Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nikon D2x topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nikon D2x topic

    Oorspronkelijk geplaatst door marbico
    Oke, heb hem net ingeruild op de Canon 5 D
    Omdat je niet meteen een lens kan krijgen voor sportfotografie, koop je dan maar een camera die niet voor sport gemaakt is?

    Comment


    • Re: De nikon D2x topic

      Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
      Had ik het U niet gezegd?

      Enfin ik hoop dat ge er veel genot van zult hebben.

      Succes ermee!

      Svenmichiels
      Inderdaad en bedankt Vooraleer je zoveel geld aan een lens geeft, wil je toch een beetje geruststelling door aan anderen hun ervaringen te vragen hé. Ik was eerst van plan een Sigma 120-300 f2.8 nieuw te kopen maar toen kwam deze AFS 300 2.8 op de proppen en ik heb die direkt gekocht. Vandaag ziet het er excellent weer uit om er eens op uit te trekken met dit monsterke. De vogeltjes zijn bij deze gewaarschuwd

      Comment


      • Re: De nikon D2x topic

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
        Vandaag ziet het er excellent weer uit om er eens op uit te trekken met dit monsterke. De vogeltjes zijn bij deze gewaarschuwd
        Opgelet het jachtseizoen is geopend
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • Re: De nikon D2x topic

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
          Ik was eerst van plan een Sigma 120-300 f2.8 nieuw te kopen maar toen kwam deze AFS 300 2.8 op de proppen en ik heb die direkt gekocht.
          Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen.

          Alhoewel ik geen ervaring heb met de sigma, denk ik toch dat er een enorm verschil ligt tussen beide lenzen.

          Svenmichiels

          Comment


          • Re: De nikon D2x topic

            Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
            Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen.

            Alhoewel ik geen ervaring heb met de sigma, denk ik toch dat er een enorm verschil ligt tussen beide lenzen.

            Svenmichiels
            Ik denk het ook. Alhoewel ik de Sigma toch zeker niet wil onderschatten Die 120-300 f2.8 is naar het schijnt ook heel heel scherp én heeft het zoombereik als extra en vanzelfsprekend ook een lagere nieuwprijs, maar als je een AFS Nikon in zeer goede staat aan dezelfde prijs kan krijgen met een TC14E-II er boveop, dan kan er geen twijfel bestaan dat die Nikon de voorkeur geniet.

            Oorspronkelijk geplaatst door JePe
            Opgelet het jachtseizoen is geopend
            Ik zal goed uitkijken Bedankt voor de bezorgdheid!!!

            Comment


            • Re: De nikon D2x topic

              Nog een vraagje Sven,

              Hoe draag jij de combinatie d2x + AFS 300 f2.8 rond? Ik heb op DPreview gelezen dat je deze combo met zonnekap gemonteerd kan meenemen met de Lowepro AW600. Nu monteer ik alles thuis en neem het geheel zo mee naar de locatie waar ik foto's wil nemen. Tussendoor hou ik dan de camera/lens vast in mijn armen zoals ne kleine

              Comment


              • Re: De nikon D2x topic

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
                Tussendoor hou ik dan de camera/lens vast in mijn armen zoals ne kleine
                En daar zou ik wel eens een foto van willen zien
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • Re: De nikon D2x topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
                  Nog een vraagje Sven,

                  Hoe draag jij de combinatie d2x + AFS 300 f2.8 rond? Ik heb op DPreview gelezen dat je deze combo met zonnekap gemonteerd kan meenemen met de Lowepro AW600. Nu monteer ik alles thuis en neem het geheel zo mee naar de locatie waar ik foto's wil nemen. Tussendoor hou ik dan de camera/lens vast in mijn armen zoals ne kleine
                  Persoonlijk loop ik het meeste ermee rond door uwen 300mm + D2X op monopod te schroeven en dan de lens in je nek te leggen. Je kan dan gewoon de monopod tegenhouden me je hand.

