Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d90 piept na dagje -5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • d90 piept na dagje -5

    Hoi

    Ik heb een nikon d90, hij is zo ingesteld dat hij de sensor reinigt(met lucht) bij het aan en uitzetten van mijn toestel.
    Vandaag ben 2 uurtjes buiten geweest om foto's te maken. Hierna heb ik mijn toestel een half uur laten acclimatiseren in de tas in de garage. Hierna heb ik hem meteen aangesloten op de pc om de foto's binnen te trekken.
    Ik merktte dat mijn toestel een licht piepje maakt bij het aan en uitzetten.. Na een klein onderzoekje doet hij dit als hij de sensor reinigt. Als ik tegen me camera zeg: Reinig sensor, heb ik hetzelfde piepje..
    Nu 3 uur later heb ik nog steeds dit hoge piepje.

    Ik heb dit piepje nooit eerder gehoord, hebben meer mensen dit? En kan het kwaad, is er iets stuk ofzo?
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

  • #2
    Re: d90 piept na dagje -5

    dat piepje IS de reining
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: d90 piept na dagje -5

      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      dat piepje IS de reining
      dus normaal?? had het nog nooit eerder gehoord
      Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
      My flickr My site

      Comment


      • #4
        Re: d90 piept na dagje -5

        heb dat piepje ook...is de reiniging. Bij de één hoort ge het al wat meer dan bij de andere...

        grtz templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: d90 piept na dagje -5

          Hoe zeggen ze da weer? Piepende kameras .......het langst

          Comment


          • #6
            Re: d90 piept na dagje -5

            Of je het piepje al dan niet (goed) hoort zal eerder te maken hebben met je leeftijd en de kwaliteit van je gehoor.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

            Comment


            • #7
              Re: d90 piept na dagje -5

              Je D90 mag zeker geen last hebben van -5°. Ik heb de mijne 6 dagen de hele dag meegedragen in -15° tot -23° zonder enig probleem. Zelfs de verwachtte batterijproblemen zijn uitgebleven.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: d90 piept na dagje -5

                Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                dat piepje IS de reining
                Nikon D3s zal theoretisch een muziekje van vier tonen spelen, nieuw reinigingssysteem op vier verschillende freqwenties.

                Comment

                Working...
                X