Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Pentax K-5

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: De nieuwe Pentax K-5

    ISO: 51200

    & Hier

    Raf'ken & Co
    Last edited by Raf'ken; 15 oktober 2010, 19:34.

    Comment


    • #62
      Re: De nieuwe Pentax K-5

      HIER een eenvoudige maar duidelijke vergelijking tussen de K-5 en de K-7, met belichtingstrapjes en crops tot ISO 6400 (K-7) en tot ISO 51200 voor de K-5.

      Sony heeft hier met deze sensor duidelijk heel goed werk afgeleverd.
      Nu nog wachten op een dergelijke vergelijking tussen de Pentax K-5 en de Nikon D7000
      Groetjes van tozumi

      Bezoek hier mijn webstek

      Comment


      • #63
        Re: De nieuwe Pentax K-5

        Als ik die ISO-prestaties, AF, body, en dergelijke meer zie wordt Nikon of Pentax op den duur een aantrekkelijker alternatief, bij gebrek aan APS-C flagship modellen bij Sony ....

        Ziet me er een prima upgrade uit van de K-7 . Ik ben ook wel benieuwd naar een D7000 versus K-5 duel.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #64
          Re: De nieuwe Pentax K-5

          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          Ziet me er een prima upgrade uit van de K-7 . Ik ben ook wel benieuwd naar een D7000 versus K-5 duel.
          Dat zal een ergonomie/bouw duel worden vermits de beeldkwaliteit nagenoeg identiek zal zijn. Vermits de K-5 een stapje hoger zit op functioneel niveau dan de D7000, lijkt me de overwinning voor de K-5 weggelegd...

          Wim
          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

          Comment


          • #65
            Re: De nieuwe Pentax K-5

            Het feit, dat er op de K-5 "Pentax" staat en op de D7000 niet, maakt de K-5 sowieso de grote winnaar!

            Raf'ken

            P's: bbinnen enkele jaren; moeten we nog enkel voor het fx of de sfeer flitsen
            Vroeger was Tri-X van 400 naar >> 1600 ISO al een heldendaad, nu kan men al op 51.200 ISO shooten!!! '(zo maar even 7 stops verschil)

            °°
            Last edited by Raf'ken; 17 oktober 2010, 18:59.

            Comment


            • #66
              Re: De nieuwe Pentax K-5

              Toch nog even afwachten wat serieuze tests zullen uitwijzen. Bij de lancering van de K-7 heb ik ook veel euforische berichten gelezen die achteraf verstomden. Wat ruisprestaties betreft wint de D90 met grote voorsprong van de K-7. Zelfs de K-x is op dat vlak duidelijk de betere. Daarvoor moet je Pentax heten om je goedkoopste DSLR met een betere sensor uit te rusten dan het duurste model!
              Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

              Comment


              • #67
                Re: De nieuwe Pentax K-5

                Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                Toch nog even afwachten wat serieuze tests zullen uitwijzen. Bij de lancering van de K-7 heb ik ook veel euforische berichten gelezen die achteraf verstomden. Wat ruisprestaties betreft wint de D90 met grote voorsprong van de K-7. Zelfs de K-x is op dat vlak duidelijk de betere. Daarvoor moet je Pentax heten om je goedkoopste DSLR met een betere sensor uit te rusten dan het duurste model!
                Niet om excuses te zoeken hoor, maar een relatief kleine speler als Pentax kan niet anders me dunkt. De Samsung 14MP CMOS sensor was erg goed tov de rest van de markt toen ze 'm in de K20D stopten. De sensor in de K-x was beter inderdaad, maar ook wel een generatie recenter. Voor de K-7 was het probleem enkel dat a) ze geen stap achteruit konden zetten in MP en b) de Samsung deal nog liep. Vermits de markt vooral riep om video en een snellere camera, ging de prioriteit daarnaar (beetje ten koste van de interferentie in de camera en dus de hoge ISO). Vervanging van de sensor was niet mogelijk op dat moment. De K-7 was en is een dijk van een camera, met een achilleshiel voor de hogere ISOs tov de rest van de markt (hoewel de meesten wat later op de markt kwamen). Hoewel, da's allemaal relatief, ik maakte met m'n K-7 hoge ISO-beelden waar ik met m'n *istDS zelfs niet van kon dromen, en van de *istDS werd indertijd gezegd dat hij erg goede hoge ISO had...

                Nu is de K-5 een fameuze stap verder, maar opnieuw is er heel wat uit de vorige Pentax meegekomen (zoals altijd sinds de K10D eigenlijk). Pentax lijkt een volledig herontwerp van hun camera's maar in een cyclus van 3 jaar (=2 generaties) aan te kunnen.

                Kan hoe dan ook niet wachten tot ik m'n K-5 heb...

