Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3X 1 december

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D3X 1 december

    De D3X zit er aan te komen... datum zou 1 december zijn. .De geruchten op DPR worden overigens met het uur interessanter. De meest smeuïge zou een in-body VR zijn LINK

    MVG,
    Last edited by frank207be; 28 november 2008, 14:01.

  • #2
    Re: D3X 1 december

    Kan ik dit nog doorgeven naar Spanje?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: D3X 1 december

      nu allen die "oude"D3 dumpen aan 1000€ ik ga hem wel opvangen......
      BD0968BE
      nikon
      D2Xs

      Comment


      • #4
        Re: D3X 1 december

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        De D3X zit er aan te komen... datum zou 1 december zijn. .De geruchten op DPR worden overigens met het uur interessanter. De meest smeuïge zou een in-body VR zijn LINK

        MVG,
        Na de D90 denk ik aan video.

        Het kan dat de D3X doelgroep geen video nodig heeft.

        Maar er is geen technische beperking om de live view beelden naar een video formaat te converteren.

        Jan.

        Comment


        • #5
          Re: D3X 1 december

          Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
          Na de D90 denk ik aan video.

          Het kan dat de D3X doelgroep geen video nodig heeft.

          Maar er is geen technische beperking om de live view beelden naar een video formaat te converteren.

          Jan.
          Video is een optie die sowieso in alle DSLR gaat komen, maar waar niet iedereen even reikhalzend naar uitkijkt Maar het strookt echter niet met deze verwonderde uitspraak "However, in the specs comes something that I (at least) never imaged they will put into a 24x36mm camera." Een in-body VR voor de lichtsterke objectieven in het normale tot groothoek bereik als aanvulling op de bestaande VR tele objectieven daarentegen wordt echter niet zo snel bij Nikon verwacht en zou hier dus beter aan kunnen beantwoorden. En ze kunnen evengoed een D3s uitbrengen met dezelfde optie

          Comment


          • #6
            Re: D3X 1 december

            Volgend jaar D90X - D300X - FX 700X...................
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

            Comment


            • #7
              Re: D3X 1 december

              Ik veronderstel dat de D3X net iets te duur wordt voor de niet professionele gebruiker.

              Ik gok dus:
              - In Maart 09 een opvolger voor de D300.
              - In Juni 09 de langverwachte 24 MP opvolger van de D700.

              Comment


              • #8
                Re: D3X 1 december

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                Ik veronderstel dat de D3X net iets te duur wordt voor de niet professionele gebruiker.
                Ik gok dus:
                - In Maart 09 een opvolger voor de D300.
                - In Juni 09 de langverwachte 24 MP opvolger van de D700.
                Dat is zo Het is inderdaad fijn dat Nikon de laatste ontwikkelingen snel en zonder teveel beperkingen in het middensegment laat doorsijpelen. Het gebeurde met de D200 tov de D2X, ook recent met de D700 tov de D3, en het zal opnieuw gebeuren met dit nieuw 24MP FX topmodel.

                We gaan natuurlijk eerst afwachten wat deze Nikon voor ons in petto heeft Een grote vraag hierbij wordt ook of Nikon nu de Sony sensor gaat gebruiken of een eigen ontwikkeld exemplaar voortbordurend op de technologie van die uit de D3/D700

                Comment


                • #9
                  Re: D3X 1 december

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                  Ik veronderstel dat de D3X net iets te duur wordt voor de niet professionele gebruiker.

                  Ik gok dus:
                  - In Maart 09 een opvolger voor de D300.
                  - In Juni 09 de langverwachte 24 MP opvolger van de D700.
                  Wat voor gokker ben je gewoonlijk? Meestal te dicht bij? (nb je hebt het over opvolgers)

                  En ook: er zijn enkele niet-pros die een dikke portmonaie hebben, die slaan natuurlijk toe als ze meer resolutie willen.

                  Karel

                  Comment


                  • #10
                    Re: D3X 1 december

                    Volgend jaar verwacht ik ook een speciale Nikon F. Misschien wel met digitale FF sensor.
                    Ter gelegenheid van de 50ste verjaardag.
                    Ik ben op zoek naar een MB-20.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D3X 1 december

                      Laatste gerucht: de nieuwe D3X zou niet meer met Cf-kaarten werken, maar volledig op Fortis-aandelen.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: D3X 1 december

                        das lekker goedkoop dan
                        We should be daredevils, not calculators (Arne Quinze)
                        * Nikon D90 * nikon 24-70mm * nikon 50mm * nikon 85mm * nikon SB-600 *

                        Comment


                        • #13
                          Re: D3X 1 december

                          In body VR lijkt me zeeeer straf. Ten eerste heeft Nikon een hoop VR lenzen en om deze investering in R&D zomaar weg te smijten terwijl het even goed werkt als in-body (of misschien zelfs beter?) lijkt me onwaarschijnlijk.
                          Ten tweede: de sensor schuift dan op en neer en links en rechts. Gaat de sensor dan niet voorbij de beeldcirkel kunnen schuiven op FF ? Waarschijnlijk niet maar die lijkt me toch niet onmogelijk.
                          mijn website

                          Comment


                          • #14
                            Re: D3X 1 december

                            Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                            Gaat de sensor dan niet voorbij de beeldcirkel kunnen schuiven op FF ?
                            Het is de bedoeling dat die die beeldcirkel volgt.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: D3X 1 december

                              Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                              Ten tweede: de sensor schuift dan op en neer en links en rechts. Gaat de sensor dan niet voorbij de beeldcirkel kunnen schuiven op FF ? Waarschijnlijk niet maar die lijkt me toch niet onmogelijk.
                              De Sony A900 heeft daar echt geen last van
                              Hoe groot denkt u overigens dat die uitslag in alle richtingen is?
                              Tip! Relateer uw schatting aan de hand van uw ongewenste handbewegingen en de trillingen als gevolg van uw vurig kloppend bloed.

                              Comment

                              Working...
                              X