Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Data verkeer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Data verkeer

    Kan iemand mij wat uitleggen over data verkeer

    Als ik 200 foto's van 25kb op de website zet, en er komen 1000 bezoekers wat is dan het data verkeer?

    #Dyslexie#
    Fotoacademie Amsterdam Digitaal

    Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

  • #2
    Originally posted by 4nightlife
    Kan iemand mij wat uitleggen over data verkeer

    Als ik 200 foto's van 25kb op de website zet, en er komen 1000 bezoekers wat is dan het data verkeer?
    Moeilijk te zeggen, je moet namelijk weten hoeveel foto's elke bezoeker bekijkt hé.

    Frank

    Comment


    • #3
      Als een bezoeker een foto wilt zien, dan wordt die foto naar zijn pc gestuurd (anders kan hij ze natuurlijk niet zien).

      Telkens een foto wordt opgeroepen, wordt je dataverkeer verhoogd met de grootte van die foto.

      Stel dat iemand 3 foto's van je bekijkt ( en ze zijn allemaal 25 kb groot), dan heb je 75kb dataverkeer.

      Let wel op : dit geldt niet alleen voor foto's, maar voor alle bestanden op je site (dus ook voor de webpagina's die je foto's bevatten)

      Hoeveel verkeer 1000 bezoekers opwekken, hangt volledig af van hoe actief ze zijn. Foto's die ze niet opvragen worden ook niet doorgestuurd, en dragen zo niet bij tot het dataverkeer.

      Hopelijk ben je hiermee al voortgeholpen, anders roep je maar

      Groeten,
      Christopher

      A smoking section in a restaurant is like a peeing section in a swimming pool

      Comment


      • #4
        Alle 1000 bekijken alle 200 foto's
        #Dyslexie#
        Fotoacademie Amsterdam Digitaal

        Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

        Comment


        • #5
          25kb * 200 foto's = 5000kb

          dat maal 1000 = 5000000kb

          5000000kb = 4882,8125 MB = 4,77 GB


          En dan heeft elke bezoeker elke foto maar 1 keer gezien.
          Als een bezoeker een foto meerdere keren bekijkt, zal dit stijgen. Hoeveel dit stijgt kan ik niet voorspellen aangezien internet browsers een deel van de pas bezochte webpagina's "cachen" (bijhouden op de harde schijf om ze niet telkens te moeten ophalen)
          A smoking section in a restaurant is like a peeing section in a swimming pool

          Comment


          • #6
            Dat zou nog wel eens een stuk hoger dan die 4,7 Gig kunnen uitkomen. Vergeet niet dat er wat "overhead" bij komt kijken om 200kb van eigenaar te doen veranderen. Hoeveel dat precies is, kan ik je niet vertellen.

            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              Ik mag per maand 10 GB Dataverkeer hebben.
              #Dyslexie#
              Fotoacademie Amsterdam Digitaal

              Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

              Comment


              • #8
                Op mijn webpagina heb ik vele foto's online staan welke ook ongeveer 25-40Kb groot zijn.
                Vooral de dagen na een evenement trekt dit veel bezoekers en uit mijn webstatistieken blijkt dat wanneer ik op een dag ongeveer 100.000 hits heb dat dit ongeveer 550000 Kb (0,5Gb)aan dataverkeer veroorzaakt.
                Als je meer details wil weten, moet je me maar een mailtje sturen zodat ik je meer inzicht kan geven.
                TIP: kijk ook eens naar de diverse tellers en statistieken op diverse pagina's. Hieruit is veel informatie te halen.
                Always on the move for some action.

                http://www.rienwillems.nl en http://www.sidecarcross.com

                Comment

                Working...
                X