Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 vs ...... ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7000 vs ...... ?

    Ik schiet momenteel met de D7000, stilaan een verouderd toestel, alhoewel ik er wreed kontent over ben. Als ik wil gaan vernieuwen zit ik echter met een serieus probleem : DX of FX ?? Ik weet dat de 'nerds' allemaal voor FX gaan ... maar die hebben zich niet goed geïnformeerd denk ik. Wanneer ik vele reviews lees en herlees komt die FX er helemaal niet zo goed uit ... veel te grote bestanden ... helemaal niet scherp tenzij je toplenzen gaat gebruiken, en enkel bij heel erg hoge ISO'S hebben ze een voordeeltje. Ook heeft niemand ter wereld een fotobestand van meer dan 16 mpx nodig als hij/zij de foto op zeg maar 1 m2 wil laten afdrukken.
    Wat zou ik doen ...
    André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

  • #2
    Re: D7000 vs ...... ?

    ... een D7200 kopen.
    Heb ik ook gedaan.
    Overgestapt van D7000 naar D7200 en ik heb het me nog geen pixel spijt van.

    Mvg
    -Spider-
    Bezoek ook eens Spider's Web

    http://www.spidersweb.be

    Comment


    • #3
      Re: D7000 vs ...... ?

      Hoi André,

      u heeft uw mening reeds klaar, waarom vragen dan?

      Adrie

      Comment


      • #4
        Re: D7000 vs ...... ?

        Waarom je toestel vernieuwen als je vind dat je toestel zeer goed is?

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: D7000 vs ...... ?

          Waarom wil je juist vernieuwen?

          Ik werk zelf met een D90, doet nog prima zijn werk hoor...

          Comment


          • #6
            Re: D7000 vs ...... ?

            Oorspronkelijk geplaatst door BramDR Bekijk bericht
            Waarom wil je juist vernieuwen?

            Ik werk zelf met een D90, doet nog prima zijn werk hoor...
            Inderdaad toptoestel!!
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: D7000 vs ...... ?

              Sluit me aan bij de D90-gebruikers

              Comment


              • #8
                Re: D7000 vs ...... ?

                ik volg bulke41

                Comment


                • #9
                  Re: D7000 vs ...... ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Andaluz Bekijk bericht
                  Ik schiet momenteel met de D7000, stilaan een verouderd toestel,
                  Ik gebruik een D700, D2h en een Pana G3, dus hoezo verouderd? En hoeveel mensen lopen nog rond met een D300(s), D90 en nog ouder? En niet de gelijken van Canon en Sony vergeten.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: D7000 vs ...... ?

                    Ik ben nog steeds 200% tevreden van mijn D7000. Ik zou echt niet weten waarom ik die weg zou doen!
                    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                    Comment


                    • #11
                      Re: D7000 vs ...... ?

                      Het kan natuurlijk ook zijn dat de TS alleen maar de aantrekkende economie wil steunen en de mensen die een 2de hands camera zoeken gelukkig wil maken. Dat mag natuurlijk en dan adviseer de kleinst mogelijke upgrade, want dan gebeurd het heel binnenkort nor een keer.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: D7000 vs ...... ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                        Hoi André,

                        u heeft uw mening reeds klaar, waarom vragen dan?

                        Adrie
                        Mijn mening is en blijft 'mijn' mening ... raad vragen kan nooit kwaad, daarvoor zijn we hier. Ik was gewoon benieuwd naar de reacties. Maar inderdaad, waarom vernieuwen wanneer je tevreden bent over je toestel ... en eerlijk gezegd, ik maak nog regelmatig foto's met m'n oude D60, in combinatie met de 35mm 1.8 lens, en op lage ISO's kan daar geen toestel aan tippen. Heb zopas besloten om af te zien van een nieuwe body, en m'n centen in een goeie tweedehands recente 50mm 1.4 te steken. Ga daar plezier aan beleven denk ik.

                        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                        Hoi André,

                        u heeft uw mening reeds klaar, waarom vragen dan?

                        Adrie

                        Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
                        André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

                        Comment

                        Working...
                        X