Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d800/d4/d4x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: d800/d4/d4x

    eerste video's duiken al op gemaakt met de D4

    Nikon D4 Release Video It's here! The Nikon D4 has arrived and it is a freaking HOT camera! For the past months I have been working in silence with an amazingly…


    Lijkt me echt megagoed vooral op 5min8sec de slowmotion is echt wauw
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

    Comment


    • Re: d800/d4/d4x

      vandaag ook via nikon rumours gevonden dat D300s én D700 discontinout zijn!!

      d400 en d800 op komst??
      nikon stuff

      Comment


      • Re: d800/d4/d4x

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        vandaag ook via nikon rumours gevonden dat D300s én D700 discontinout zijn!!

        d400 en d800 op komst??
        Dat ze er nu eindelijk een keertje mee afkomen!

        Walter
        D850

        Comment


        • Re: d800/d4/d4x

          Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
          eerste video's duiken al op gemaakt met de D4

          Nikon D4 Release Video It's here! The Nikon D4 has arrived and it is a freaking HOT camera! For the past months I have been working in silence with an amazingly…


          Lijkt me echt megagoed vooral op 5min8sec de slowmotion is echt wauw
          Ik heb dat filmpje gezien op de dag van de aankondiging
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • Re: d800/d4/d4x

            Begin mij ondertussen wat zorgen te maken over deze crop files.
            God mag weten wat hier gefotografeerd werd,maar in het ISO 500 voorbeeldje zie je duidelijk verticale streepvorming.Misschien is hier een lap ribfluweel gefotografeerd zal ik maar denken,maar ondertussen komt bij mij toch de herinnering terug boven aan de D200.Die had horizontale banding ,en ik hoop maar dat dit geen vorm van verticale banding is.
            Jaaaaa,we moeten over iets zeveren,want het wachten duurt lang


            Walter
            D850

            Comment


            • Re: d800/d4/d4x

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Begin mij ondertussen wat zorgen te maken over deze crop files.
              God mag weten wat hier gefotografeerd werd,maar in het ISO 500 voorbeeldje zie je duidelijk verticale streepvorming.Misschien is hier een lap ribfluweel gefotografeerd zal ik maar denken,maar ondertussen komt bij mij toch de herinnering terug boven aan de D200.Die had horizontale banding ,en ik hoop maar dat dit geen vorm van verticale banding is.
              Jaaaaa,we moeten over iets zeveren,want het wachten duurt lang


              Walter
              Bij de D200 was het (ook) verticale streepvorming. Kwam voor in bepaalde omstandigheden en alleen bij de eerste productiereeks.


              Hier is het zowel verticaal als schuin horizontaal. Ik vermoed dus dat het geen banding is maar een patroon in het onderwerp zelf.

              't Zou me sterk verbazen dat het geen fake D800 foto's zijn als je weet dat Nikon de nog te lanceren modellen echt alleen geeft aan gerenomeerde fotografen die ook kunnen zwijgen. In het verleden was het toch zo.

              Comment


              • Re: d800/d4/d4x

                Gisteren bij Nikon NPS de D4 eens van dichtbij mogen bekijken en nieuwe functies mogen ondervinden en moet zeggen: WOW

                In haast volledige duisternis focust de D4 nog steeds perfect ...

                Comment


                • Re: d800/d4/d4x

                  't Is eruit:

                  Nikon has announced the D800 and D800E 36MP full-frame DSLRs. The pixel count of the long-awaited replacement for the D700 means it also trumps the D3X as the highest-resolution camera in Nikon's lineup. As well as the 'stock' D800, Nikon has also revealed a more expensive model, the D800E that will be free from the effects of an anti-aliasing filter. Aimed at studio and landscape professionals the D800E should theoretically begin to rival medium format digital equipment in terms of resolution.


                  Ik blijf het jammer vinden dat het geen klein broertje van de D4 geworden is. En ik denk dat ik niet de enige ben, gezien het succes van de D700.
                  Ik heb het gevoel dat Nikon meer keek naar de concurrentie dan naar zijn userbase.
                  "Meer pixels, liefst 3x zoveel!" is nu niet bepaald de meest gehoorde en gelezen vraag.

                  D800 samples: http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d800/sample01.htm
                  D800E samples: http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d800/sample02.htm
                  Last edited by caleido; 7 februari 2012, 04:19.

