Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300s vervangen door D3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300s vervangen door D3

    Hey,

    Ik kan een D3 overkopen voor 1500€ met ongeveer 150.000 clicks maar een nieuwe shutter. Is dit de moeite aangezien ik nu met een D300S werk? Over het lenzen-wissel dilemma zit ik niet in, ik werk enkel met fixed focal length AF-D lenzen, dus dat is alvast geen probleem. Ook heb ik al een paar EN-EL4A batterijen enz...

    Is het nu nog de moeite met de D4, D3S, D700, D800,...?
    Ik ben vooral op zoek naar ervaringen gebruikers die beide toestellen hebben kunnen vergelijken....

    Groetjes,
    MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

  • #2
    Re: D300s vervangen door D3

    Dat hangt volledig af van hoe je het gebruikt. Als je veel dier- en vogelfotografie doet waarbij je steeds te weinig mm's hebt en met croppen, kan je beter de D300s bijhouden. Als je echter geen last hebt hiervan, dan lijkt de D3 mij een uitstekende upgrade met vooral betere ISO performance, meer fps en grotere en betere body.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #3
      Re: D300s vervangen door D3

      Aangezien de D3 een D700 in een (nog) beter jasje is...




      Zéker geen verkeerde keus..! Bovenop wat je met een D700 zou krijgen, dubbel CF-slot, 9 fps tegenover max 8 fps met grip en extra lcd op de achterzijde.

      Enige dat je niet krijgt tov de D700 is de pop-up flits...

      Volgens Dxo doet de D700 het héél iets beter in de hoge ISO's...maar verwaarloosbaar (2303 vs. 2290)

      Gezien de nieuwe sluiter...en "slechts" 250 meer als een kale D700 tweedehands (wat je voor de grip al snel kwijt bent)...zou ik hem niet laten liggen

      PS...heb de D3 maar één keer gebruikt (onder gunstige licht omstandigheden)...dus over werkelijke IQ verschil kan ik niet oordelen...maar gezien de specs en Dxo resultaten...identiek aan D700.
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: D300s vervangen door D3

        Dank voor de antwoorden! Zeer nuttig!
        Ik ben goed op de hoogte van de technische kantjes van de D3, D700 enz, ik probeer daar goed up to date te blijven

        Ik schiet 85% van de tijd studio/portret/fashion werk, dus altijd in een gecontroleerde omgeving. Daarom lijkt de ISO-prestaties voor nachtwerk al meer dan waard om up te graden.

        Ik wilde gewoon polsen naar de gebruikservaringen van iedereen

        Bedankt, en degene die iets willen bijvoegen, doe gerust!

        Groetjes
        MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

        Comment


        • #5
          Re: D300s vervangen door D3

          Ik heb altijd (en nog) met een D300 natuurfoto's (vogels) gemaakt.
          IK heb onlangs ook een D3 occasie bijgekocht en dat valt echt mee.
          Er wordt veel te veel gevraagd voor een D700 tweedehands.
          Je kan beter een D3 kopen dan.

          De D3 is zeer snel maar heeft een nadeel vind ik.
          Het inzoomen bij het herbekijken gaat moeilijker dan bij een D300.


          Johan

          Comment


          • #6
            Re: D300s vervangen door D3

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
            De D3 is zeer snel maar heeft een nadeel vind ik.
            Het inzoomen bij het herbekijken gaat moeilijker dan bij een D300.
            Heeft die niet ook de functie dat je één keer op het midden van de 4-weg knop drukt en direct 100% ziet dan? (en nogmaals weer terug naar normale view) Moet je zelf instellen in het menu, maar vind ik erg handig...heb dit op de D700 zo ingesteld...kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit op de D3 niet ingesteld kan worden?



            En eens over de prijs van de D700 tegenover een D3 (al zijn de meeste D3's wel wat zwaarder gebruikt vaak...met een nieuwe sluiter mag dat geen probleem vormen )
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: D300s vervangen door D3

              Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
              De D3 is zeer snel maar heeft een nadeel vind ik.
              Het inzoomen bij het herbekijken gaat moeilijker dan bij een D300.
              Snap ik toch niet
              Johan,je kan toch de centrale knop programmeren op 100 %
              (Heb dit ook op mijn beide bodys zo ingesteld)

              Comment


              • #8
                Re: D300s vervangen door D3

                Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                Snap ik toch niet
                Johan,je kan toch de centrale knop programmeren op 100 %
                (Heb dit ook op mijn beide bodys zo ingesteld)
                Met de centrale knop bekijk ik mijn histogram.
                Misschien moet ik dat dan maar veranderen.
                Ik vind het + en het - knoppeke op de D300 toch makkelijker.
                Als je iets gewoon bent hé.
                Mijn D300 is al een tijdje mijn beste vriend hé

                MVG
                Johan

                Comment


                • #9
                  Re: D300s vervangen door D3

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                  Mijn D300 is al een tijdje mijn beste vriend hé
                  Johan, kan ik perfekt inkomen...

