Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70s ... te lang gewacht?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70s ... te lang gewacht?

    Hallo iedereen
    Ik ben al even aan het uitkijken om een D70s te kopen. Bij Topfoto lees ik ... 'levertijd aanvragen'. Enkele maanden geleden waren er ook 'problemen' bij de productie (meen ik toch gelezen te hebben). IS het nu weer van datte? Of is het 'het begin van het einde'? Hebben jullie meer nieuws/informatie?
    Fijne groeten
    eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

    eLDee's webstek

  • #2
    Re: D70s ... te lang gewacht?

    Hi,

    Ik heb er eentje bij Ingo besteld (met kitlens) een paar maand geleden en die was na meer dan een maand wachttijd beschikbaar. Toen moet het toestel (met kitlens) efkes in stock geweest zijn en een week later stond er terug lieferzeit anfragen.
    Eens navragen bij Ingo wanneer hij de volgende vracht te verwachten is ...

    Dany.

    Comment


    • #3
      Re: D70s ... te lang gewacht?

      Ik heb 4 maand geleden ook een D70s besteld bij topfoto. Na twee maand mijn bestelling gecanceled. Ingo stelde zelf voor om dit te doen. Ik heb verschillende verhalen gehoord over wat er gaande was. Naar het schijnt zou nikon de productie hebben stopgezet wegens problemen met vitale onderdelen. Ingo wist mij te vertellen dat nikon hem al verschillende malen leveringen had beloofd, maar durfde niets meer zeggen aan zijn klanten tot hij ze echt in zijn pollen had. Ondertussen heb ik de website van topfoto intensief gevolgd en is de D70s inderdaad al enkele malen in stock geweest. Maar meestal stond er de volgende dag opnieuw: vraag voor leverterijn! (zoals enkele dagen geleden trouwens)
      Ik heb besloten om rustig af te wachten tot ik zeker ben dat de problemen echt opgelost zijn en hopelijk de prijs gedaald is. De kans dat ik een tweede hands koop van iemand die overschakelt naar een D200 wordt steeds groter...
      Apple Inc. rulez

      Comment


      • #4
        Re: D70s ... te lang gewacht?

        Je kan natuurlijk ook altijd uitkijken naar een échte camera (ik weet er zo wel een paar)... Dan weet je meteen ook dat je niet zo lang zult moeten wachten...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: D70s ... te lang gewacht?

          "Echt" is relatief. Maar ik denk dat camera's als de D70s hun diensten wel al bewezen hebben (nu moeten ze alleen nog verder geproduceerd worden )
          Ik sta als beginner natuurlijk open voor elk alternatief
          Apple Inc. rulez

          Comment


          • #6
            Re: D70s ... te lang gewacht?

            konijnenberg

            Volgens hun site hebben ze deze "echte" camera gewoon op voorraad...
            Gr.Edwin
            Mijn Foto's

            Comment


            • #7
              Re: D70s ... te lang gewacht?

              Wel laten we het zo stellen:
              de ist D-series zijn echte camera's met verzonnen namen;
              alle andere zijn verzonnen camera's met echte namen...



              (Sorry hé, ik ben vandaag in een sarcastische bui; ben het een beetje beu alleen maar dingens te moeten lezen over Canon of Nikon, alsof er niks anders bestaat)
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                Re: D70s ... te lang gewacht?

                Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                (Sorry hé, ik ben vandaag in een sarcastische bui; ben het een beetje beu alleen maar dingens te moeten lezen over Canon of Nikon, alsof er niks anders bestaat)
                Als het een troost mag zijn, ik ga binnenkort een KM 5D kopen

                Comment


                • #9
                  Re: D70s ... te lang gewacht?

                  @marcfoto
                  bestaat er nog iets anders ?
                  Nu, ik begrijp je en kan je volgen.
                  Ik bekijk nog steeds de fotografie als een kunstwerk gemaakt door die grijze materie die een stuk mecaniek in zijn pollen houdt.
                  Who cares of het nu een orange, base, proximus of mobistar is...
                  Verdikke, ik zit in de verkeerde show.
                  Glaswerk idemdito. Discussies moeten er zijn, maar ja, ook als nikcanonian of canikonian of Pentaminoltees, konikanonikonees moet je eerbied en respekt uiten voor "concurrenten", want meer en meer begin ik me ook de vraag te stellen, dat buiten de software, de blikken doos meer en meer uit dezelfde fabrieken komt en dat pas bij assemblage gegoocheld wordt.
                  Er bestaan alleen maar "echte" toestellen.
                  Zo zijn er de echte en de echte valse.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: D70s ... te lang gewacht?

                    Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
                    konijnenberg

                    Volgens hun site hebben ze deze "echte" camera gewoon op voorraad...
                    Gr.Edwin
                    Bedankt Edwin! Konijnenberg had ik een half jaar geleden al afgeschreven om een reden die ik niet meer weet. Blijkbaar is hun website helemaal vernieuwd sinds dan. Merci voor de tip: het overwegen waard!
                    Apple Inc. rulez

                    Comment


                    • #11
                      Re: D70s ... te lang gewacht?

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                      Je kan natuurlijk ook altijd uitkijken naar een échte camera (ik weet er zo wel een paar)
                      Ah, dus jij hebt óók een Rolleiflex twee-oog!
                      Kris

                      Comment


                      • #12
                        Re: D70s ... te lang gewacht?

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
                        Je kan natuurlijk ook altijd uitkijken naar een échte camera (ik weet er zo wel een paar)... Dan weet je meteen ook dat je niet zo lang zult moeten wachten...
                        Een KM 7D dus bijvoobeeld
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: D70s ... te lang gewacht?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Claes
                          Als het een troost mag zijn, ik ga binnenkort een KM 5D kopen
                          En daar ga je mi. geen spijt van hebben...
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: D70s ... te lang gewacht?

                            Oorspronkelijk geplaatst door krisd
                            Ah, dus jij hebt óók een Rolleiflex twee-oog!
                            Kris
                            Wist niet dat dat al digitaal bestond..
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: D70s ... te lang gewacht?

                              Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                              @marcfoto
                              bestaat er nog iets anders ?
                              Nu, ik begrijp je en kan je volgen.
                              Ik bekijk nog steeds de fotografie als een kunstwerk gemaakt door die grijze materie die een stuk mecaniek in zijn pollen houdt.
                              Who cares of het nu een orange, base, proximus of mobistar is...
                              Verdikke, ik zit in de verkeerde show.
                              Glaswerk idemdito. Discussies moeten er zijn, maar ja, ook als nikcanonian of canikonian of Pentaminoltees, konikanonikonees moet je eerbied en respekt uiten voor "concurrenten", want meer en meer begin ik me ook de vraag te stellen, dat buiten de software, de blikken doos meer en meer uit dezelfde fabrieken komt en dat pas bij assemblage gegoocheld wordt.
                              Er bestaan alleen maar "echte" toestellen.
                              Zo zijn er de echte en de echte valse.
                              Volledig mee eens, Wim!
                              Alleen, ik zie hier veel te veel terug dat als er iemand raad vraagt over een camera, het antwoord zoiets verwodt als: "maar je moet helemaal den dieë niet kopen, koop beter Canikon." Meestal komt dat doordat de antwoorder in kwestie zelf met een Canikon rondloopt... Alsof alleen die twee goede camera's en/of lenzen zouden maken; come on, wake up!
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment

                              Working...
                              X