Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nikon D2x topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nikon D2x topic

    Waarom kan ik die firmware niet vinden????
    www.sportactiefoto.nl

    Comment


    • Re: De nikon D2x topic

      ...waar zoek je?

      Hier kan je ze vinden....
      Last edited by martinvideo; 8 november 2005, 20:44. Reden: vervollediging...
      D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

      BD0323BE

      Comment


      • Re: De nikon D2x topic

        Hier kan je hem vinden.

        groetjes Sven

        Comment


        • Re: De nikon D2x topic

          1) je moet geregistreerd zijn, anders heb je geen toegang tot software-updates. Dit behelst ook firmware
          2) ik vind het spijtig dat Nikon niet belsoten heeft om met deze update te voorzien om de spiegel opklapbaar te maken voor het kuisen van de sensor met behulp van een volgeladen batterij. Je moet nu steeds beschikken over een transformator, gekoppeld aan je fototoestel wil je de ccd kuisen. Dit is meer risico-vol dan gebruik te aken van een volle accu, waar je zelf de verantwoordelijkheid voor draagt.
          Voor spanningsonderbreking ben je niet verantwoordelijk gezien je dit nooit kan voorzien, maar je zit wel met de gevolgen...
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • Re: De nikon D2x topic

            Oorspronkelijk geplaatst door purlut
            1) je moet geregistreerd zijn, anders heb je geen toegang tot software-updates. Dit behelst ook firmware
            2) ik vind het spijtig dat Nikon niet belsoten heeft om met deze update te voorzien om de spiegel opklapbaar te maken voor het kuisen van de sensor met behulp van een volgeladen batterij. Je moet nu steeds beschikken over een transformator, gekoppeld aan je fototoestel wil je de ccd kuisen. Dit is meer risico-vol dan gebruik te aken van een volle accu, waar je zelf de verantwoordelijkheid voor draagt.
            Voor spanningsonderbreking ben je niet verantwoordelijk gezien je dit nooit kan voorzien, maar je zit wel met de gevolgen...
            Naar het schijnt (forum DPreview) blijft de spiegel gewoon omhoog bij een stroomonderbreking. Schiet me dus niet dood als het niet waar is hé

            edit: hier de link http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=15555894

            Comment


            • Re: De nikon D2x topic

              :g :g :g :g :g
              Last edited by marbico; 14 november 2005, 16:43.
              www.sportactiefoto.nl

              Comment


              • Re: De nikon D2x topic

                Wie gebruikt er exclusief de AF-ON om te focussen? Sommige pro's doen niet anders naar 't schijnt. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar blijf toch teruggrijpen naar de vertrouwde ontspanknop vanwege de onwennigheid

                Comment


                • Re: De nikon D2x topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door rikketik
                  Hallo,

                  Naar aanleiding van deze tread, Stelde ik me de vraag wie er op dit forum een Nikon D2X heeft.

                  Zoals elk professioneel fototoestel zijn er soms problemen of vragen die opduiken bij gebruik.

                  Deze tread is dus ; bij problemen of vragen ; vlot de juiste mensen te kunnen contacteren.

                  Daarom: Iedereen die een Nikon D2x (en enkel dit toestel ), gelieve het even te laten weten.

                  Zo zet ik jullie ook in een lijstje zo het makkellijk is voor iedereen.

                  Hier alvast het lijstje:

                  - Rikketik
                  - Svenmichiels
                  - Frank207be
                  - Noname
                  - Otto Knap
                  - NataliaNL
                  - Eddy Lamin
                  - Paepke
                  - Martinvideo
                  - Wouter M
                  - Marbico
                  - Maarten1
                  - Tshirt
                  - Voyager
                  Met een vriendelijke BD-groet,

                  Rikketik
                  -Will heb er ook eentje aangeschaft(nog maar net) dus nog niet te ingewikkelde vragen hé.
                  Greetzz Will

                  Comment


                  • Re: De nikon D2x topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                    Moesten we met een aantal zijn kunnen we ze evengoed samen aankopen, niet?

