Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300s scherpstel probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300s scherpstel probleem

    hallo, ik heb net ontdekt dat ik mijn prioriteit scherpstelpunt( het punt waar de camera moet op scherpstellen) niet meer kan aanpassen in mijn camera. weet iemand hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen?
    alvast beankt
    Nikon D300s 17-55 f2/8 70-200 f2/8 35 f1/8 SB-900 SB-600

  • #2
    Re: D300s scherpstel probleem

    Toevallig achteraan niet in de L positie gezet?
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: D300s scherpstel probleem

      Denkelijk

      Comment


      • #4
        Re: D300s scherpstel probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
        Toevallig achteraan niet in de L positie gezet?
        Deze heb ik ook al voorgehad in het begin...
        Wat nikon materiaal

        Comment


        • #5
          Re: D300s scherpstel probleem

          Jups, is inderdaad ver**** vervelend, en maar zoeken wat het probleem kan zijn zelf ook al eens voorgehad
          I love my D500

          Comment


          • #6
            Re: D300s scherpstel probleem

            Sommige mensen zouden eerst eens goed hun handleiding moeten lezen!

            Comment


            • #7
              Re: D300s scherpstel probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
              Sommige mensen zouden eerst eens goed hun handleiding moeten lezen!
              Probleem is dat je soms bezig bent en dan per ongeluk die knop op de L-stand zet en op dat moment heb je er geen idee van wat er mis is. Dit is ook een functie die niet zoveel gebruikt wordt denk ik, daarom dat er heel wat mensen niet aan denken dat het die L-knop is. Mensen die dit regelmatig gebruiken weten direct wat er mis is, en mensen die het ooit per ongeluk voorgehad hebben zullen het nu ook niet rap vergeten
              I love my D500

              Comment


              • #8
                Re: D300s scherpstel probleem

                Toen ik de eerste keer m'n D300s gebruikte had ik per ongeluk de bracketing functie aangelegd. Heeft me toch een half uur gekost om het terug af te leggen

                Comment


                • #9
                  Re: D300s scherpstel probleem

                  Blijkbaar doet dit euvel zich bij iedereen voor (ook bij mij dus)

                  Comment


                  • #10
                    Re: D300s scherpstel probleem

                    Pardon, iefereen ?
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: D300s scherpstel probleem

                      En, is't ondertussen opgelost??
                      Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

                      Comment


                      • #12
                        Re: D300s scherpstel probleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mathias Bekijk bericht
                        Toen ik de eerste keer m'n D300s gebruikte had ik per ongeluk de bracketing functie aangelegd. Heeft me toch een half uur gekost om het terug af te leggen
                        Kom dat tegen tijdens een trouwreportage, en je zit flink verveeld, ik kan iedereen maar aanraden nu en dan eens wat functies te hanteren op je camera, zo kom je niet voor vervelende verassingen te staan, hetzelfde voor een wat ingewikkelde flits, ik ken er weinig die zomaar al die instellingen kunnen onthouden, blijven oefenen, en hoe langer je met een bepaald merk/toestel werkt hoe simpeler.

                        Je moet er tegenwoordig wel met je gedachten bijzijn, want je kan ook vanalles vergeten terug te zetten, Bv. iso instellingen terug zetten enz. allemaal dingen die je in gedachten moet houden, en niemand moet mij komen zeggen dat hij eens nooit iets vergeet terug te zetten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D300s scherpstel probleem

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

                          Je moet er tegenwoordig wel met je gedachten bijzijn, want je kan ook vanalles vergeten terug te zetten, Bv. iso instellingen terug zetten enz. allemaal dingen die je in gedachten moet houden, en niemand moet mij komen zeggen dat hij eens nooit iets vergeet terug te zetten.
                          Spiegelvooropklap vergeten af te zetten en dan komt die éne kans om een velduil in de vlucht.

                          Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: D300s scherpstel probleem

                            Daar is wel een makkelijke oplossing voor, zet hem terug op de fabrieksinstelling

                            Comment


                            • #15
                              Re: D300s scherpstel probleem

                              Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                              Daar is wel een makkelijke oplossing voor, zet hem terug op de fabrieksinstelling
                              Dat moet je dan es komen voordoen Door je toestel op fabrieksinstellingen terug te zetten komt de lock-knop van je scherpstelling niet terug hoor

                              Comment

                              Working...
                              X