Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000: Probleem in M-stand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7000: Probleem in M-stand

    In november kocht ik de D7000 als opvolger van de D80.

    Vandaag de Nikkor 70-200 2.8 (VRII) aangeschaft, uitgetest en uitermate tevreden.

    Toen ik de 18-200 (Ook Nikon) er weer oplegde bleek dat ik de sluitertijd niet meer kan veranderen in de M-stand. Als ik de camera naar een donker iets richt, verschijnt er een lange sluitertijd in m'n zoeker, richt ik hem bv. naar buiten, krijg ik een korte sluiterijd.
    Diafragma lukt wél.

    Verder uittesten doet ook blijken dat ik de sluitertijd niet kan veranderen in de S-stand

    Tijd om me zorgen[/I] te maken of is dit eenvoudig op te lossen ?
    Ik ging in de handleiding op zoek of ik de fabrieksinstellingen weer kan terugzetten, maar vond niets terug...

    Wie weet meer ? Alvast bedankt !

  • #2
    Re: D7000: Probleem in M-stand

    fabrieksinstellingen kun je toch gewoon terugzetten?


    heb de handleiding niet bij de hand,maar bij menu even bladeren: zit er zeker tussen...

    maar of dat t probleem oplost?
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

    Comment


    • #3
      Re: D7000: Probleem in M-stand

      Kan je in het menu niet kiezen tussen diafragma en sluitertijd?
      Canon EOS 90D EFS 18-135

      Comment


      • #4
        Re: D7000: Probleem in M-stand

        Oorspronkelijk geplaatst door iggy p Bekijk bericht
        In november kocht ik de D7000 als opvolger van de D80.

        Vandaag de Nikkor 70-200 2.8 (VRII) aangeschaft, uitgetest en uitermate tevreden.

        Toen ik de 18-200 (Ook Nikon) er weer oplegde bleek dat ik de sluitertijd niet meer kan veranderen in de M-stand. Als ik de camera naar een donker iets richt, verschijnt er een lange sluitertijd in m'n zoeker, richt ik hem bv. naar buiten, krijg ik een korte sluiterijd.
        Diafragma lukt wél.

        Verder uittesten doet ook blijken dat ik de sluitertijd niet kan veranderen in de S-stand

        Tijd om me zorgen[/I] te maken of is dit eenvoudig op te lossen ?
        Ik ging in de handleiding op zoek of ik de fabrieksinstellingen weer kan terugzetten, maar vond niets terug...

        Wie weet meer ? Alvast bedankt !
        Heb je eens geprobeerd de lens eraf te doen en er weer opzetten ?
        Wellicht is er een probleem met de contacten.
        Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

        Comment


        • #5
          Re: D7000: Probleem in M-stand

          Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
          Heb je eens geprobeerd de lens eraf te doen en er weer opzetten ?
          Wellicht is er een probleem met de contacten.
          Als dat niet helpt kan je altijd eens de batterij een eindje uit het toestel laten en dan terug insteken en opnieuw de fabrieksinstellingen oproepen. Vermoedelijk een softwarefoutje dat hij niet naar M-mode wil.
          Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

          Comment


          • #6
            Re: D7000: Probleem in M-stand

            Oorspronkelijk geplaatst door Bewaker Bekijk bericht
            Kan je in het menu niet kiezen tussen diafragma en sluitertijd?
            Dat lukt idd niet...

            Ik heb de 70-200 verwijderd en de 18-200 er weer op gelegd en alles blijft hetzelfde. Ook met de 50/1.4... geen verandering.

            Ook is het zo dat wanneer ik de camera op een donkere plek richt, ik geen korte sluitertijd kan ingeven. Als ik 'm naar buiten richt, waar het licht is, lukt dat wel.
            Door de zoeker zie je ook alles veranderen alsof hij op "auto" staat.

            Fabrieksinstellingen vond ik ondertussen terug, maar ook dat is niets gekort.

            Kan een nieuwe lens een fout bevatten die zoiets veroorzaakt ?

            Comment


            • #7
              Re: D7000: Probleem in M-stand

              Welke info krijg je als je infoscherm aanstaat (knopje "info" rechts onderaan indrukken)? Zie je daar dat de standen M-A-S-P e.d. correct overgenomen worden als je aan de keuzeknop draait?
              Zo niet, is er mogelijk een defect aan je keuzeknop.
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • #8
                Re: D7000: Probleem in M-stand

                Bedankt voor de tip Wivo.

                Als ik aan de keuzeknop draai zie ik op het infoscherm inderdaad wat er schort.
                In de M-stand, wordt de A-stand weergegeven.
                De A-stand blijkt de S-Functie te hebben overgenomen.
                Zowel De S- als de P-stand geven de P-functie

                De andere functioneren normaal.
                Dit wordt dus camera binnenbrengen... De wachttijden bij Nikon kennende, geen mooie vooruitzichten.
                (Gelukkig heb ik de D80 nog als reserve)

                Zijn er hier ook met een technische knobbel die weten of een camera ook problemen kan krijgen door een objectief ? (Het probleem dook op toen ik de 70-200/2.8 er voor de eerste maal had opgezet...

                Alvast bedankt voor jullie antwoorden...

                Comment


                • #9
                  Re: D7000: Probleem in M-stand

                  Het ziet er inderdaad naar uit dat dit een herstelling zal worden. Jammer natuurlijk.

                  Aangezien de meeste storingen veroorzaakt worden door mechanische of bewegende onderdelen, vermoed ik dat de oorzaak moet gezocht worden bij de keuzeschakelaar zelf.

                  Het feit dat dit gebeurde bij het verwisselen van de lens berust eerder op toeval, denk ik zo. Maar ik kan me natuurlijk vergissen ...
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                  Comment


                  • #10
                    Re: D7000: Probleem in M-stand

                    Denk dat je gelijk hebt...
                    Wel spijtig dat het net de M-stand is die niet meer bruikbaar is.

                    Waarschijnlijk ook een kleine herstelling. Iemand enig idee hoe lang de rij tegenwoordig bij Nikon is ? Gaat het het rapst als ik de camera gewoon bij de verkoper binnen breng ? Of stuur ik deze aangetekend op ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: D7000: Probleem in M-stand

                      Best contact nemen met procirep denk ik, dat zal het vlugst gaan maar dan moet je die wel zelf binnen brengen.
                      I love my D500

                      Comment

                      Working...
                      X