Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 knoppen intern defect?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D700 knoppen intern defect?

    Heb hier en op de rest van het internet al gezocht, maar kom het nog nergens tegen...

    De laatste twee keer dat ik de D700 gebruikte kreeg ik met een nogal vervelend probleem te maken en vraag me af of mijn verse D700 nu "stuk" is...ik ergens instellingen verkeerd heb staan of dat het een oplosbaar en bekend probleem is.

    Na het maken van een foto druk ik op de play knop om de foto weer te geven, normaal gezien krijg ik dan direct de foto te zien, maar nu kreeg ik een aantal keer even heel snel de foto te zien, waarna het scherm "blank" ging. Na nog een paar keer drukken op de play knop kreeg ik dan uiteindelijk toch beeld.
    Erg vervelend en komt nogal slecht over als je de zojuist gemaakte foto;s niet eens kan laten zien.

    Enige tijd later werd het probleem iets erger. Geen enkele drukknop rond het lcd scherm achter op de camera deed iets. Ik kon wel foto's maken, kreeg het resultaat dan ook in het lcd scherm te zien, maar drukken op de "ok" knop om het beeld op 100% te bekijken deed niets. De foto bleef gewoon 2 seconden in beeld staan, zoals ingesteld en was dan weg.

    Verder kon ik het menu dus niet in en geen foto's bekijken. Een tijdje later (ongeveer 5 minuten) werkte alles weer.

    Vandaag moest ik even een paar fotootjes maken op het werk...zelfde probleem weer.

    Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Eerder meegemaakt? De camera is half september nieuw aangeschaft, dus zit nog dik in de garantie, maar begin me wel even zorgen te maken moet ik zeggen.
    Mijn objectieven zijn all round...

  • #2
    Re: D700 knoppen intern defect?

    Binnen doen, lijkt me zo, dit hoort niet.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: D700 knoppen intern defect?

      Dit soort problemen kunnen ook veroorzaakt worden door een CF-kaart die niet helemaal goed werkt.

      Comment


      • #4
        Re: D700 knoppen intern defect?

        na laten kijken is de boodschap
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • #5
          Re: D700 knoppen intern defect?

          Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
          Dit soort problemen kunnen ook veroorzaakt worden door een CF-kaart die niet helemaal goed werkt.
          Heb met zowel sandisk als transcend kaarten...


          wordt binnendoen dus minder...heb met de overstap nu maar één body en kan die eigenlijk niet missen...aangezien hij pas iets meer als een maand in mijn bezit is, nieuw...nog aan te merken als DOA wellicht?\\

          sowieso altijd lastig met problemen die zich niet continu voordoen...zul je net zien dat hij het daar perfect doet...
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: D700 knoppen intern defect?

            Een maand oud ? Daar wordt je niet vrolijk van

            Zou toch op een vriendelijke doch aandringende wijze een nieuw toestel eisen in de winkel.

            Weet dat ze e in Belgie meestal niet moeilijk om doen
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

            BD1614BE

            Comment


            • #7
              Re: D700 knoppen intern defect?

              Nou, in eerste instantie dacht ik daar ook aan...maar gisteren bijvoorbeeld weer even geprobeerd en dan doet hij alles perfect...vreemd vreemd...en als ik daar kom met een camera die alles perfect doet, dan zou ik mezelf ook geen vervangende camera meegeven

              Daar zit ik ook mijn grootste angst, met mijn vorige body (sigma) ook zo'n vreemde foutmelding, maar niet altijd (en bij reparateur deed ie alles natuurlijk perfect). Kon pas aanspraak maken op de garantie toen het toestel echt helemaal niets meer deed... Wel toen vrij vlot een nieuw toestel mogen ontvangen, maar zou het prettig vinden eens geen pech met elektronica te hebben
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: D700 knoppen intern defect?

                Eerst zeg je dat je op de playknop drukt om de foto zichtbaar te maken en even later verschijnt de foto automatisch na het maken, druk je dan op de playknop is die weg voor dat je hem gezien hebt.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: D700 knoppen intern defect?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Eerst zeg je dat je op de playknop drukt om de foto zichtbaar te maken en even later verschijnt de foto automatisch na het maken, druk je dan op de playknop is die weg voor dat je hem gezien hebt.
                  Nee, het is beide. Hij geeft hem bij mij 2 sec. weer na het maken van de foto. Soms kijk ik binnen de 2 seconden, dan hoef ik niet op play te drukken. Soms kijk ik later, dan druk ik eerst op play.

