Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 is defect door gebruik CF kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 is defect door gebruik CF kaart

    Sinds vorige week heb ik volgend probleem.

    Een van de goudkleurige pinnetjes in de kaarthouder van de D70 staat scheef tot tegen het andere pinnetje.
    Een CF kaart gaat er dus niet meer in.

    Mijn vragen zijn nu :

    - Zijn al die pinnetjes nodig
    - heeft iemand dit al voorgehad
    - zou dit onder garantie vallen of zou men zeggen dat dit aan het slecht beheer valt. (gekocht bij Top-Foto)
    - Kent iemand herstelprijzen voor Nikon toestellen. In de winkel zei men tussen 75 en 250 euro, met een bestekkost van 75 €


    Groeten van een

    Peter
    Camera : nikon D90 (1/7/2010) met (Nikon 18/200 VR) vervangen door Tamron 18/270.

    http://www.peter-mia.be

  • #2
    Re: D70 is defect door gebruik CF kaart

    Dit probleem is meestal te wijten aan het niet mooi recht insteken van je CF kaart en daarbij dan nog eens overbodig veel kracht er op te zetten ....

    En ja, je hebt die pinnetjes nodig ... Hopelijk staan ze er niet nutteloos op

    Niks anders aan te doen dan naar de dealer en laten repareren ....

    Grts,
    DVdB
    Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

    Comment


    • #3
      Re: D70 is defect door gebruik CF kaart

      Hallo DVdB
      Dit is inderdaad een probleem waarvan velen beweren dat het nooit kan voorkomen.Daarom is mijn advies altijd geweest koop een CF kaart met voldoende geheugen en haal ze er nooit meer uit. Download uw foto's altijd naar de de pc via mini USB. Op mijn site heb ik er een uitgebreide rubriek van de mogelijke fouten met CF kaartjes, en hoe die vermijden.
      Ik zou mijn toestel nog niet meteen naar de reparatie sturen. Ik heb hetzelfde probleem voorgehad met een cardreader. Het pinnetje is terug recht te maken. Met een lange pincet of een miniatuur schroevendraaiertje moet het lukken. Lukt het niet , of breekt het pinnetje toch af dan kun je het toestel alsnog opsturen ter reparatie. Natuurlijk zal het pinnetje nooit meer perfect recht staan maar als je er een 2 of 4GB cF kaart in plaatst hoeft hij er misschien maar zelden meer uit. Alles hangt er natuurlijk van af hoe intensief je het toestel gebruikt.Kontroleer ook de CF kaart en uw Cardreader want beide kunnen (zullen) ook beschadigd zijn. De CF kaart zeker, voor de cardreader is er ook veel kans dat de defecte CF kaart dezelfde pin in uw cardreader ook verbogen heeft.
      Succes.
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #4
        Re: D70 is defect door gebruik CF kaart

        Probeer het pinnetje te rechten, gebruik daarvoor een klein buisje zoals van een middeldikke injectienaald Bv deze probeer je over het pinnetje te schuiven, hopelijk voor jou zit het op een plaats waar dat kan, anders zal je inderdaad moeten proberen met een pincet , ik heb daarvoor speciale tangetjes , maar ik zie dat je nogal ver van Hooglede woont, anders wilde ik dat wel even voor je proberen. breekt het pinnetje af, dan heb je mischien pech, krijg je het recht, zoveel te beter, maar je hebt alle pinnetjes NIET nodig, het kan dus makkelijk zijn dat alles nog perfect werkt zonder dat ene pinnetje, probeer wel zoveel mogelijk om de omliggende pinnetjes niet te verkrachten, ik heb vroeger menig maal pinnetjes gerecht van SCSI aansluitingen, en dat lukte redelijk goed. Veel geluk.
        Last edited by Guest42; 17 januari 2007, 07:58.

        Comment


        • #5
          Re: D70 is defect door gebruik CF kaart

          Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
          Hallo DVdB
          Dit is inderdaad een probleem waarvan velen beweren dat het nooit kan voorkomen.Daarom is mijn advies altijd geweest koop een CF kaart met voldoende geheugen en haal ze er nooit meer uit. Download uw foto's altijd naar de de pc via mini USB. Op mijn site heb ik er een uitgebreide rubriek van de mogelijke fouten met CF kaartjes, en hoe die vermijden.
          Ik zou mijn toestel nog niet meteen naar de reparatie sturen. Ik heb hetzelfde probleem voorgehad met een cardreader. Het pinnetje is terug recht te maken. Met een lange pincet of een miniatuur schroevendraaiertje moet het lukken. Lukt het niet , of breekt het pinnetje toch af dan kun je het toestel alsnog opsturen ter reparatie. Natuurlijk zal het pinnetje nooit meer perfect recht staan maar als je er een 2 of 4GB cF kaart in plaatst hoeft hij er misschien maar zelden meer uit. Alles hangt er natuurlijk van af hoe intensief je het toestel gebruikt.Kontroleer ook de CF kaart en uw Cardreader want beide kunnen (zullen) ook beschadigd zijn. De CF kaart zeker, voor de cardreader is er ook veel kans dat de defecte CF kaart dezelfde pin in uw cardreader ook verbogen heeft.
          Succes.


          Als we even de bijgesloten informatie lezen van de CF kaarten van Transcend vinden we onderaan in de lijst van specificatie's

          Durability: 10.000 insertion/removal cycles


          Als we dit even omrekenen kunnen we zeggen dat we dagelijks onze kaart kunnen wisselen van het toestel naar de kaartlezer en omgekeerd gedurende 10 jaar en wat langer.

