Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 voor de tweede keer kuren tijdens mijn verlof !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 voor de tweede keer kuren tijdens mijn verlof !!

    Dag iedereen,

    Vreemd, maar het is reeds de tweede keer, als ik met verlof naar het zuiden vertrek, begint mijn D70 daar na een tijdje kuren te krijgen.
    Ik ga met mijn camera op stap om een uurtje foto's van de omgeving te schieten met de 18-200 erop. Dus veel zomen, focussen, VR, display bekijken voor curvecheck enz. Dus blijkbaar nogal wat stroomverbruik. Na een half uurtje shooten gaat het fout : de camera kan niet meer focussen, geeft geen diafagma meer aan op de diplay. Alleen nog in 'M' is er iets mee aan te vangen. Maar wat doe je dan met een objectief dat niet over een manueel instelbaar diafragma beschikt ? Niets natuurlijk. De 28mm of de 50mm er dan maar op. Maar er is ook geen lichtmeting meer... en je hebt geen lichtmeter bij. Dan kom je ineens terecht in de periode van " de tijd van toen". Vervelend dus, als je al dat moois op een stralende dag onder azuurblauwe hemel op een strand aan de Middelandse zee aan jou neus ziet voorbijgaan.
    Bij indrukken van de focusknop zie je op je display : "F--" knipperen, alsof er een objectief zonder CPU is bevestigd. In het menu zijn de autofocus opties onberijkbaar. De lichtmeetmethode is evenmin op de camera instelbaar, dus bewijs dat ook de lichtmeter is uitgeschakeld.
    Na de camera een tweetal uren in en koele plaats te laten rusten is alles weer normaal. Zou dit dan het verschil zijn van de D70 met de echte prof. camera? Is er een andere uitleg te verzinnen als de combinatie van buitentemperatuur met warmdraaien van de camera ? Wellicht weet iemand van jullie hier een antwoord op, dit hoop ik althans. Dit is mij bij gebruik van de camera alhier althans bij een niet zo intensief gebruik toch nog niet overkomen. Vorig jaar na identieke ervaringen bij mijn thuiskomst eens de lenscontacten in het camerahuis en op de lenzen zelf schoongemaakt met eclipse, maar dit blijkt toch uiteindelijk niet de echte oplossing te bieden.
    Heb ter plaatse ook eens de batterij verwijderd en terug ingeplaatst alsook een vollledige recet van de camera gedaan, maar dit kon het probleem ook evenmin onmiddellijk oplossen.
    Dus graag even jullie mening over deze vervelende situatie.

    Groetjes,
    Pol.
    Last edited by enero; 5 juni 2006, 13:33. Reden: Titel van onderwerp aangepast.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: D70 voor de tweede keer kuren tijdens mijn verlof !!

    Bij de eerste zinnen dacht ik idd al aan oververhitting. Heb hier geen ervaring mee dat ik mij herinner, maar als je soms ziet welke werkingstemperatuurgrenzen men aangeeft, dan vind ik dat die dikwijls redelijk laag liggen (40° of zo?) en dat je daar snel aan zult komen in volle zon op een warme buik

    Dus zowel voor mens als camera een coolboxvest dragen...?

    Comment


    • #3
      Re: D70 voor de tweede keer kuren tijdens mijn verlof !!

      Is de camera van maart/april 2004? In die periode is er blijkbaar een slechte productie lichtmeetmodules geplaatst in de D70. Deze module werd in mijn D70 (na de garantieperiode) vervangen. Sindsdien werkt de camera terug uitstekend. Misschien moet dit bij jouw camera ook nagekeken worden. Sterkte.

      Comment


      • #4
        Re: D70 voor de tweede keer kuren tijdens mijn verlof !!

        Ook nog met andere lenzen gehad? Anders mag je de lens ook niet uitsluiten...

        Jo.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: D70 voor de tweede keer kuren tijdens mijn verlof !!

          Oorspronkelijk geplaatst door Marc12
          Is de camera van maart/april 2004? In die periode is er blijkbaar een slechte productie lichtmeetmodules geplaatst in de D70. Deze module werd in mijn D70 (na de garantieperiode) vervangen. Sindsdien werkt de camera terug uitstekend. Misschien moet dit bij jouw camera ook nagekeken worden. Sterkte.
          Halo Marc12

          Inderdaad, de camera is van deze periode. Heb je de camera dan via jou dealer binnengebracht? En heeft men dat probleem bij Nikon zelf gemakkelijk willen erkennen?

          Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: D70 voor de tweede keer kuren tijdens mijn verlof !!

            Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
            Ook nog met andere lenzen gehad? Anders mag je de lens ook niet uitsluiten...

            Jo.
            Datzelfde probleem heb ik vorig jaar gehad met de 17-55mm.

            Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: D70 voor de tweede keer kuren tijdens mijn verlof !!

              Dat probleem - als het effectief die lichtmeetmodule is - is officieel erkend door Nikon. Zie hun website.

              Comment


              • #8
                Re: D70 voor de tweede keer kuren tijdens mijn verlof !!

                ja maar je moet wel BGLOD hebben

                als ie soms wel werkt en soms ni werkt, gaat da ni pakken denk ik
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Re: D70 voor de tweede keer kuren tijdens mijn verlof !!

                  Pol, verdorie da's balen, hopelijk komt het snel weer in orde ( crossing fingers )
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: D70 voor de tweede keer kuren tijdens mijn verlof !!

                    Geachte,

                    Heb soortgelijke problemen gehad (knipperende F en niet meer opstarten)met upgrade firmware! Werd door nikon gratis hersteld na tonen van een artikel uit Chip Foto waarin zij beweren het euvel gratis op te lossen. Eerst werd mij 160 euro aangerekend ??? Goed geprobeerd natuurlijk.

                    Hoop dat ze het kunnen oplossen voor jou!

                    Veel succes

                    mvg
                    will

                    Comment


                    • #11
                      Re: D70 voor de tweede keer kuren tijdens mijn verlof !!

                      Oorspronkelijk geplaatst door will
                      Geachte,

                      Heb soortgelijke problemen gehad (knipperende F en niet meer opstarten)met upgrade firmware! Werd door nikon gratis hersteld na tonen van een artikel uit Chip Foto waarin zij beweren het euvel gratis op te lossen. Eerst werd mij 160 euro aangerekend ??? Goed geprobeerd natuurlijk.

                      Hoop dat ze het kunnen oplossen voor jou!

                      Veel succes

                      mvg
                      will
                      Halo will,

                      Heb je soms dat artikel uit Chip Foto nog in jou bezit? Indien ja, zou het mij inderdaad een groot plezier doen dit te kunnen bemachtigen.

                      Groetjes,
                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: D70 voor de tweede keer kuren tijdens mijn verlof !!

                        Je hebt dat artikel echt niet nodig als het idd BGLOD is....
                        Het probleem is officieel erkend door Nikon Worldwide.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D70 voor de tweede keer kuren tijdens mijn verlof !!

                          Pol,
                          ik heb wel de artikels afgedrukt ivm BGLOD zoals die te vinden zijn op de website van Nikon Belgie en deze met de camera binnengebracht bij mijn winkelier (Fotorembrandt Merksem). De Beukelaer heeft de module vervangen onder garantie, zelfs al was die al lang verstreken.
                          groetjes,
                          Marc

                          Comment


                          • #14
                            Re: D70 voor de tweede keer kuren tijdens mijn verlof !!

                            Het klopt wel dat sommige fotoboeren het probleem niet kennen, dus afdrukken was zeker een goede voorzorg.

                            Comment


                            • #15
                              Re: D70 voor de tweede keer kuren tijdens mijn verlof !!

                              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
                              Het klopt wel dat sommige fotoboeren het probleem niet kennen, dus afdrukken was zeker een goede voorzorg.
                              En ik die dacht dat er alleen "slimme" boeren bestonden
                              Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig ...
                              Meen toch ook dat Nikon hier zijn verantwoordelijkheid iets serieuzer zou mogen opnemen...goed en wel dat ze de toestellen die binnenkomen gratis herstellen, maar indien het gaat om een fabricatiefout in een bepaalde serie waarom dan die toestellen niet globaal "terugroepen" voor nazicht én herstelling????(cfr batterijen...)
                              Van een toestel van die prijsklasse zou je toch mogen verwachten dat je een paar jaar "safe" zit...en dan dit...foei Nikon dat is een smet op jullie blazoen...!!!
                              Dus maar vlug een nieuw type gelanceerd (D200) maar is die beteraf of moeten die "kinderziektes" nog aan het daglicht komen???
                              Een iet of wat ontgoochelde Nikoriaan...
                              D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                              BD0290BE

                              Comment

                              Working...
                              X