Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[D70] Was net bij Foto Leeman ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [D70] Was net bij Foto Leeman ...

    ... en die vertelde me dat er maandag bij De Beuckelaer een dag georganiseerd wordt voor handelaars als kennismaking met de D70. Hij verwachtte de eerste exemplaren 2e helft van maart en de body zou rond de 1100 euro gaan kosten. Er zou een kit komen met de 17-55mm lens.

    En nu maar afwachten he ...
    Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

  • #2
    Dan hopelijk NIET in de plaats van de kit met de 18-70 lens, want dan ga ik flink balen!

    Comment


    • #3
      Zal wel een misverstand zijn... Heb overal al gehoord over de 18-70mm kitlens, maar nog niets over een 17-55mm.

      Zal een verwarring zijn met de kitlenzen van Canon, en die gaan niet passen denk ik. (Tenzij ze die dan Sigma bedoelden natuurlijk )

      EDIT:
      Je hebt natuurlijk wel de Nikon 17-55/2,8 AF-S DX G IF-ED Nikkor lens, maar die kost op zichzelf al +-1500€... Denk dat een kit toch niet direct zal gemaakt worden.
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

      Comment


      • #4
        Dat dacht ik ook ja. Anyway, ze gingen mij opbellen na maandag met exacte prijzen/combinaties/leverdata. Zodra ik dat allemaal weet post ik alles hier.

        BTW Foto Leeman is gelegen aan het gouden kruispunt in St.Joris Winge voor degene die dit niet moesten weten.
        Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

        Comment


        • #5
          Er komt weldegelijk een 17-55 maar een f/2.8 en die is een stuk duurder dan de kitlens, zij moet de 17-35 gaan vervangen als DX lens.

          Ze gaan die zeker niet als een kitlens meegeven, want ze kost zelf al bijna zoveel als de D70

          Geen enkel merk levert als kitlens een snel stuk glas, het is meestal een compromislens die bij 3.5 begint en snel naar een 5.6 moet, als je dan echter scherpte wil, en een stopje of twee terug moet, zit je al aan 5.6/8 en dan hebben deze lenzen ten eerste al veel licht nodig en ten tweede heb je je kans op een kleine DOF al verschoten ...

          Maar het zijn goedkopere alternatieven om een pakket aan te bieden en soms ook interessante reis-objectieven, compact, en je doet er bijna alles mee ...

          De Tamron 24-135 3.5/5.6 scoort heel goed in de reviews, een mooi bereik en een degelijk scherpe lens met 72mm filtervatting en een degelijke afwerking uit de "SP" reeks.

          Ik zou voor die gaan als reislens

          Comment

          Working...
          X