                    Ik wil best helpen, maar ben niet gretig op betalen met Visa. Dus als er iemand anders is, 1 voor mij

                    mvg Sven Michiels
                    Tom Hogan's handleiding van de D2X is zoals ik kan zien heel volledig, maar spijtig alleen in engelstalige versie verkrijgbaar of niet?

                    greetzzz

                    will

                    Comment


                    • Re: De nikon D2x topic

                      Voila, vanaf vandaag ook een gelukkige bezitter van de D2X.
                      Net uit de doos en nu de accus opladen.
                      Eerste indrukken: ietsje lichter dan m'n D1X, maar wat een mooi LCD display.

                      groeten,

                      stefanM

                      Comment


                      • Re: De nikon D2x topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door will
                        Tom Hogan's handleiding van de D2X is zoals ik kan zien heel volledig, maar spijtig alleen in engelstalige versie verkrijgbaar of niet?

                        greetzzz

                        will
                        Gefeleciteerd met je aankoop Will

                        Thom Hogan's gids is inderdaad enkel in het engels te verkrijgen. Hier kunnen we je natuurlijk ook wel helpen . Overigens voor mijn AF-ON vraag heb ik eens goed rondgeneusd en heb mijn antwoord reeds gevonden en ook uitgeprobeerd. Enkel die modus gebruiken voor actiefotografie tesamen met AF-C verhoogt inderdaad het aantal in focus foto's tot bijna 100%

                        Comment


                        • Re: De nikon D2x topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker
                          Voila, vanaf vandaag ook een gelukkige bezitter van de D2X.
                          Net uit de doos en nu de accus opladen.
                          Eerste indrukken: ietsje lichter dan m'n D1X, maar wat een mooi LCD display.

                          groeten,

                          stefanM
                          Success Stefan!

                          Het is en blijft een prachttoestel dat fantastische mogelijkheden biedt tesamen met een voortreffelijke beeldkwaliteit

                          Comment


                          • Re: De nikon D2x topic

                            hoe kan AF-on nu meer foto`s in focus opleveren?????????????????
                            www.sportactiefoto.nl

                            Comment


                            • Re: De nikon D2x topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door marbico
                              hoe kan AF-on nu meer foto`s in focus opleveren?????????????????
                              Quote 2dehands ondertussen Ik weet niet de juiste plaats waar ie het geschreven heeft, maar volgens Bjorn Rorslett:

                              press the AF-ON to achieve sharp focus, let the button go and concentrate on the photography. Focus will stay put no matter what you do. This is how the system is designed to work and that's why most pros prefer using this instead of the shutter release.

                              -

                              When you use the release button to initiate AF, and lock it by holding it half-way down, this will work albeit your hand will have a tenser grip so camera shake is more likely. However, the moment you push the release to snap the picture, and you have recomposed the frame so that the focusing point is moved away from the subject, or the subject moves slightly laterally, then the camera will of course refocus, which will prevent you from getting the second shot in proper focus. In order to accomplish this, you have to go through the whole focus, reframe, cycle again. But not with AF-ON controlling AF.

                              -

                              You want to have a camera with nearly fool-proof operation, right? Then AF-ON and AF-C combined is the answer. Press the AF-ON only if you need to improve focus, press the shutter when that magic moment arrives and the camera will always fire, be it in focus or not. Yo can be relaxed and responsive while shooting because there is no tricky button to keep pressed or holding half-way down, and if you let go the AF-ON, or the release, no mishaps occur. The reason for using AF-C not AF-S is that the focus will iterate to the optimum position as long as the AF-ON is depressed, with AF-S you would have to press and release repeatedly and the refocusing wouldn't be continuous.

                              It goes without saying that to exploit this technique to its fullest potential, you should ideally have an AFS lens, because you can "touch up" focus with it at any time, no matter what the camera settings are.

                              Comment


                              • Re: De nikon D2x topic

                                mijn engels is zeeeeer matig dus als iemand dit zou willen vertalen dan graag!!!!!!!
                                www.sportactiefoto.nl

                                Comment

                                Working...
                                X