Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d800/d4/d4x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: d800/d4/d4x

    Eigenlijk heb ik geen seconde op een 36MP camra zitten wachten en vraaag me af welke lenzen hiermee overweg kunnen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #32
      Re: d800/d4/d4x

      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Valt toch mee hoor:6fps in DX aan ongeveer een dikke 15MP.Ik kan niet geloven dat 2 fps méér nu echt zoveel verschil zou maken.Echter geen translucent mirror zoals de Sony broer ,helaas.Maar toch ,de camera waar ik lang op heb zitten wachten!


      Walter
      En wat is dan het voordeel van translucent met een even lage FPS en een even grote body? Als er geen snelheidsvoordeel is, zie ik translucent vooral als een extra hindernis voor de sensor, niet?

      Comment


      • #33
        Re: d800/d4/d4x

        Wellicht wordt dat een beest van een camera, maar in opzicht van D700-opvolger vind ik het een héél vreemde zet
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment


        • #34
          Re: d800/d4/d4x

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          En wat is dan het voordeel van translucent met een even lage FPS en een even grote body? Als er geen snelheidsvoordeel is, zie ik translucent vooral als een extra hindernis voor de sensor, niet?

          Translucent , het is hier al uitgebreid aan de orde gekomen:eindelijk kun je rechtstreeks zien wat de camera ziet,laat me niet opnieuw alle registers opentrekken om het nut van fulltime liveview te bezingen.
          De samples die je kan zien van de A77 laten voorlopig toch geen gehandicapte sensor zien bij mijn weten.
          En verder:veel mp is veel ruimte om te croppen,kan al eens nuttig zijn.
          In DX mode toch nog veel MP:heerlijk voor macro met beperktere dof.
          En ook :als de A77 kan functioneren met 24MP op aps-c moeten er toch lenzen zijn die de kleinere pixelpitch van de 36 mp D800 aankunnen?
          En je kan er mee filmen in hoge resolutie, vind ik ook fantastisch.



          Walter
          Last edited by Phororhacos; 4 oktober 2011, 17:58.
          D850

          Comment


          • #35
            Re: d800/d4/d4x

            Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
            Wellicht wordt dat een beest van een camera, maar in opzicht van D700-opvolger vind ik het een héél vreemde zet
            Ik zou zelfs meer zeggen: de D700 is beter. Ik heb geen filmcamera nodig en wat moet ik met al die megapixels.
            Wslk. Weer NikonRumours BS.

            YMMV
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #36
              Re: d800/d4/d4x

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              En ook :als de A77 kan functioneren met 24MP op aps-c moeten er toch lenzen zijn die de grotere pixelpitch van de 36 mp D800 aankunnen?
              Waarom moeten die lenzen er zijn? Zouden de lenzen ineens een hoger scheidend vermogen krijgen, omdat er sensoren met heel veel pixeltjes zijn?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #37
                Re: d800/d4/d4x

                Ik begin hoe langer hoe meer te beseffen dat mijn D 700 een héééééééél goeie camera is. De opvolger zal heel sterk uit de hoek moeten komen om mij te doen watertanden !

                Comment


                • #38
                  Re: d800/d4/d4x

                  Zelfs hier, bij een Nikon topic, is er een discussie over MP. Dat is nu éénmaal de trend en het zou maar erg zijn moest het andersom zijn ... Tegenwoordig is 12MP echt al van een ver verleden. En volgens mij kunnen de betere lenzen perfect zo een hoge resolutie aan.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #39
                    Re: d800/d4/d4x

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Waarom moeten die lenzen er zijn? Zouden de lenzen ineens een hoger scheidend vermogen krijgen, omdat er sensoren met heel veel pixeltjes zijn?
                    Ik heb een fout geschreven:de 36MP D800 heeft een grotere pixelpitch dan de 24 MP A77.Dus; als daar nu al kan geput worden uit het bestaande lenzenarsenaal om die camera te gebruiken,moet dat zeker kunnen voor de D800.Overigens is dat eigenlijk ook een grijsgedraaide plaat hoor :al bij de introductie van de Canon 1Ds 11MP hoorde je dat dat toch echt wel naadje was voor de lenzen.
                    Ik denk dat de meeste primes ermee overweg zullen kunnen en kijk verwachtingsvol naar de eerste hands-on reviews.


                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #40
                      Re: d800/d4/d4x

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                      Ik zou zelfs meer zeggen: de D700 is beter. Ik heb geen filmcamera nodig en wat moet ik met al die megapixels.
                      Wslk. Weer NikonRumours BS.

                      YMMV

                      Héééél straf ,dat jij nu al kunt weten dat de D700 beter is dan de aangekondigde D800.En bij Nikon zijn ze echt niet goed bezig, ze zouden beter naar jou luisteren


                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • #41
                        Re: d800/d4/d4x

                        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        Héééél straf ,dat jij nu al kunt weten dat de D700 beter is dan de aangekondigde D800.En bij Nikon zijn ze echt niet goed bezig, ze zouden beter naar jou luisteren


                        Walter
                        Nog Straffer: Nikon beweert NIKS. NR beweert weer eens wat. Dan kan ik er ook op los BS'en.
                        YMMV Nerdi
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                        Comment


                        • #42
                          Re: d800/d4/d4x

                          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          Ik heb een fout geschreven:de 36MP D800 heeft een grotere pixelpitch dan de 24 MP A77.Dus; als daar nu al kan geput worden uit het bestaande lenzenarsenaal om die camera te gebruiken,moet dat zeker kunnen voor de D800.Overigens is dat eigenlijk ook een grijsgedraaide plaat hoor :al bij de introductie van de Canon 1Ds 11MP hoorde je dat dat toch echt wel naadje was voor de lenzen.
                          Ik denk dat de meeste primes ermee overweg zullen kunnen en kijk verwachtingsvol naar de eerste hands-on reviews.


                          Walter
                          waar komt die idee toch vandaan dat een hogere resolutie van sensor plots scherpere lenzen nodig zou hebben?
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #43
                            Re: d800/d4/d4x

                            Volgens de laatste geruchten komt Nikon met een nieuwe spiegelreflex camera op de markt met maar liefst 36 Megapixel. Voor een prijs van ongeveer vierduizend do

                            Comment


                            • #44
                              Re: d800/d4/d4x

                              Ja en. Hetzelfde geblaat als op NR. 'Geruchten'. 4000€ voor een kamera waar niemand op staat te wachten. Ik toch niet.

                              YMMV Nerdi
                              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                              Comment


                              • #45
                                Re: d800/d4/d4x

                                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                                Ja en. Hetzelfde geblaat als op NR. 'Geruchten'. 4000€ voor een kamera waar niemand op staat te wachten. Ik toch niet.

                                YMMV Nerdi
                                Niet teveel speculeren...
                                Nog even geduld, kortelings weet je er alles van

                                Comment

                                Working...
                                X