                  Comment


                  • Re: d800/d4/d4x

                    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                    't Is eruit:

                    Nikon has announced the D800 and D800E 36MP full-frame DSLRs. The pixel count of the long-awaited replacement for the D700 means it also trumps the D3X as the highest-resolution camera in Nikon's lineup. As well as the 'stock' D800, Nikon has also revealed a more expensive model, the D800E that will be free from the effects of an anti-aliasing filter. Aimed at studio and landscape professionals the D800E should theoretically begin to rival medium format digital equipment in terms of resolution.


                    Ik blijf het jammer vinden dat het geen klein broertje van de D4 geworden is. En ik denk dat ik niet de enige ben, gezien het succes van de D700.
                    Ik heb het gevoel dat Nikon meer keek naar de concurrentie dan naar zijn userbase.
                    "Meer pixels, liefst 3x zoveel!" is nu niet bepaald de meest gehoorde en gelezen vraag.

                    D800 samples: http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d800/sample01.htm
                    D800E samples: http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d800/sample02.htm
                    Ik ben vooral benieuwd naar het resolutieverschil D800/D800E. Volgens de specificaties werkt de AF net zoals de D4 aan het hele donkere -2EV

                    Edit DPR:
                    Whether shooting the runway or fast moving wildlife, the enhanced 51-point AF system of the D800 delivers blazing fast AF with tack-sharp results. Nikon has enhanced the Multi-Cam 3500-FX AF sensor module and algorithms to significantly improve low light acquisition, for precise focus to an impressive -2 exposure value (EV). The focus system utilizes 15 cross-type AF sensors for enhanced accuracy, and the system also places an emphasis on the human face, working in conjunction with the Advanced Scene Recognition System to provide accurate face detection even through the optical viewfinder. The camera also utilizes nine cross-type sensors that are fully functional when using compatible NIKKOR lenses and teleconverters with an aperture value up to f/8, which is a great advantage to those who need extreme telephoto focal lengths (single cross type sensor active with TC20E III). For maximum versatility in all shooting situations, whether photographing portraits or static subjects, users are also able to select multiple AF modes, including normal, wide area, face tracking and subject tracking to best suit the scene.
                    Last edited by frank207be; 7 februari 2012, 04:47.

                    Comment


                    • Re: d800/d4/d4x

                      Op zich is het wel cool dat je er een (goeie?) 15MP dx body bijkrijgt

                      Ik volg Caleido wel, ergens is het jammer dat ze het concept van de D700 niet doorgedreven hebben. Anderzijds zijn de "verliezen" beperkt denk ik: grotere bestanden (hooguit vervelend) en een iets tragere fps. Op beeldkwaliteit is het nog even wachten natuurlijk.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • Re: d800/d4/d4x

                        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        't Is eruit:

                        Nikon has announced the D800 and D800E 36MP full-frame DSLRs. The pixel count of the long-awaited replacement for the D700 means it also trumps the D3X as the highest-resolution camera in Nikon's lineup. As well as the 'stock' D800, Nikon has also revealed a more expensive model, the D800E that will be free from the effects of an anti-aliasing filter. Aimed at studio and landscape professionals the D800E should theoretically begin to rival medium format digital equipment in terms of resolution.


                        Ik blijf het jammer vinden dat het geen klein broertje van de D4 geworden is.

                        Voor hoge ISO op zijn minst even goede waarden als de de D7000,dewelke in de lijn liggen van de D700,en dat bij 35MP,een megapixelwaarde die je zeker niet bij elke foto gaat nodig hebben en dus vaak downsizable is met als resultaat nog betere ISO waardes.En toch niet tevreden?


                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • Re: d800/d4/d4x

                          36 MP
                          Ze zouden die in kit met een externe harde schijf moeten steken.

                          Comment


                          • Re: d800/d4/d4x

                            Op de site van mansurovs kan je een aantal voorbeeld foto's bekijken en downloaden omdat de site van Nikon het wat lastig heeft. Hoe zou dat nu toch komen:

                            http://mansurovs.com/
                            https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                            Comment


                            • Re: d800/d4/d4x

                              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                              En toch niet tevreden?
                              Een punt van kritiek geven is toch niet hetzelfde als malcontent zijn? Een 16MP FF had wellicht nog betere prestaties geleverd, maar dan zou Nikon zichzelf opnieuw in eigen voet schieten vrees ik. Wat Nikon met de D700 gedaan heeft was schitterend voor de consument maar niet zo heel geweldig voor Nikon zelf
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                              Comment

                              Working...
                              X