                  Wat ik me gisteren af zat te vragen, druk ik niet per ongeluk met de palm van mijn hand op de ontspanknop van de grip. Als ik die half ingedrukt houdt werken de knoppen sowieso niet natuurlijk...of blijft deze knop misschien hangen. (heb die nu even op lock staan als ik hem niet gebruik dus)

                  Aan de andere kant verklaart dit niet (denk ik?) waarom ik bij de preview van 2 seconden na het nemen van de foto niet kan inzoomen om scherpte te beoordelen (of wel?) Ik heb het nare gevoel dat het een "user error" is namelijk...

                  Gelukkig doet hij het vooralsnog vaker wel goed als niet en doet de belangrijkste functie (foto's nemen) het wel...daarom eerst even dmv testen het poppetje uitsluiten voor ik naar Nikon ga
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment


                  • #10
                    Re: D700 knoppen intern defect?

                    Volgens mij druk je per ongeluk met je linkerhand op de flits belichtingscorrectie.
                    Heb dit zelf ook gehad en dan heb ik ondervonden dat "t dat was.
                    Als je daar op drukt dan doet de play daadwerkelijk niets meer.
                    http://www.waarisjan.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: D700 knoppen intern defect?

                      Oorspronkelijk geplaatst door waarisjan Bekijk bericht
                      Volgens mij druk je per ongeluk met je linkerhand op de flits belichtingscorrectie.
                      Heb dit zelf ook gehad en dan heb ik ondervonden dat "t dat was.
                      Als je daar op drukt dan doet de play daadwerkelijk niets meer.
                      Die zit wel heel ver weg gestop om per ongeluk in te drukken, maar zal er eens op letten...

                      Zo'n vermoeden heb ik ook heel sterk dat ik "iets per ongeluk indruk" Vorige week heb ik hem enkel wel een paar keer aan/uit gezet van hand verwisseld en dan bleef het probleem, kan me zo moeilijk voorstellen dat ik al die tijd een knop aan het indrukken was (ook aangezien foto's nemen wel gewoon ging).
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #12
                        Re: D700 knoppen intern defect?

                        Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                        Nee, het is beide. Hij geeft hem bij mij 2 sec. weer na het maken van de foto. Soms kijk ik binnen de 2 seconden, dan hoef ik niet op play te drukken. Soms kijk ik later, dan druk ik eerst op play.

                        Wat ik me gisteren af zat te vragen, druk ik niet per ongeluk met de palm van mijn hand op de ontspanknop van de grip. Als ik die half ingedrukt houdt werken de knoppen sowieso niet natuurlijk...of blijft deze knop misschien hangen. (heb die nu even op lock staan als ik hem niet gebruik dus)

                        Aan de andere kant verklaart dit niet (denk ik?) waarom ik bij de preview van 2 seconden na het nemen van de foto niet kan inzoomen om scherpte te beoordelen (of wel?) Ik heb het nare gevoel dat het een "user error" is namelijk...

                        Gelukkig doet hij het vooralsnog vaker wel goed als niet en doet de belangrijkste functie (foto's nemen) het wel...daarom eerst even dmv testen het poppetje uitsluiten voor ik naar Nikon ga
                        Voor alle zekerheid zou ik eerst eens die grip van het toestel halen, je zou niet de eerste zijn waar de oorzaak van problemen zich in de grip zitten, en zeker als deze niet merkeigen is wat ik natuurlijk niet weet.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D700 knoppen intern defect?

                          Uiteraard de merkeigen grip (MDB-10) (met EN-EL3a accu)...maar zal het eens proberen zonder grip (hoop stiekem dat het de grip is, die kan ik best even missen namelijk )
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #14
                            Re: D700 knoppen intern defect?

                            Ook de Dof-knop of fn-knop(onderste rechts, druk je ook makkelijk in. Ik heb daar LV op staan en die gaat ook vaak spontaan aan.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: D700 knoppen intern defect?

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Ook de Dof-knop of fn-knop(onderste rechts, druk je ook makkelijk in. Ik heb daar LV op staan en die gaat ook vaak spontaan aan.
                              De FN knop is bij mij ingesteld om samen met het instelwieltje het aantal gebruikte scherpstelpunten te selecteren. De DOF preview staat momenteel ingesteld als horizon (dat ga ik weer terug zetten)...

                              Overigens, ten tijde van dit probleem deed de FN knop ook niets...ik neig steeds meer naar de grip (of contactjes van de grip) als boosdoener...
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment

                              Working...
                              X