                Wim
                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                Comment


                • #68
                  Re: De nieuwe Pentax K-5

                  De Pentax k-7, optics & gear is zowat het beste dat ik de laatste 5 jaar heb aangekocht en dat is nog altijd zo.

                  Het toestel of de technologie, waar de topmerken nu aan werken, maakt elke D-slr “dus ook deze schitterende k-5 gewoon belachelijk!
                  De evolutie tegenhouden kan niemand en dat is maar goed ook.
                  … en ervan genieten; doen we “NU” vandaag en zeuren of ja maaren kan iedereen.


                  Tenslotte is fotografie nog steeds een kunstvorm en dus toch wel ‘’uit veel meer" is opgebouwd dan de ruis.
                  Nogmaals, de technologische evolutie tegenhouden kan niet.

                  Trouwens de reden waarom “voor mij” de naam Pentax er moet opstaan, om te winnen = >> dat mijn "Limited jewellery" enkel daarop passen

                  &Co
                  Last edited by Raf'ken; 18 oktober 2010, 16:45.

                  Comment


                  • #69
                    Re: De nieuwe Pentax K-5

                    Oorspronkelijk geplaatst door Raf'ken Bekijk bericht
                    … en ervan genieten; doen we “NU” vandaag en zeuren of ja maaren kan iedereen.
                    Om de zeurende ja-maarders over de streep te trekken, staat hier een reeksje portretten en prullaria, allemaal gemaakt met de goedkope DA 35mm/2.4 op een K-5.
                    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                    Comment


                    • #70
                      Re: De nieuwe Pentax K-5

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                      Om de zeurende ja-maarders over de streep te trekken, staat hier een reeksje portretten en prullaria, allemaal gemaakt met de goedkope DA 35mm/2.4 op een K-5.

                      Volgens Véronique is vooral het scheidend vermogen, uitmuntend te noemen.
                      De middenzones zijn superb vedeeld
                      Zelfs .Jpg uit de cam, geven een schitterend IQ, volgens haar bescheiden mening

                      Elk vergelijk, tussen meerdere merken stel ik toch wel in vraag, daar ze met verschillende optics werken en het glas toch ook wel verschil uitmaakt.
                      Thnx 4the link Jazzer

                      &Co

                      Comment


                      • #71
                        Re: De nieuwe Pentax K-5

                        Hoeveel zou een K-7 nog opbrengen?
                        Ik bedoel body > in mint condition en tweedehands natuurlijk!

                        600><700 maximum

                        Raf'ken

                        Comment


                        • #72
                          Re: De nieuwe Pentax K-5

                          Oorspronkelijk geplaatst door Raf'ken Bekijk bericht
                          Hoeveel zou een K-7 nog opbrengen?
                          Ik bedoel body > in mint condition en tweedehands natuurlijk!

                          600><700 maximum

                          Raf'ken
                          Ik gok ook in die richting. Zeker niet meer...

                          Wim
                          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                          Comment


                          • #73
                            Re: De nieuwe Pentax K-5

                            Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                            Ik gok ook in die richting. Zeker niet meer...

                            Wim
                            Afschrijving van (+/-) 50 € per maand ..... dat valt mee, in verhouding tot het aantal uren dat ik er plezierig van heb genoten + een pak mooie prenten als reward.

                            Allez, de K-7 blijft hier (als reserve) dit, tot de K-3/*-* zijn smoelke laat zien.


                            Last edited by Raf'ken; 20 oktober 2010, 10:24.

                            Comment


                            • #74
                              Re: De nieuwe Pentax K-5

                              Eigenlijk wou ik nog wat wachten om te bestellen, maar toen ik gisteren voorbij de fotohandel stapte, was de verleiding groot en de prijs redelijk...

                              Ben eens benieuwd of de leveringsdatum van half november gehaald gaat worden...
                              Groetjes van tozumi

                              Bezoek hier mijn webstek

                              Comment


                              • #75
                                Re: De nieuwe Pentax K-5

                                Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
                                Eigenlijk wou ik nog wat wachten om te bestellen, maar toen ik gisteren voorbij de fotohandel stapte, was de verleiding groot en de prijs redelijk...

                                Ben eens benieuwd of de leveringsdatum van half november gehaald gaat worden...
                                Tja, in de rest van de wereld (of toch grote delen) is 'm al beschikbaar, en de richtdatum die ik via via van DB kreeg was 25 oktober. Normaal zou 't toch moeten lukken niet? Vraag is enkel hoeveel voorbestellingen er zijn doorgegeven en of de eerste lading voldoende exemplaren zal bevatten om hieraan te voldoen. Afhankelijk daarvan zal er ofwel overschot zijn en zal de K-5 snel genoeg in de rekken liggen, of zullen sommigen tot de tweede levering moeten wachten...

                                Wim
                                Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                                Comment

                                Working...
                                X