Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50 of ...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: D50 of ...?

    Oorspronkelijk geplaatst door Mister B
    Vergeet hem hier ook niet te veranderen

    http://www.eosdigitaal.nl/forum/view...hlight=#259326

    Weeral foutje
    is gebeurd en nogmaals gecontroleerd moet wel degelijk 1600 zijn, dit is overigens een foto bewerkt met noiseware pro anders gaat dat niet lukken,en als je zo,n foutje maakt dan sluipt hij er al snel bij de 2de posting ook in (sorry),overigens als die op iso 1000 er zo uit kwam zou ook niet verkeerd zijn.
    Last edited by cyberson; 9 juli 2006, 18:29.

    Comment


    • #32
      Re: D50 of ...?

      Ik ga nu echt toch aan Jef vragen om ook zijn signature te mogen gebruiken.


      @Hub2805
      Waarom ga je er ook op in? De raad van Jeff is een zeer wijze raad.

      Anyway, ik denk dat de topic-starter aan deze discussie weinig boodschap heeft.
      Last edited by Wim 76; 9 juli 2006, 18:49.

      Comment


      • #33
        Re: D50 of ...?

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76
        @Lucky Luc
        Mogelijk heb je gelijk hoor, ik ken de geheimen binnen Nikon ook niet. Maar ik bedenk me maar dat een nieuwe D70, waarschijnlijk hoger geprijsd zal zijn dan de huidige D70 en dat is denk ik iets te hoog om te mikken op mensen die wensen over te stappen van een prosumer naar een DSLR. Strategisch zou het in het gamma van Nikon een fout zijn, want de groep die nood heeft aan een instapper, is een belangrijke groep voor de toekomst.
        mmm hoger dan D70 zou idd prijzig zijn. Maar hoe kun je nog veel lager gaan dan een D50? Die heeft al een minimum aan instellingsmogelijkheden. En een toestel positioneren tussen D50 en D70... de verschillen tussen de 2 zijn al minimaal.

        Comment


        • #34
          Re: D50 of ...?

          mmm hoger dan D70 zou idd prijzig zijn. Maar hoe kun je nog veel lager gaan dan een D50? Die heeft al een minimum aan instellingsmogelijkheden. En een toestel positioneren tussen D50 en D70... de verschillen tussen de 2 zijn al minimaal.
          Net daarom dat ik verwacht dat men de D50 nog even zal blijven behouden, als instapper, en dat men een toestel (D80?), opvolger van de huidige D70 positioneert tussen de huidige D70 en D200. Ik weet dat ik me eerder vergist heb, en de stelling innam dat men een toestel zou positioneren tussen D50 en D200, maar ik bedoelde tussen D70 en D200. Maar het is allemaal gissen, we zullen wel zien.
          Last edited by Wim 76; 9 juli 2006, 19:16.

          Comment


          • #35
            Re: D50 of ...?

            Het zou idd dom zijn om de D50 te laten verdwijnen,
            ge kunt beter de D70's vernieuwen, maar als (en dat
            klopt wel) de Canon 350 gaat vervangen worden door 3500
            zal Nikon ook wel reageren denk ik.

            Probleem is blijkbaar ook dat Nikon bijna niet kan leveren
            bij de "betere" fotohandelaars (nav het WK voetbal)

            De prijs van de Nieuwe D80 (of hoe hij gaat heten) zou
            mss iets duurder worden, maar de prijs van de D200 zou
            dat weer iets(ke) gaan zakken !!!

            Kunt natuurlijk blijven wachten en wachten en wachten

            Ik moet zeggen als amateur (wat ik ben), maakt ge foto's boven
            de iso 400, en zelfs dan nog zijn er bij die goed zijn......

            Comment


            • #36
              Re: D50 of ...?

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76


              @Hub2805
              Waarom ga je er ook op in? De raad van Jeff is een zeer wijze raad.

              Anyway, ik denk dat de topic-starter aan deze discussie weinig boodschap heeft.

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #37
                Re: D50 of ...?

                Oorspronkelijk geplaatst door Mister B
                Ah je lost het op door te croppen

                IMHO is het toch fijner om direct de foto op je viewfinder te kunnen kadreren, en nadien NIET te hoeven croppen. Het was één van de grootste hekelpunten aan m'n vorig fototoestel . Ik vind het 3/2 formaat ook gewoon mooier dan 4/3.

                4/3de systeem, voordelen of niet: ik hoef het niet. period.
                Als je een perfecte kadratie in uwe viewfinder bekomen hebt, zul je toch moeten croppen hoor, geen enkele dslr geeft 100% van het beeld weer in de viewfinder, bij de meeste toestellen ligt dit tussen 90 a 95%.
                Toch wel vreemd dat je dit niet opmerkt, zo de perfectie nastrevend.
                Diegene die nooit cropt doet ook nooit aan beeldbewerking, i.m.h.o
                Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                Comment


                • #38
                  Re: D50 of ...?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bingel
                  Als je een perfecte kadratie in uwe viewfinder bekomen hebt, zul je toch moeten croppen hoor, geen enkele dslr geeft 100% van het beeld weer in de viewfinder, bij de meeste toestellen ligt dit tussen 90 a 95%.
                  Toch wel vreemd dat je dit niet opmerkt, zo de perfectie nastrevend.
                  Diegene die nooit cropt doet ook nooit aan beeldbewerking, i.m.h.o
                  Mijnen beste bingel, ik weet ook wel dat ie geen 100% view geeft van het beeld. Maar daar gaat het nu niet om. Het gaat om de verhouding. En de verhouding van de sensor bij de Nikons is ook niet perfect 2/3de, maar het is dichtbij.

                  Ik heb niet gezegd dat ik nooit crop. Ik heb nooit gezegd dat ik de perfectie nastreef.

