Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nikon D2x topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nikon D2x topic

    Niemand??????
    www.sportactiefoto.nl

    Comment


    • Re: De nikon D2x topic

      Oorspronkelijk geplaatst door marbico
      Niemand??????
      Hoi John,

      Kort samengevat is het dat bij snelle actie (continu low of high) met aparte AF ON en AF-C de camera niet bestuurd wordt DOOR en rekening moet houden MET enkel de ontspanknop maar door 2 aparte knoppen wat een betere respons geeft en accuratere resultaten. Hoeveel juist weet ik ook niet, maar naar mijn aanvoelen werkt het zeker beter. Het zal nog beter kunnen van zodra ik helemaal gewend ben aan de aparte bediening van AF en afdrukken.

      Comment


      • Re: De nikon D2x topic

        Ja oke, denk dat het meer gevoelsmatig is, het blijft natuurlijk technische de zelfde handeling kwa AF snelheid/focus, dus begrijp niet waarom er dan meer foto`s in focus zouden zijn.
        Ga vanavond de schaatsmarathon in Deventer doen en zal die instelling eens gebruiken, ben benieuwd of het inderdaad beter werkt.

        Gr. John
        www.sportactiefoto.nl

        Comment


        • Re: De nikon D2x topic

          Oorspronkelijk geplaatst door marbico
          Ja oke, denk dat het meer gevoelsmatig is, het blijft natuurlijk technische de zelfde handeling kwa AF snelheid/focus, dus begrijp niet waarom er dan meer foto`s in focus zouden zijn.
          Ga vanavond de schaatsmarathon in Deventer doen en zal die instelling eens gebruiken, ben benieuwd of het inderdaad beter werkt.

          Gr. John
          En? Hoe is het gegaan?

          Ik denk dat je mijn commentaar "meer foto's in focus" moet herleiden naar "meer geslaagde foto's". Ik moet deze manier van bedienen in Continous high met actiefoto's nog eens deftig uitproberen wanneer het weer wat beter is, ik ook tijd heb en ik er beter aan gewend ben.

          Comment


          • Re: De nikon D2x topic

            70-200 2.8 VR eerste maal op mij D2X geschroefd...Geeft wel een 'oerdegelijk' gevoel... NB: Hebben jullie het verschil tussen de "normal" en "active" mode al uitgebreid getest???
            D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

            BD0323BE

            Comment


            • Re: De nikon D2x topic

              Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
              70-200 2.8 VR eerste maal op mij D2X geschroefd...Geeft wel een 'oerdegelijk' gevoel... NB: Hebben jullie het verschil tussen de "normal" en "active" mode al uitgebreid getest???
              Gefeliciteerd met uw schitterende aankoop!

              Met de 'active' mode heb ik nog geen goede resultaten bekomen. Is dan ook alleen te gebruiken vanaf een bewegend voorwerp zoals een auto.
              De 'normal' mode is de 'standaard' mode. Mijn ondervindingen:
              - gebruik de VR alleen maar indien nodig. Op statief en bij hoge sluitersnelheden is het gebruik van VR zinloos en batterijverspillend.
              - Bij VR ON: Kadreer uw onderwerp en stel eerst scherp. U hoort een vreemd geluid. Wacht tot het beeld eventjes 'bevriest' en druk af. Succes gegarandeert tot zeker 1/15e van een seconde.

              BELANGRIJK: zet uw camera altijd uit als U deze lens verwijdert!!!! Anders heeft dit beschadiging tot gevolg. In de nieuwe VR-lenzen zit er zelfs een chip ingebowd waarvan Nikon Europe kan zien of de gebruiker dit AL dan NIET gedaan heeft. In geval van verkeerd gebruik is de waarborg zelfs niet van tel. De handleiding verwijst hier trouwens naar.
              Last edited by Leopard; 29 november 2005, 15:04.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • Re: De nikon D2x topic

                Bedankt voor de duidelijke uitleg....
                D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                BD0323BE

                Comment


                • Re: De nikon D2x topic

                  een vraagje:

                  Welke settings gebruiken jullie op camera én flits (600 of 800) in om de DOF te beheersen bij flitsfotografie???? Bv bij close-up portretten on-the-field????
                  D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                  BD0323BE

                  Comment


                  • Re: De nikon D2x topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
                    een vraagje:

                    Welke settings gebruiken jullie op camera én flits (600 of 800) in om de DOF te beheersen bij flitsfotografie???? Bv bij close-up portretten on-the-field????
                    De camera op A zodat je het diafragma kan bepalen en de flits op auto, eventueel bijgeregeld met compensatie.
                    Last edited by voyager; 30 november 2005, 19:55.

                    Comment


                    • Re: De nikon D2x topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
                      70-200 2.8 VR eerste maal op mij D2X geschroefd...Geeft wel een 'oerdegelijk' gevoel... NB: Hebben jullie het verschil tussen de "normal" en "active" mode al uitgebreid getest???

                      Je kan de active mode ook gebruiken bij extreem lage sluitertijden en dus niet enkel als je in een bewegend voertuig zit.Geen garantie dat de foto scherp gaat zijn maar de kans op een gelukte foto in zo'n situatie is groter dan in de normale modus.
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • Re: De nikon D2x topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door voyager
                        De camera op A zodat je het diafragma kan bepalen en de flits op auto, eventueel bijgeregeld met compensatie.
                        welke auto-stand bedoel je? bij iTTL krijg ik de shutterspeed niet korter dan 1/60e....
                        D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                        BD0323BE

                        Comment


                        • Re: De nikon D2x topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
                          welke auto-stand bedoel je? bij iTTL krijg ik de shutterspeed niet korter dan 1/60e....
                          Op de camera bij persoonlijke instelling e1 kan je de flitssync snelheid instellen van 1/60 tot 1/250. Als er veel licht is en de sync staat op 1/250 auto zal de flits overschakelen naar fast fill sync.

                          Comment


                          • Re: De nikon D2x topic

                            e1 staat op 1/125... Shutterspeed wijkt bij A stand niet van de 1/60e, noch bij de SB 600, noch bij de SB 800...

                            Zal toch eens moeten laten nazien....Of zie ik nog iets over het hoofd????
                            Last edited by martinvideo; 30 november 2005, 22:50.
                            D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                            BD0323BE

                            Comment


                            • Re: De nikon D2x topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
                              e1 staat op 1/125... Shutterspeed wijkt bij A stand niet van de 1/60e, noch bij de SB 600, noch bij de SB 800...

                              Zal toch eens moeten laten nazien....Of zie ik nog iets over het hoofd????
                              De camera moet op A staan, de flits op TTL (niet op A of AA).
                              De camera zal wel pas een kortere sluitersnelheid kiezen indien hij voldoende licht ziet. Probeer eens de iso te verhogen en te meten op een lichtbron.

                              Comment


                              • Re: De nikon D2x topic

                                Voor diegene die graag experimenteren:

                                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                                Heb van deze persoon zijn vorige curve een heel poosje geleden bekeken en uitgetest en ik moet toegeven dat het voor mij een grote winst was.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X