Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 batterij leeg… of toch niet…

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D700 batterij leeg… of toch niet…

    Hallo allen (die een D700 hebben en misschien dit probleem ook zijn tegengekomen?),

    ik heb zeer recent een D700 aangeschaft.
    Het is mijn eerste Nikon. (Vroeger steeds met Canon gewerkt, alles verkocht en nu weer van 'nul' gestart… met Nikon dus)

    Een klein vraagje over de batterijen.
    Zowel in de body als in de MB-D10grip zitten twee volgeladen EN-EL3a-batterijen.
    Het is zo ingesteld dat de batterijen in de body eerst aangesproken worden.

    Deze avond kreeg ik echter een probleem tijdens het fotograferen met de batterijen, ondanks het feit dat ze vers geladen waren. De batterij in de body was immers ineens leeg (knipperend batterijicoontje met één blokje). Na een 15-tal seconden was de batterij weer in orde en kon ik even weer verder trekken tot hij weer stilviel.

    De ontspanner stond wel in Ch, maar ik was niet bezig met reeksen te trekken.
    Hooguit twee tot drie foto's na mekaar met dan een ruime tussenpauze.
    Ik trok niet met flash (was een landschap).
    Ik trok ook niet in LiveView-mode.
    Ik dacht dat eventueel de batterij van de grip het zou overnemen, maar ook dat gebeurde niet.
    De kwaliteit staat op RAW-mode met JPEG-Large/Fine-kopie.

    Wat heb ik fout gedaan en zie ik over het hoofd?

    Dank voor suggesties en antwoorden!

    Vr.gr.
    Wim S
    BD1729BE - Wim SWERTS - Nikon D600 + divers glaswerk tussen 28 en 300mm

  • #2
    Re: D700 batterij leeg… of toch niet…

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim Swerts Bekijk bericht
    Hallo allen (die een D700 hebben en misschien dit probleem ook zijn tegengekomen?),

    ik heb zeer recent een D700 aangeschaft.
    Het is mijn eerste Nikon. (Vroeger steeds met Canon gewerkt, alles verkocht en nu weer van 'nul' gestart… met Nikon dus)

    Een klein vraagje over de batterijen.
    Zowel in de body als in de MB-D10grip zitten twee volgeladen EN-EL3a-batterijen.
    Het is zo ingesteld dat de batterijen in de body eerst aangesproken worden.

    Deze avond kreeg ik echter een probleem tijdens het fotograferen met de batterijen, ondanks het feit dat ze vers geladen waren. De batterij in de body was immers ineens leeg (knipperend batterijicoontje met één blokje). Na een 15-tal seconden was de batterij weer in orde en kon ik even weer verder trekken tot hij weer stilviel.

    De ontspanner stond wel in Ch, maar ik was niet bezig met reeksen te trekken.
    Hooguit twee tot drie foto's na mekaar met dan een ruime tussenpauze.
    Ik trok niet met flash (was een landschap).
    Ik trok ook niet in LiveView-mode.
    Ik dacht dat eventueel de batterij van de grip het zou overnemen, maar ook dat gebeurde niet.
    De kwaliteit staat op RAW-mode met JPEG-Large/Fine-kopie.

    Wat heb ik fout gedaan en zie ik over het hoofd?

    Dank voor suggesties en antwoorden!

    Vr.gr.
    Wim S
    ik heb iets dergelijks voor gehad met m'n D200 en een Sigma lens... het lag dus eigenlijk aan de lens, als ik m'n camera aan en uit zette, of m'n lens losdraaide en weer opzette werkte het terug... ik heb vervolgens de contacten van m'n lens gereinigd en toen kwam het probleem veel minder voor, maar met die combinatie van lens en toestel had ik dit voor, niet met andere lenzen...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: D700 batterij leeg… of toch niet…

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      ik heb iets dergelijks voor gehad met m'n D200 en een Sigma lens... het lag dus eigenlijk aan de lens, als ik m'n camera aan en uit zette, of m'n lens losdraaide en weer opzette werkte het terug... ik heb vervolgens de contacten van m'n lens gereinigd en toen kwam het probleem veel minder voor, maar met die combinatie van lens en toestel had ik dit voor, niet met andere lenzen...
      Ik heb er een nieuwe Nikonlens 24-70/2.8G op staan. Zou me verbazen dat het dat zou zijn. Toch bedankt voor je tip.
      BD1729BE - Wim SWERTS - Nikon D600 + divers glaswerk tussen 28 en 300mm

      Comment


      • #4
        Re: D700 batterij leeg… of toch niet…

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim Swerts Bekijk bericht
        Ik heb er een nieuwe Nikonlens 24-70/2.8G op staan. Zou me verbazen dat het dat zou zijn. Toch bedankt voor je tip.
        En toch... ook 'n nieuwe kan slechte contacten hebben...
        Greetz, KAriboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #5
          Re: D700 batterij leeg… of toch niet…

