Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3S focus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D3S focus



    Hey

    sinds een paar weken gelukkige bezitter van een D3S

    echter,

    afgelopen weekend een shoot gedaan van 2 optredens (goeie resultaten gezien de wisselende omstandigheden, snelle respons van de camera)

    blijkbaar moet ik "in the heat of the fire" iets (ongewild) veranderd hebben aan de settings van het selectief focuspunt (matrix in viewfinder neemt enkel focus rechts bovenaan, ipv waar vroeger centraal het focuspunt lag)

    Google al platgesearched. De manual reeds meerdere malen doorzwommen. I haven't got a clue...

    Al etteljke keren "reset" gedaan (zowel via menu als via combinatie functieknoppen WB+ISO tegelijk indrukken...


    HELP

    ik ben ten einde raad. Deze focusbalans is mss wel "werkbaar" maar is verre van handig...

    (ik vermoed dat D3S en D3 +/- dezelfde basissoftware hebben)

    Thx for your reply!


  • #2
    Re: D3S focus

    Oorspronkelijk geplaatst door gravityrulez Bekijk bericht


    Hey

    sinds een paar weken gelukkige bezitter van een D3S

    echter,

    afgelopen weekend een shoot gedaan van 2 optredens (goeie resultaten gezien de wisselende omstandigheden, snelle respons van de camera)

    blijkbaar moet ik "in the heat of the fire" iets (ongewild) veranderd hebben aan de settings van het selectief focuspunt (matrix in viewfinder neemt enkel focus rechts bovenaan, ipv waar vroeger centraal het focuspunt lag)

    Google al platgesearched. De manual reeds meerdere malen doorzwommen. I haven't got a clue...

    Al etteljke keren "reset" gedaan (zowel via menu als via combinatie functieknoppen WB+ISO tegelijk indrukken...


    HELP

    ik ben ten einde raad. Deze focusbalans is mss wel "werkbaar" maar is verre van handig...

    (ik vermoed dat D3S en D3 +/- dezelfde basissoftware hebben)

    Thx for your reply!

    Het enige waar ik aan kan denken is de lock schakelaar naast het LCD

    Comment


    • #3
      Re: D3S focus

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Het enige waar ik aan kan denken is de lock schakelaar naast het LCD

      Inderdaad , 't zijn soms simpele dingen die een mens parten kunnen spelen


      Walter
      D850

      Comment


      • #4
        Re: D3S focus

        Haha, daar heb ik indertijd ook al zitten op vloeken... mijn vriendin heeft nogal de neiging om die schakelaar aan te zetten..
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: D3S focus

          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Haha, daar heb ik indertijd ook al zitten op vloeken... mijn vriendin heeft nogal de neiging om die schakelaar aan te zetten..
          bij mij staat die altijd aan en vloek ik als ik die perongeluk lock, maar dat zal idd wel de oplossing zijn.
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

          **=ol

          Comment


          • #6
            Re: D3S focus

            Ik zou liever ook zo'n probleem hebben.
            Die van mij is ondertussen 2 maand in bestelling en komt maar ni binnen !
            Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
            ----------------------------------------------
            Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

            Comment


            • #7
              Re: D3S focus

              Oorspronkelijk geplaatst door Dirre Bekijk bericht
              Ik zou liever ook zo'n probleem hebben.
              Die van mij is ondertussen 2 maand in bestelling en komt maar ni binnen !
              Hier hetzelfde verhaal, ik zit er ook op te wachten, ik heb er wel nog geen bestelling op geplaatst, ik wacht tot het toestel gewoon leverbaar is, maar het duurt wel lang.

              Voorbestellingen doe ik nooit meer, gaat teveel op mijn zenuwen werken.

              Toch denk ik dat ze de toestellen achter hebben gehouden tot na de cachback actie.

              Comment


              • #8
                Re: D3S focus

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Hier hetzelfde verhaal, ik zit er ook op te wachten, ik heb er wel nog geen bestelling op geplaatst, ik wacht tot het toestel gewoon leverbaar is, maar het duurt wel lang.

                Voorbestellingen doe ik nooit meer, gaat teveel op mijn zenuwen werken.

                Toch denk ik dat ze de toestellen achter hebben gehouden tot na de cachback actie.
                hmm daar zou je wel een punt kunnen hebben, hij is populair.
                vrees het zelfde voor de 70-200 is ook bijna nergens te verkrijgen
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: D3S focus

                  Juist terug van een trip naar NY en dacht een D3S mee te pikken.

                  Bij B&H en Adorama in NYC, de referentie onder de fotowinkels, is de wachttijd bij voorinschrijving nu reeds opgelopen tot min 6 maanden.

                  Bon change zou ik zeggen...

                  Comment


                  • #10
                    Re: D3S focus

                    Al ben ik Nikon-fan, je zou voor minder overstappen naar canon. je hoort toch niet anders meer, zelfs de uber-consumer D90 is niet al te vlot leverbaar. Als je plannnen hebt om een camera te kopen wil je die toch gewoon zo snel mogelijk.
                    Nikon D7000 en wat lenzen.
                    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                    Comment


                    • #11
                      Re: D3S focus

                      Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                      Al ben ik Nikon-fan, je zou voor minder overstappen naar canon. je hoort toch niet anders meer, zelfs de uber-consumer D90 is niet al te vlot leverbaar. Als je plannnen hebt om een camera te kopen wil je die toch gewoon zo snel mogelijk.
                      Gewoon op stock KLIK

                      Comment


                      • #12
                        Re: D3S focus

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Gewoon op stock KLIK
                        voorlopig klopt de info niet op hun site, zijn hem aan't updaten.
                        effe bellen zal meer uitwijzen
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: D3S focus

                          Ik heb net de bevestiging van mijn bestelling geplaatst, D3s met reservebatterij en een 16-35 f4 AF-S-VRII.

                          Ik ben benieuwd wanneer ik deze binnenkrijg. Ik sta op de vijfde plaats voor een D3s bij Art&Craft.
                          Last edited by Guest42; 1 juni 2010, 17:10.

                          Comment


                          • #14
                            Re: D3S focus

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Ik heb net de bevestiging van mijn bestelling geplaatst, D3s met reservebatterij en een 16-35 f4 AF-S-VRII.

                            Ik ben benieuwd wanneer ik deze binnenkrijg. Ik sta op de vijfde plaats voor een D3s bij Art&Craft.
                            Het kan blijkbaar toch nog even duren Thom Hogan schreef vandaag dit:

                            I'm generally not a conspiracy theorist at heart, but something is amiss in Nikon's pro product lineup, and the lack of information about what that might be and when it might end is starting to give us all plenty of time to use our imagination about what could be wrong. From a business standpoint, all I can think of is how many dollars Nikon is letting slip away here. If nothing else, this is dulling the momentum that Nikon had in the pro ranks starting with the D3 launch. One of the great lessons I learned in Silicon Valley is that big successes can lead to big failures if you aren't ready to capitalize. Given how much of the pro gear has been out stock for as long as it has, Nikon wasn't as ready to capitalize on the D3 success as they thought they were. It's not even close. We're talking millions of dollars of lost profit here.

                            Comment


                            • #15
                              Re: D3S focus

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Het kan blijkbaar toch nog even duren Thom Hogan schreef vandaag dit:
                              Hoop doet leven hé Frank, Christophe heeft hem beloofd tegen het einde van de maand.

                              Comment

                              Working...
                              X