Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70

    Beste,

    Ik heb een Nikon D70 die vaak niet afdrukt wanneer ik de ontspanknop indruk. Het toestel doet zo'n beetje zijn eigen zin, en soms duurt het enkele seconden vooraleer het "klikt".

    Weet iemand waaraan dit kan liggen. Moet ik ergens iets aan de instellingen veranderen?

    Info wordt geapprecieerd.

    Vriendelijke groeten,

    Kris Jacobs

  • #2
    Re: D70

    Is niet normaal. Binnenbrengen om te laten nakijken.

    Comment


    • #3
      Re: D70

      misschien is't de lens die niet gefocust geraakt
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: D70

        Met D50 soms ook ondervonden. Indien de reden dezelfde is, is het inderdaad het focussen : zo lang de focusled in de zoeker knippert, werkt de ontspanner niet.
        Waarom de scherpstelling het niet doet, is een andere zaak. Indien de AF niet defect is, kan het liggen aan de keuze van een scherpstelpunt met te weinig contrast.

        Comment


        • #5
          Re: D70

          Ligt in elk geval niet aan de lens. Ik heb met verschillende lenzen hetzelfde voor en op mijn D3 heb ik er enkel probleem mee.

          Comment


          • #6
            Re: D70

            Mijn d70 heeft het moeilijk om scherp te stellen op effen vlakken, vooral bij wit. Als er geen randen van voorwerpen of grote contrasten zijn in het onderwerp ben ik genoodzaakt manueel scherp te stellen.
            In dat geval lijkt het of de ontspanknop niet wil, maar het is gewoon de scherpstelling die zijn punt niet vindt. Als het dat is probeer eens manueel.

            Comment


            • #7
              Re: D70

              Allemaal bedankt al voor de reacties.

              Tot nu toe heeft er nog niets geholpen. Het scherpstellen is het ook niet, want het probleem doet zich ook voor wanneer ik manueel scherpstel.

              Comment

              Working...
              X