          Ik vroeg me af of het iets kan te maken hebben met het buffergeheugen? Wanneer ik de ontspanknop half indruk, zie ik meestal het buffergetal 6 verschijnen, wat me niet erg veel lijkt, daar ze in de handleiding over een veelvoud daarvan spreken en dat in de hoogste kwaliteit?
          BD1729BE - Wim SWERTS - Nikon D600 + divers glaswerk tussen 28 en 300mm

          Comment


          • #6
            Re: D700 batterij leeg… of toch niet…

            Heb je deze thread gezien? Is jouw probleem vergelijkbaar?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: D700 batterij leeg… of toch niet…

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Heb je deze thread gezien? Is jouw probleem vergelijkbaar?
              Danjewel, maar ja, had deze thread gezien. Dit is een deel van het probleem. De camera schakelt idd niet over naar de grip, maar in feite zit ik met twee volle batterijen waarvan de 'hoofdbatterij' in de camera het tijdens het fotograferen met tussentijden laat afweten.
              (Misschien eens testen of hetzelfde gebeurd als ik de gripbatterij als hoofbatterij ingeef?)


              Vr.gr.
              W
              BD1729BE - Wim SWERTS - Nikon D600 + divers glaswerk tussen 28 en 300mm

              Comment


              • #8
                Re: D700 batterij leeg… of toch niet…

                alles es testen zonder grip
                dan weet je mss of t aan de grip ligt of ni
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Re: D700 batterij leeg… of toch niet…

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                  alles es testen zonder grip
                  dan weet je mss of t aan de grip ligt of ni
                  Ga 'k proberen. Zal ook testen of Image Review uitzetten het probleem verhelpt…

                  Gr
                  W
                  BD1729BE - Wim SWERTS - Nikon D600 + divers glaswerk tussen 28 en 300mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: D700 batterij leeg… of toch niet…

                    Er is ook ergens in het menu een instelling waar je het type van batterij kan instellen misschien moet je daar ook eens naar kijken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D700 batterij leeg… of toch niet…

                      Bij mijn D300 had ik een beetje een vergelijkbaar iets, en was de grip defect. Eerst proberen zonder grip. En met beide batterijen. Doet ie het bij de ene batterij wel en bij de andere niet, dan is het de batterij. Als je in de mogelijkheid bent om van lens te wisselen kan ook dat uitsluiten of je camera zelf het probleem is.
                      natwork.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: D700 batterij leeg… of toch niet…

                        @ aradilon: het type batterij kan voor de grip idd gekozen worden als je deze van AA-batterijen voorziet. Dat is hier echter niet het geval. Maar het had gekund.
                        @ Nat: dat is idd een logische manier om het een of het ander uit te sluiten. Bedankt!

                        Gr
                        W
                        BD1729BE - Wim SWERTS - Nikon D600 + divers glaswerk tussen 28 en 300mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: D700 batterij leeg… of toch niet…

                          je volgorde zit fout. je moet eerst de batterijen in grip leegmaken en dan de batterij in het toestel. omgekeerd lukt niet.
                          NB het is echt de moeite waard te investeren in een EN-EL4 batterij: die gaat eindeloos lang mee. let wel je hebt een aparte adapter nodig om dat in je MB-D10 te stoppen.
                          erik, Nikon materiaal

                          'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                          Comment


                          • #14
                            Re: D700 batterij leeg… of toch niet…

                            Heb voor mijn D700 een nikon batterij en een piraatmerk. Met pietpiraat gebeurt het soms dat een volledig opgeladen batterij leeg toont op het scherm maar dit is op te lossen door het toestel uit/aan te zetten...
                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: D700 batterij leeg… of toch niet…

                              Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                              je volgorde zit fout. je moet eerst de batterijen in grip leegmaken en dan de batterij in het toestel. omgekeerd lukt niet.
                              NB het is echt de moeite waard te investeren in een EN-EL4 batterij: die gaat eindeloos lang mee. let wel je hebt een aparte adapter nodig om dat in je MB-D10 te stoppen.
                              Ah, ok. En die EN-EL4-batterij staat wel op m'n verlanglijstje.

                              Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                              Heb voor mijn D700 een nikon batterij en een piraatmerk. Met pietpiraat gebeurt het soms dat een volledig opgeladen batterij leeg toont op het scherm maar dit is op te lossen door het toestel uit/aan te zetten...
                              Interessant, maar is dat niet onhandig/irritant als dat vaak voorkomt?
                              BD1729BE - Wim SWERTS - Nikon D600 + divers glaswerk tussen 28 en 300mm

                              Comment

                              Working...
                              X