenvoudige D70 met een Sigma 80-400 OS.
                            Wil dus graag de voor maar zeker ook de nadelen horen van deze Nikon D2X camara.

                            Gr. John
                            www.sportactiefoto.nl

                            Comment


                            • #74
                              Re: De nikon D2x topic

                              sport = D2X + afS lens
                              maar ook met een d70 en een D1X gaat dat heel goed. Met de D100 iets minder omdat die een kleinere buffer heeft.

                              Comment


                              • #75
                                Re: De nikon D2x topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door NataliaNL
                                sport = D2X + afS lens
                                maar ook met een d70 en een D1X gaat dat heel goed.
                                D2X + AF-S lenzen gaan idd héél goed.

                                D70 met 70-200 is ook een uitstekende combinatie.

                                mvg Sven Michiels

                                Comment

                                Working...
                                X