          Ik meen daaruit te kunnen besluiten dat een CF kaart gemaakt is om te gebruiken en ze niet in het toestel moet blijven.

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: D70 is defect door gebruik CF kaart

            Hallo,

            Ik heb ook ooit een scheef pinnetje gehad aan de X-drive - de kaart er niet mooi recht ingestopt.
            Maar mbv een pincet en wat geluk heb ik het pinnetje mooi terug recht gekregen en alles werkt nu - jaren later - nog steeds perfect.
            Ik ben sindsdien wel wat voorzichtiger geworden bij het insteken van de kaartjes. Ik laat ze dus niet systematisch steken ...

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: D70 is defect door gebruik CF kaart

              heb ik bij m'n cardreader ook gehad.
              pinnetje zelf terug recht gezet en eens je de kaart er terug kan insteken recht het vanzelf
              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
              www.koendd.be

              FZ50

              Comment


              • #8
                Re: D70 is defect door gebruik CF kaart

                De leessnelheid van mijn Sony A100 is hoger dan deze van mijn kaartlezer, + het risico dat je een pinnetje plooit was voor mij reden genoeg om de CF kaart zo weining mogelijk uit het toestel te halen.

                De mini USB kabel neemt dan ook nog minder plaats in dan de kaartlezer.
                Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

                Comment


                • #9
                  Re: D70 is defect door gebruik CF kaart

                  Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  Hallo,

                  Ik heb ook ooit een scheef pinnetje gehad aan de X-drive - de kaart er niet mooi recht ingestopt.
                  Maar mbv een pincet en wat geluk heb ik het pinnetje mooi terug recht gekregen en alles werkt nu - jaren later - nog steeds perfect.
                  Ik ben sindsdien wel wat voorzichtiger geworden bij het insteken van de kaartjes. Ik laat ze dus niet systematisch steken ...

                  Jaja
                  Idem dito hier met de X-drive die ik heb gewonnen op de AV. Gelukkig is mijn dochter goudsmid en had ze alle mogelijke tangetjes en fijne aparatuur om dat pinnetje weer mooi recht te krijgen. Alles werkt opnieuw perfect nu
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: D70 is defect door gebruik CF kaart

                    10.000 insertion/removal cycles zegt alleen iets over de kwaliteit van het flashgoud wat op de kontacten zit.
                    Probleem is, dat niet alleen een camera en een kaartje in circulatie zijn maar ook een cardreader, die meestal minder goeie specificaties heeft, die uw kaartje kan beschadigen, en nadien ook uw toestel.Verder hangt ook veel af hoe het kaartje bewaard en behandeld wordt. Gewoon het feit dat het kaartje in 2 verschillende kaarthouders geplaatst wordt, met verschillende toleranties op de connector pennen en het geleidings en polarisatie systeem maakt uw kaartje sneller defect dan normaal zou verwacht worden.
                    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: D70 is defect door gebruik CF kaart

                      Dat ding dient om er in en uit gehaald te worden ... En ik lees mijn kaartjes tien keer liever in via mijn cardreader dan via mijn camera. En ja, ook ik heb 4 GB kaartjes, maar heb je je al eens afgevraagd hoeveel 12 MP foto's er in RAW maar op zo'n kaartje kunnen ? Ik haal mijn kaartje er regelmatig uit en pomp dan over naar een X-drive ...
                      En ja, het kan inderdaad altijd gebeuren dat zo'n pinnetje buigt, desondanks dat je voorzichtig bent ... Maar het begint met altijd zulke zaken met de nodige zorg te behandelen...

                      Wat betreft het rechten van zo'n pinnetje, ik heb dat ooit ook al zelf gedaan (in mijn PC niet in mijn camera)... Is te doen maar hangt er vanaf hoe erg je dat kleine ding hebt 'gekraakt'.

                      Wat betreft het feit dat je niet alle pins nodig hebt ... ook juist, maar tja, je weet niet welke pin he :-)) ?

                      Veel succes nog,
                      Groetjes,
                      DVdB
                      Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: D70 is defect door gebruik CF kaart

                        Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                        Download uw foto's altijd naar de de pc via mini USB.
                        En wat is het risico dat er wat fout gaat met de USB connector in de camera? Ik vind deze van een slechtere kwaliteit dan het CF slot.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: D70 is defect door gebruik CF kaart

                          Nog een risico aan het gebruik van de mini-USB: als je zonder batterijen valt tijdens het overzetten, heb je een kans dat je je memorycard corrupt maakt ...
                          Ooit eens domweg voorgehad met een compactcamera op mijn werk ...
                          Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: D70 is defect door gebruik CF kaart

                            hier heb ik al heel wat heel interessante tips gekregen.

                            Ik ga dat systeem met die injectienaald eens proberen.

                            Ik hou jullie op de hoogte.



                            Peter
                            Camera : nikon D90 (1/7/2010) met (Nikon 18/200 VR) vervangen door Tamron 18/270.

                            http://www.peter-mia.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: D70 is defect door gebruik CF kaart

                              Oorspronkelijk geplaatst door satpet Bekijk bericht
                              De leessnelheid van mijn Sony A100 is hoger dan deze van mijn kaartlezer, + het risico dat je een pinnetje plooit was voor mij reden genoeg om de CF kaart zo weining mogelijk uit het toestel te halen.

                              De mini USB kabel neemt dan ook nog minder plaats in dan de kaartlezer.
                              mijn cardreader is sneller dan mijn camera
                              en de cardreader neemt niets plek in, deze is ingebouwd in de pc

                              Comment

                              Working...
                              X