Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 stuk na vervangen batterij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 stuk na vervangen batterij

    dit is de 2de D70 die stuk is gegaan na het vervangen van de lens en de batterij

    vandaag heb ik mijn lens vervangen en bleef het display hangen... daar door nam ik het geheugenkaartje er uit en bleef hij hangen.. ik nam de batterij er uit en toen was het gedaan display geeft geen teken van leven meer

    weet iemand hoe ik dit kan oplossen dit is de 2de body die zo stuk gaat en heb ze echt nodig...

    alvast bedankt

  • #2
    Re: D70 stuk na vervangen batterij

    Is er ook een knipperend groen lichtje? Ik ben geen Nikon gebruiker, maar ik weet dat de D70 vaak last krijgt van BGLOD (Blinking Green Light Of Death), klinkt niet goed en is het ook niet, maar volgens mij herstellen ze dat zelfs buiten de garantieperiode gratis, anders weet ik het ook niet..
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

    Comment


    • #3
      Re: D70 stuk na vervangen batterij

      Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
      Is er ook een knipperend groen lichtje? Ik ben geen Nikon gebruiker, maar ik weet dat de D70 vaak last krijgt van BGLOD (Blinking Green Light Of Death), klinkt niet goed en is het ook niet, maar volgens mij herstellen ze dat zelfs buiten de garantieperiode gratis, anders weet ik het ook niet..
      neen zelfs het lampje reageert niet meer, ....

      Comment


      • #4
        Re: D70 stuk na vervangen batterij

        stond het toestel uit toen je het 1 en ander ging vervangen?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: D70 stuk na vervangen batterij

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          stond het toestel uit toen je het 1 en ander ging vervangen?
          grt,bouk.
          Voor wat ik kan opmaken aan de hand van TS z'n uitleg stond het toestel aan...
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: D70 stuk na vervangen batterij

            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            Voor wat ik kan opmaken aan de hand van TS z'n uitleg stond het toestel aan...
            dacht ik ook en das geloof ik niet goed.
            maar moet toch wel kunnen?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: D70 stuk na vervangen batterij

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              stond het toestel uit toen je het 1 en ander ging vervangen?
              grt,bouk.
              neen het toestel stond niet aan... ik wou de lens vervangen... dan heb ik vast gesteld dat hij bleef hangen... dan nam ik de batterij er uit (maar hij stond nog altijd af)
              en sinds dien is hij "dood"

              Comment


              • #8
                Re: D70 stuk na vervangen batterij

                Probeer hem eens te resetten. Het knopje staat onderaan het body.

                Comment


                • #9
                  Re: D70 stuk na vervangen batterij

                  Is de batterij wel goed , staat er spanning op en kan deze belast worden ?reset zoals reeds gemeld.

                  Comment


                  • #10
                    Re: D70 stuk na vervangen batterij

                    is het een orignele batt of een chineese namaak?

                    heb een klant gehad die zo'n goedkope namaak batt in zijn D70 had gestopt met gevolg electronisch circuit om zeep van de camera...
                    Herstelling heeft hem een pak meer gekost dan een originele batt !!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: D70 stuk na vervangen batterij

                      Oorspronkelijk geplaatst door Snickers Bekijk bericht
                      is het een orignele batt of een chineese namaak?

                      heb een klant gehad die zo'n goedkope namaak batt in zijn D70 had gestopt met gevolg electronisch circuit om zeep van de camera...
                      Herstelling heeft hem een pak meer gekost dan een originele batt !!!
                      allemaal orginele batterijen... maar resetten doet niets want hij krijgt geen spanning
                      maar de batterijen zijn net opgeladen...

                      Comment


                      • #12
                        Re: D70 stuk na vervangen batterij

                        Goed is het niet maar de lens afkoppelen met een werkende camera kan geen kwaad. Heb het zelf al enkele malen uit verstrooidheid gedaan.

                        Als ik het verhaal goed kan volgen zijn de twee body's stuk gegaan bij het wisselen van de lens. Is het steeds met dezelfde lens gebeurd? Heeft het toestel ervoor wel gewerkt met die bewuste lens? Werkte het toestel probleemloos met de gemonteerde lens voor de wissel?
                        Wat bedoel je met display blijft hangen? Heb je de batterij uitgemeten om te zien of deze nog stroom geeft?

                        Comment


                        • #13
                          Re: D70 stuk na vervangen batterij

                          Oorspronkelijk geplaatst door aqw0 Bekijk bericht
                          Goed is het niet maar de lens afkoppelen met een werkende camera kan geen kwaad. Heb het zelf al enkele malen uit verstrooidheid gedaan.

                          Als ik het verhaal goed kan volgen zijn de twee body's stuk gegaan bij het wisselen van de lens. Is het steeds met dezelfde lens gebeurd? Heeft het toestel ervoor wel gewerkt met die bewuste lens? Werkte het toestel probleemloos met de gemonteerde lens voor de wissel?
                          Wat bedoel je met display blijft hangen? Heb je de batterij uitgemeten om te zien of deze nog stroom geeft?
                          jaa ik heb je batterij uitgemeten...
                          pff... wat een pech

                          Comment

                          Working...
                          X