Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nikon D2x topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: De nikon D2x topic

    Ik bedoel maar dat in tegenstelling tot de d70 de je d2x bijna altijd moet bijsturen

    Comment


    • #32
      Re: De nikon D2x topic

      Oorspronkelijk geplaatst door rikketik
      Ik bedoel maar dat in tegenstelling tot de d70 de je d2x bijna altijd moet bijsturen
      Hier moet ik eric wel gelijk geven.

      Als je de foto's (met standaard instellingen) van een D70 vergelijkt met die van een D2X, vind ik dat die van een D70 beter zijn.

      Eens je je D2X hebt ingesteld (reken maar 6 maandan leerschool ), kan je beide apparaten, noch foto's vergelijken.

      mvg Sven

      Comment


      • #33
        Re: De nikon D2x topic

        Eens je je D2X hebt ingesteld (reken maar 6 maandan leerschool ), kan je beide apparaten, noch foto's vergelijken.

        mvg Sven
        Niet enkel een kwestie van instellingen maar ook van lenzen.De D2X straft bijvoorbeeld de minste bewegingsonscherpte af.Gisteren meegemaakt met een kennis die moeilijk scherpe foto's uit de hand getrokken krijgt met z'n D2X met zijn AFS 300mm F4.Dit is nochtans een erg goede lens en op zijn vroegere D100 had ie steeds prachtige scherpe foto's met deze 300mm.Toen hij gisteren mijn 70-200VR op zijn D2X zette had hij plots wel erg scherpe foto's daar de VR zijn werk goed doet.
        Heb op mijn D70s dezelfde foto's getrokken (we waren in Paradisio) met zijn 300mm en ik had wel scherpe foto's (de 6.3MP zijn blijkbaar veel vergevingsgezinder dan de 12MP van de D2X.Het wordt allemaal zo niet uitvergroot).
        Zelfs met combinatie TC14E/300mm/D70s nog steeds scherpe foto's uit de hand.Met een D2X is dit blijkbaar veel moeilijker.
        Last edited by roadrunner; 21 juli 2005, 19:04.
        Danny's Photosite

        Comment


        • #34
          Re: De nikon D2x topic

          Heb ik ook al gemerkt.

          D2X + 300mm f/4 uit de losse hand: moeilijk
          D2X + 70-200 uit de losse hand auto's schieten op 1/125sec: onbegonnen

          Daarom MONOPOD gebruiken

          Sven

          Comment


          • #35
            Re: De nikon D2x topic

            Oorspronkelijk geplaatst door rikketik
            Ik bedoel maar dat in tegenstelling tot de d70 de je d2x bijna altijd moet bijsturen
            Ik ben zeer tevreden van de lichtmeting van de D2X. Laatst in Luxemburg in een kasteel een interieurshot gedaan (harnassen) en vond exact dezelfde lichtomstandigheden in de foto terug als terplaatse.
            Soms heeft ie inderdaan wat onder- maar ook wel eens overbelichting. Ik loop ook steeds de RGGB histogrammen te checken en opnieuw te trekken met compensatie waar nodig.

            Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
            Heb ik ook al gemerkt.

            D2X + 300mm f/4 uit de losse hand: moeilijk
            D2X + 70-200 uit de losse hand auto's schieten op 1/125sec: onbegonnen

            Daarom MONOPOD gebruiken

            Sven
            Mijn 80-400VR heeft het ook wel eens moeilijk. Die moet dan ook al dichtgeknepen worden op 400mm voor maximale scherpte (f8-f11) en de VR kan dan toch niet voorkomen dat er bewegingsonscherpte de foto's insluipt! Zojuist heb ik als test deze combo op een tafel gezet om alle beweging uit te sluiten en dan laat die toch een fraaie scherpte noteren. De Sigma 12-24 is op vakantie dan weer 400% meegevallen, allicht door het zeer grote hyperfocale bereik

            Comment


            • #36
              Re: De nikon D2x topic

              Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
              Heb ik ook al gemerkt.

              D2X + 300mm f/4 uit de losse hand: moeilijk
              D2X + 70-200 uit de losse hand auto's schieten op 1/125sec: onbegonnen

              Daarom MONOPOD gebruiken

              Sven
              Hij heeft ook m'n 35-70 F2.8 op de D2X gebruikt en deze golden oldie presteerde erg goed.Scherp tot in de kleinste details.Verbaasde me een beetje daar ik dacht dat de D2X het enkel met recente kwaliteitslenzen goed zou doen.
              Danny's Photosite

              Comment


              • #37
                Re: De nikon D2x topic

                Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
                Hij heeft ook m'n 35-70 F2.8 op de D2X gebruikt en deze golden oldie presteerde erg goed.Scherp tot in de kleinste details.Verbaasde me een beetje daar ik dacht dat de D2X het enkel met recente kwaliteitslenzen goed zou doen.
                De D2X is gewoon een stuk zwaarder dan een D70. Ik heb ook de indruk dat een D2X de minste bewegingsonscherpte onmiddellijk afstraft.