                  Comment


                  • #10
                    Re: D300s vervangen door D3

                    Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht

                    De D3 is zeer snel maar heeft een nadeel vind ik.
                    Het inzoomen bij het herbekijken gaat moeilijker dan bij een D300.


                    Johan
                    Daar wordt je heel snel aan gewoon vind ik. Na een tijdje doe je dat ook heel vlot.

                    De AF heeft veel minder missers dan bij de D300.
                    Als ik terug moet overschakelen van de D3 naar de D300 dan vloek ik soms wel even, altijd weer aanpassen.
                    Het nadeel van de D3 vind ik het ontbreken van een instelwiel aan de achterkant in portretstand. En een rasterweergave voor landschappen, maar dan heb je weer die kunstmatige horizon in de plaats.

                    Groeten,
                    Dany

                    Comment


                    • #11
                      Re: D300s vervangen door D3

                      Waarschijnlijk, eigenlijk vrij zeker, brengt nikon een 24mp FF toestel op de markt , zal vrij zeker te zien zijn op photokina in september. Kwaliteit van dat toestel zal wel een pak hoger liggen dan van de d700. Wetende dat pentax zelfde sensor gaat gebruiken alsook sony zelf zal de prijs wel gedrukt worden (onder 2000€ ?).
                      Als je daarop kunt wachten heb je een nieuw toestel met full garantie en met meer mogelijkheden en betere beeldkwaliteit dan d700 voor misschien een paar honderd euro meer.

                      Comment


                      • #12
                        Re: D300s vervangen door D3

                        Kom ik meteen ook met mijn vraag,

                        Een tweedehands D700 met grip of een D3 voor indoorsport?

                        Comment


                        • #13
                          Re: D300s vervangen door D3

                          Oorspronkelijk geplaatst door pixelmaniac Bekijk bericht
                          Kom ik meteen ook met mijn vraag,

                          Een tweedehands D700 met grip of een D3 voor indoorsport?
                          D3 vanwege de meer fps.
                          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: D300s vervangen door D3

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            Waarschijnlijk, eigenlijk vrij zeker, brengt nikon een 24mp FF toestel op de markt , zal vrij zeker te zien zijn op photokina in september. Kwaliteit van dat toestel zal wel een pak hoger liggen dan van de d700. Wetende dat pentax zelfde sensor gaat gebruiken alsook sony zelf zal de prijs wel gedrukt worden (onder 2000€ ?).
                            Als je daarop kunt wachten heb je een nieuw toestel met full garantie en met meer mogelijkheden en betere beeldkwaliteit dan d700 voor misschien een paar honderd euro meer.
                            Het deel van meer mogelijkheden durf ik te betwisten ....andere mogelijkheden...het enige dat hij (volgens) "meer" heeft is een filmfunctie...wellicht een betere liveview...wat hij niet heeft is de body, een aantal cruciale knoppen op de body...8 fps...

                            Maar sowieso zou ik een D3 anyday verkiezen boven de D600...een D700...dat is ieder voor zich om te bepalen...denk dat de D600 dan voor meer mensen de verstandigste keus is inderdaad.
                            Mijn objectieven zijn all round...

                            Comment


                            • #15
                              Re: D300s vervangen door D3

                              Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                              Daar wordt je heel snel aan gewoon vind ik. Na een tijdje doe je dat ook heel vlot.

                              De AF heeft veel minder missers dan bij de D300.
                              Als ik terug moet overschakelen van de D3 naar de D300 dan vloek ik soms wel even, altijd weer aanpassen.
                              Het nadeel van de D3 vind ik het ontbreken van een instelwiel aan de achterkant in portretstand. En een rasterweergave voor landschappen, maar dan heb je weer die kunstmatige horizon in de plaats.

                              Groeten,
                              Dany
                              Tja deze selector heb ik ook al gemist. Het raster nog niet.
                              De autofocus is inderdaad sneller.
                              Ik denk dat het eerder aan de zwaardere motor ligt want het systeem is hetzelfde.

                              Ik heb nog niet veel kunnen oefenen . Ik zit met een hernia die er anders over denkt

                              Johan

                              Comment

                              Working...
                              X