                  Ik weiger alleen systematisch foto's om te zetten naar 2/3 de formaat. Dus zou ik nooit een E500 willen. Dat wil niet zeggen dat ik dat toestel probeer af te breken.

                  bye

                  Comment


                  • #39
                    Re: D50 of ...?

                    Nou mister B je doet toch aardig veel moeite om een ander op hun foutjes te wijzen zie hier boven, dus mischien toch perfectie nastrevend.
                    Of wou je nou echt proberen iemand voor jan joker neer te zetten ,dat gaat je niet lukken want het is er ingeslopen foutje mijner zijde.
                    Overigens doen moderators mijns inziens echt slecht werk hier,dit topic is echt heel anders begonnen en gaat de andere kant op.
                    De topic starter heeft weinig aan de info die er nu komt te staan,overigens moet ik wel lachen om het feit hoe op dit forum bepaalde topics voortgaan.
                    Zeker als het om de e500 gaat

                    Comment


                    • #40
                      Re: D50 of ...?

                      Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
                      Overigens doen moderators mijns inziens echt slecht werk hier,dit topic is echt heel anders begonnen en gaat de andere kant op.
                      De topic starter heeft weinig aan de info die er nu komt te staan,overigens moet ik wel lachen om het feit hoe op dit forum bepaalde topics voortgaan.
                      Zeker als het om de e500 gaat
                      Heeft imo niet met de e500 te maken.

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • #41
                        Re: D50 of ...?

                        D50 is een oud model in september, dus ofwel wachten
                        ofwel een E500 kopen (beste prijs/kwaliteit)
                        Kan ik hier nog ergens meer info over vinden ? Ik was namelijk van plan mij de D50 aan te kopen bij Topfoto.de van zodra deze terug in stock is.
                        Canon 350D || batterijgrip || Sigma 18-50 mm f/2.8 EX DC || Canon EF-S 55-250 IS F4-5.6

                        Comment


                        • #42
                          Re: D50 of ...?

                          D50 is een oud model in september, dus ofwel wachten
                          ofwel een E500 kopen (beste prijs/kwaliteit)
                          Oorspronkelijk geplaatst door dd1975
                          Kan ik hier nog ergens meer info over vinden ? Ik was namelijk van plan mij de D50 aan te kopen bij Topfoto.de van zodra deze terug in stock is.
                          D50 is precies één jaar op de markt, absurd dus om te zeggen dat deze in september verouderd zal zijn. Er is bij mijn weten geen concrete aankondiging dat de D50 is september vernieuwd zal worden. Vermoedelijk komt er een opvolger voor de D70s, maar ook dat is niet helemaal zeker.

                          Als de D50 verouderd is, dan is ook de D200 verouderd, en de EOS 50D en ...

                          Niet aarzelen dus, koop die D50, 't is een camera die op punt staat en een schitterende prijs/kwaliteitsverhouding heeft.

                          Gr's, Wim
                          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                          Comment


                          • #43
                            Re: D50 of ...?

                            Voor de OP ik zou deze combinatie niet kopen. Mijn reden is dat je kitlenzen koopt en kitlenzen zijn nooit ideaal. De groothoek kitlenzen vallen allemaal wel mee zeker gezien hun kostprijs maar telekitlenzen zou ik nooit kopen. Beter met iets minder beginnen en dan later kopen wat je echt wil.

                            Voor de mensen die geloof hechten aan het sprookje van de o zo goeie prijs/kwaliteitsverhouding van de e500. Wel toen deze laatste uitkwam was hij sterk geprijsd want zelfde prijs als D50 en 200€ goedkoper dan 350D / D70. Wat ook nodig was gezien de compromissen die je ermee maakt. Maar nu is ie ong evenduur als 350D en ong +- 200€ duurder dan D50. Hmmm das een serieuze verandering en welke zou nu de beste prijskwaliteit hebben....

                            Uiteindelijk hangt zoiets niet af van een body alleen maar van het systeem dat je koopt en aan je verwachtingen voldoet. Stop met te kijken naar body's en kijk naar het systeem. Niet enkel voor nu maar ook voor de toekomst.

                            Comment


                            • #44
                              Re: D50 of ...?

                              De topicstarter vraag specifiek info over de E-500, en ik denk dat hij hier al wat heeft opgestoken, dus volgens mij niks off-topic. Of het 4/3 systeem hem aanstaat of niet is zijn beslissing. We kunnen in het vervolg misschien alleen nog maar antwoorden 'neem dezelfde dan ik heb, want dat is de beste'
                              Ook period .
                              Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                              Comment


                              • #45
                                Re: D50 of ...?

                                De beste oplossing is (denk ik) naar een goede fotohandelaar
                                te gaan in de buurt (iemand die bekwaam is) en daar de toestellen
                                eens vast te nemen en uit te testen (dit heb ik ook gedaan).

                                Dan moet je je natuurlijk ook afvragen welk budget heb ik of wil
                                ik eraan uit geven (is ook belangrijk).

                                Bij mij kwam het nu toevallig uit dat ik de E500 voor zijn
                                prijs een goed toestel vind, hij heeft veel mogelijkheden
                                (8 MP, supersonic wave filter, goed in de hand, goede lensen,.....),
                                maar hij heeft idd ook nadelen (kleiner dan D70's, minder lensen op 2e hands markt, minder snel mss dan D70's, batterijen mss minder lang mee dan D70's of D50,....).

                                Dus heeft de prijs doorslag gegeven en de verschillen testen die je overal kan vinden.
                                Ik moet zeggen voor € 800 (met tas, 1 gig ultra kaartje, en 2 lensen) vind ik niet veel in de plaats

                                Comment

                                Working...
                                X