Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 Kopen of nog eventjes wachten ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D90 Kopen of nog eventjes wachten ?

    Beste Kenners, Ik fotografeer nu reeds 5,5 jaar met mijn nikon D70 + 50mm1.4 + 28-105mm3.5-4.6. 'k zou graag een D90 body willen kopen maar moest er binnenkort een opvolger of een meer betaalbare (rond 1200€) uitkomen dan zou ik het jammer vinden en liever wat langer wachten, want ik ben niet gehaast.

    Ook zou ik graag wat meer landschappen fotograferen in de toekomst en denk dus aan een groothoek maar vind dit nogal vervelend met de cropfactor op DX formaat, anderzijds moest ik een full frame aanschaffen moet ik waarschijnlijk ook nieuwe objectieven kopen? en dit is financieel momenteel niet mogelijk

    Alle raad is meer dan welkom en dank bij voorbaat. Cajou.
    Last edited by passe partout; 4 april 2010, 13:19.

  • #2
    Re: D90 Kopen of nog eventjes wachten ?

    Het kan zijn dat er volgend jaar (2011) of zelfs al in september er een nieuwe uitkomt.

    Comment


    • #3
      Re: D90 Kopen of nog eventjes wachten ?

      Hmmm, dan best nog eventjes wachten zeker?

      Comment


      • #4
        Re: D90 Kopen of nog eventjes wachten ?

        En dan weer even wachten totdat de prijs weer wat gezakt is en dan weer....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: D90 Kopen of nog eventjes wachten ?

          'k zou graag een D90 body willen kopen maar moest er binnenkort een opvolger of een meer betaalbare (rond 1200€) uitkomen dan zou ik het jammer vinden en liever wat langer wachten, want ik ben niet gehaast.
          Waarom geen D300 2e hands ?

          Kijk hier eens bij aangeboden: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...-a-304742.html
          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

          BD1614BE

          Comment


          • #6
            Re: D90 Kopen of nog eventjes wachten ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
            Waarom geen D300 2e hands ?

            Kijk hier eens bij aangeboden: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...-a-304742.html
            Veel mensen spreken over 2de hands, maar je moet ze eens zoeken die 2de hands.
            Ik ben al maanden op zoek naar een 50d in 2de hands.
            Nieuw kost ie nu nog ongeveer 650 euro.
            Kijk maar naar de prijzen die ze vragen voor een 2de hands, de meesten willen er 650 euro voor Er zijn er zelfs die 700 en meer durven vragen, omdat ze er zelf destijds meer voor betaalden denk ik. Maar zo werkt de 2de handsmarkt natuurlijk niet .
            Vragen staat vrij natuurlijk, maar 't is maar de vraag of ze zo'n zot zullen vinden die voor een 2de hands bereid is de nieuwprijs te betalen.

            Comment


            • #7
              Re: D90 Kopen of nog eventjes wachten ?

              Je vind het altijd voor de prijs, die je wil betalen(als dat redelijk is), maar je moet het niet NU willen hebben.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: D90 Kopen of nog eventjes wachten ?

                Oorspronkelijk geplaatst door passe partout Bekijk bericht
                Beste Kenners, Ik fotografeer nu reeds 5,5 jaar met mijn nikon D70 + 50mm1.4 + 28-105mm3.5-4.6.
                [...] anderzijds moest ik een full frame aanschaffen moet ik waarschijnlijk ook nieuwe objectieven kopen? en dit is financieel momenteel niet mogelijk
                Naar mijn weten heb je full frame lenzen zodat je bij overgang naar fx je helemaal geen nieuwe lenzen moet kopen. Integendeel, het bereik van je lenzen lijkt me nuttiger op fx dan op dx.

                C.

                Comment


                • #9
                  Re: D90 Kopen of nog eventjes wachten ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                  Veel mensen spreken over 2de hands, maar je moet ze eens zoeken die 2de hands.
                  Ik ben al maanden op zoek naar een 50d in 2de hands.
                  Nieuw kost ie nu nog ongeveer 650 euro.
                  Kijk maar naar de prijzen die ze vragen voor een 2de hands, de meesten willen er 650 euro voor Er zijn er zelfs die 700 en meer durven vragen, omdat ze er zelf destijds meer voor betaalden denk ik. Maar zo werkt de 2de handsmarkt natuurlijk niet .
                  Vragen staat vrij natuurlijk, maar 't is maar de vraag of ze zo'n zot zullen vinden die voor een 2de hands bereid is de nieuwprijs te betalen.
                  Klopt, heb ik ook al opgemerkt in mijn zoektocht. Kom geregeld mensen tegen die ocharme 20 euro onder de nieuwprijs zitten met hund 2dehands toestel of lens. Echt belachelijk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: D90 Kopen of nog eventjes wachten ?

                    De opvolger van de huidige D90 zal volgens mij een betere filmfunctie en/of live view functie hebben, wat meer megapixels, meer kruisgevoelige scherpstelpunten, een andere kitlens...
                    Maar ook wel weer een hogere prijs.
                    Ik ben zeer tevreden van de huidige D90, en met de prijs waarmee hij tegenwoordig verkocht wordt zou ik er nu een kopen mocht ik jou zijn. Je kan blijven wachten op een nieuw model, en twee jaar later komt er toch weer een nog nieuwer model en..... De comerce moet draaien.
                    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

                    Comment


                    • #11
                      Re: D90 Kopen of nog eventjes wachten ?

                      Je hebt mensen die blijven wachten, elk nieuw model is beter en heeft nieuwigheden. Ik ben zeer tevreden van mijn ondertussen 1 1/2 jaar oude D90!!! Waarom nog wachten.... (is dat niet een bekende reclameslogan?).

                      Comment


                      • #12
                        Re: D90 Kopen of nog eventjes wachten ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door passe partout Bekijk bericht
                        Beste Kenners, Ik fotografeer nu reeds 5,5 jaar met mijn nikon D70 + 50mm1.4 + 28-105mm3.5-4.6. 'k zou graag een D90 body willen kopen maar moest er binnenkort een opvolger of een meer betaalbare (rond 1200€) uitkomen dan zou ik het jammer vinden en liever wat langer wachten, want ik ben niet gehaast.
                        Als je rond de 1200€ wil uitgeven, waarom dan geen D300s?
                        Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                        Comment


                        • #13
                          Re: D90 Kopen of nog eventjes wachten ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                          Als je rond de 1200€ wil uitgeven, waarom dan geen D300s?
                          Of waarom niet wachten op de opvolger van de D300s
                          Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

                          Comment


                          • #14
                            Re: D90 Kopen of nog eventjes wachten ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                            Of waarom niet wachten op de opvolger van de D300s
                            Dus ook de opvolger van de D90 (ze gaan waarschijnlijk 1 camera voor deze 2 groepen maken).

                            Comment


                            • #15
                              Re: D90 Kopen of nog eventjes wachten ?

                              Ga eens met uw oude camera naar het theater voor de voorstelling "Wachten op Godot".
                              Denk daarna eens goed na...
                              Nikon D40 - Nikon D90 - Nikon SB-800 - AF-S Nikkor 50 mm 1.4G - AF-S Nikkor 18-55 mm G II ED - AF-S Nikkor 55-200 mm G ED VR - Tamron SP 10-24 mm

                              Comment

                              Working...
                              X