                  Moest ik eens terug wat geld hebben ( ) dan koop ik me wel eens een Lowepro Pro trekker AW II. Dit, en de Super Trekker, zijn de enige 2 zakken waar je een D2X + 300mm f/2.8 MET zonnekap kan insteken. De AW 600 is ook een oplossing, maar dan kan je geen andere lenzen/body's meenemen.

                  mvg Svenmichiels

                  Comment


                  • Re: De nikon D2x topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                    Persoonlijk loop ik het meeste ermee rond door uwen 300mm + D2X op monopod te schroeven en dan de lens in je nek te leggen. Je kan dan gewoon de monopod tegenhouden me je hand.

                    Moest ik eens terug wat geld hebben ( ) dan koop ik me wel eens een Lowepro Pro trekker AW II. Dit, en de Super Trekker, zijn de enige 2 zakken waar je een D2X + 300mm f/2.8 MET zonnekap kan insteken. De AW 600 is ook een oplossing, maar dan kan je geen andere lenzen/body's meenemen.

                    mvg Svenmichiels
                    Genoteerd

                    Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                    En daar zou ik wel eens een foto van willen zien
                    Vandaag had ik inderdaad veel beziens tijdens de gezinswandeling Ik ben zo al 2meter7, en dan nog met die toeter in mijn handen Iemand wees me zelfs op een stel speciale zwammen
                    Apropos, veel vogels heb ik niet kunnen fotograferen, want onze kinderen maakten veel teveel lawaai. Ik heb wel een groene specht rakelings voorbij zien vliegen, maar die was onmogelijk om vast te leggen op beeld. Volgende keer alleen op stap of zonder kinderen en dan een goed plekje uitkiezen en wachten tot er iets interessants tevoorschijn komt...

                    Comment


                    • Re: De nikon D2x topic

                      Nu ook eens wat foto`s met de D2X, lens is de door vele onderschatte Sigma 80-400 OS.

                      1


                      2
                      [img] [/img]

                      3
                      [img] [/img]

                      4
                      [img] [/img]

                      5
                      [img] [/img]


                      EDIT: ook hier gelden de maxima van 900x900 pixels en 200 kb voor geposte foto's.

                      seppuku [mod]
                      Last edited by marbico; 18 oktober 2005, 17:22.
                      www.sportactiefoto.nl

                      Comment


                      • Re: De nikon D2x topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door marbico
                        Nu ook eens wat foto`s met de D2X, lens is de door vele onderschatte Sigma 80-400 OS.
                        Zeer mooi allemaal

                        Ik heb nooit beweerd dat Sigma slechte objectieven maakt . Misschien heb ik geluk gehad met een excellent exemplaar, maar de 12-24 HSM die ik heb is ook fantastisch op mijn D2x vanaf f/8 tot f/11

                        Comment


                        • Re: De nikon D2x topic

                          Ik heb ook zéér goede ervaring met mijn Sigma 15-30. Zit momennteel bijna steeds op mijn D2X. Gebruik die dikwijls in de crop mode.
                          D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                          BD0323BE

                          Comment


                          • Re: De nikon D2x topic

                            Iemand een idee hoe je het copywright symbool in de beeld commentaar kan zetten?
                            Groeten.
                            KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
                            http://www.photopat.be

                            Comment


                            • Re: De nikon D2x topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door paepke
                              Iemand een idee hoe je het copywright symbool in de beeld commentaar kan zetten?
                              Groeten.
                              © gaat niet je zult (c) moeten ingeven.
                              Nikon body's plus wat Nikkor glas.
                              Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

                              Comment


                              • Re: De nikon D2x topic

                                Het kan wel door Alt + 0169 (op numerisch klavier) te tijpen als tekst het teken © is dan beschikbaar.

                                Groetjes
                                Het oog en niet het toestel bepaalt de kwaliteit van een foto.

                                Comment

                                Working...
                                X