                Dus zit er maar 1 ding op hé, gezamelijk naar de fitness

                MAAR de D2x is een bangelijk toestel, ik zou hem nooit meer wegdoen

                Sven

                Comment


                • #38
                  Re: De nikon D2x topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
                  Hij heeft ook m'n 35-70 F2.8 op de D2X gebruikt en deze golden oldie presteerde erg goed.Scherp tot in de kleinste details.Verbaasde me een beetje daar ik dacht dat de D2X het enkel met recente kwaliteitslenzen goed zou doen.
                  Kwaliteitslenzen blijven kwaliteitslenzen. Die 35-70 f2.8 is minstens even scherp als de 28-70 AF-S f2.8 naar wat ik overal kan lezen. De eerste generatie AF 80-200 f2.8 schuifzoom is dan weer niet altijd goed genoeg zijn voor de D2X heb ik pas mogen ondervinden met die van mijn vader: stevige frontfocus en pas goed op f/4! Hier kan je een gelijkaardig verhaal lezen: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=14290347

                  Comment


                  • #39
                    Re: De nikon D2x topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                    De D2X is gewoon een stuk zwaarder dan een D70. Ik heb ook de indruk dat een D2X de minste bewegingsonscherpte onmiddellijk afstraft.

                    Dus zit er maar 1 ding op hé, gezamelijk naar de fitness

                    MAAR de D2x is een bangelijk toestel, ik zou hem nooit meer wegdoen

                    Sven
                    Ik ben al aan het overwegen wanneer de D2Hs zakt in prijs zo'n body bij te kopen voor shots die minder detail vereisen en dan de D70 weg te doen. De D70 kan nog steeds prachtig scherpe foto's produceren, maar het aanvoelen van en het werken met de D2 reeks is gewoon super ondanks het meergewicht

                    Comment


                    • #40
                      Re: De nikon D2x topic

                      Heeft iemand zin om 22,95$ te betalen voor een artikel?



                      Verder heb ik ook mijn bedenkingen bij het feit wanneeer zo'n 12Mpixel sensors beschikbaar zullen komen in minder precieze budget DSLR bodies... Ik kan het natuurlijk alleen maar toejuichen, maar dan zullen er heel veel mensen aan hun techniek moeten gaan werken of ze zullen zeer teleurgesteld zijn...

                      Comment


                      • #41
                        Re: De nikon D2x topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door rikketik
                        Heb reeds ondervonden dat ook de d2x zowel als de d2h neiging hebben tot onderbelichting Je moet bijna altijd wat bijsturen.
                        Nog iemand??
                        Heb je je schermpje wel goed staan dan? Die staat het beste op -2.
                        Ik maak mijn foto's vrijwel altijd op ev-0.3, dus 't lijkt me niet dat de camera onderbelicht.....
                        Gebruik je meestal Matrix, spot of centered weight lichtmeting?

                        Comment


                        • #42
                          Re: De nikon D2x topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door rikketik
                          Ik bedoel maar dat in tegenstelling tot de d70 de je d2x bijna altijd moet bijsturen
                          Daar ben ik het niet mee eens.
                          Last edited by NataliaNL; 22 juli 2005, 22:43.

                          Comment


                          • #43
                            Re: De nikon D2x topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
                            Niet enkel een kwestie van instellingen maar ook van lenzen.De D2X straft bijvoorbeeld de minste bewegingsonscherpte af.
                            Klopt.

                            Gisteren meegemaakt met een kennis die moeilijk scherpe foto's uit de hand getrokken krijgt met z'n D2X met zijn AFS 300mm F4.Dit is nochtans een erg goede lens en op zijn vroegere D100 had ie steeds prachtige scherpe foto's met deze 300mm.Toen hij gisteren mijn 70-200VR op zijn D2X zette had hij plots wel erg scherpe foto's daar de VR zijn werk goed doet.
                            Heb op mijn D70s dezelfde foto's getrokken (we waren in Paradisio) met zijn 300mm en ik had wel scherpe foto's (de 6.3MP zijn blijkbaar veel vergevingsgezinder dan de 12MP van de D2X.Het wordt allemaal zo niet uitvergroot).
                            Ik heb het idee dat lage Fgetallen zich anders laten zien dan met een 5 of 6 mp DSLR.

                            Comment


                            • #44
                              Re: De nikon D2x topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                              De D2X is gewoon een stuk zwaarder dan een D70.
                              Ik krijg nu, na een aantal maanden, serieuze klachten in mijn armen

                              Comment


                              • #45
                                Re: De nikon D2x topic

                                Hallo,

                                Gebruiken jullie ook de fijnafstelling van uw lichtmeting (b7)?

                                Ik heb er zelf weinig ervaring mee, maar ken mensen die het op +1/6 hebben staan.

                                Wat is jullie gedacht?

                                Sven

                                Comment

                                Working...
                                X