Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 price USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300 price USA


    (beetje naar beneden scrollen voor de goedkoopste winkel)

    1149 dollar = 774 euro ex tax waarschijnlijk, maar toch .....
    Last edited by Da Slave; 22 november 2007, 23:31.

  • #2
    Re: D300 price USA

    Wel, zelfs als je dat heel officieel invoert mét BTW is dat nog een stuk intressanter dan hier te lande te kopen...
    erik, Nikon materiaal

    'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

    Comment


    • #3
      Re: D300 price USA

      Het is duidelijk dat wie hier meer dan 1200 Euro voor betaalt in Europa stevig bij de neus gegrepen is. Iedereen dus?

      Vanwaar eigenlijk dit systematische prijsverschil met andere werelddelen?

      Onverantwoord : zeker nu met de sterke Euro verwacht men toch het tegendeel voor de ingevoerde producten. Of toch niet?

      Deze situatie moet leiden tot parallel invoer. Dat kan niet anders.
      Last edited by Jokke; 23 november 2007, 07:33.
      BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

      Comment


      • #4
        Re: D300 price USA

        Alle toestellen tot de D200 hadden een disclaimer dat de garantie dekking van US toestellen enkel binnen de US was. Ik vermoed dat dit niet anders zal zijn voor de D300....

        Dus toestel defect, wil meestal zeggen dat je hem kan opsturen naar de US....
        Extra 3 jaar international warranty is 349 dollar extra. Dan is de prijs nog aanvaardbaar natuurlijk...

        'k Ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die andere ervaringen hebben.

        Update:
        • Express cameras: geen aanduiding van international shipping
        • Best price cameras: toch iets wat ik nog nooit gelezen had, internationale VISA en dergelijke kaarten worden aanvaard: "Provided that customer faxes or emails a clear copy of his/her Passport & the credit card being used"
        • Expo cameras: ook geen aanduiding van internationale shipping


        Als je al die goedkope websites bekijkt en eventjes doorloopt dan zie je dat overal dezelfde structuur achter zitten, wat vermoedelijk wil zeggen dat daar allemaal dezelfde groep mensen achter zit. En dan is bij mij de goesting over om daar ook maar iets bestellen. Mensen die er meerdere aparte webshops op nahouden met dezelfde producten, dat vertrouw ik voor geen haar.

        Wisebread readers, take note. This is not just a case of buyer beware. This is “buyer run for your life clutching your credit card close to your chest.” Bestpricecameras.com, one of hundreds of Brookl

        Als je even zoekt worden die goedkope online shops niet echt als goed beoordeeld.

        Je kan best goed uit je doppen kijken als je ergens besteld waar je zelf niet ter plekke kan een claim indienen bij niet levering, misbruik van je krediet kaart, ...

        Comment


        • #5
          Re: D300 price USA

          best Price cameras:

          Search on DPREVIEW before even considering buying from there !

          Be VERY careful ordering from any of these 'too good to be true' US sites, many have very strange trading practice.
          If you're going the online grey import route, use a big dealer like Ritz, Adorama, B&H.

          Comment


          • #6
            Re: D300 price USA

            ook even gaan kijken op Reseller Ratings:

            Overall Customer Satisfaction Rating van de gequoteerde webwinkels:

            Express camera: 0.86/10
            Best Price camera's: 0.14/10
            Expo Camera's: 0/10

            ver van weg blijven dus...
            Meer foto's hier te vinden

            Comment


            • #7
              Re: D300 price USA

              De prijs in Maleisië bijvoorbeeld is ook 5700 RM = 1150 Euro.
              Een gelijke tendens dus met de US (tegen normale prijzen van bv 1400 dollar).

              Europeanen worden dus belazerd? (of uitgemolken)
              Of speelt hier de strengere garantie-wetgeving een rol?

              Last edited by Jokke; 23 november 2007, 10:34.
              BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

              Comment


              • #8
                Re: D300 price USA

                Een ideetje voor onze Europese commissie mss om na Microsoft de grote cameramerken aan te pakken wegens kruis-subsidiëring ? (het bevoordelen van de ene markt door hoger prijzen aan te rekenen op een andere markt)

                Wat onze "strengere" garatiebepalingen betreft ? In de US krijg je tot 5jr garantie.

                Als ik dan lees dat er daarginds mensen zijn die op 5 versch. plaatsen hetzelfde objectief bestellen om dan het beste eruit te kiezen en de rest (binnen 14 dagen) terug te sturen komen we er hier maar bekaaid af...

                Silent M.

                Comment


                • #9
                  Re: D300 price USA

                  Als iedere Belg/Europeaan nu eens in de US kocht, dan zouden de Belgische/Europese prijzen snel normaliseren? Niet?

                  Voorbeeld : 1400 dollar + BTW -> 1200 Euro (= de aanvaardbare prijs)
                  Transport per containerschip (kost is marginaal indien in grote aantallen)

                  Besparing : 500 Euro (!) per apparaat.
                  Mooie business!

                  Vraag : Wie verdient hier nu zoveel aan? De kleinhandel of de invoerder?
                  BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                  Comment


                  • #10
                    Re: D300 price USA

                    Voor wat betreft betrouwbaarheid van de genoemde sites: Mijn MacAfee SiteAdviser springt bij 2 ervan op rood, in het eerste geval vanwege reportsdat de site customer information zou doorverkopen en in het andere geval vanwege "general concerns" .... Ik zou er verre van blijven.
                    Johan

                    D700 | SB-600 | Glas van verschillend niveau | Manfrotto 055DB/141RC

                    Comment


                    • #11
                      Re: D300 price USA

                      Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                      best Price cameras:

                      Search on DPREVIEW before even considering buying from there !

                      Be VERY careful ordering from any of these 'too good to be true' US sites, many have very strange trading practice.
                      If you're going the online grey import route, use a big dealer like Ritz, Adorama, B&H.
                      Zeker weten
                      Juist dit tegengekomen:

                      Wisebread readers, take note. This is not just a case of buyer beware. This is “buyer run for your life clutching your credit card close to your chest.” Bestpricecameras.com, one of hundreds of Brookl
                      "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

                      Comment


                      • #12
                        Re: D300 price USA

                        Ik heb goede ervaring met B&H. Op maandagochtend vanuit Nederland via internet bestelt, dinsdagmiddag stond de 70-200 al te wachten op mijn vakantieadres in Washington. Gisteren stond de D300 bij B&H op: "in stock", vandaag op "out of stock". De D70 indertijd gekocht bij Ritz, maar dat was gewoon in een winkel in New Hampshire.

                        Ik overweeg nu om op weg naar het skioord in Zwitserland een kleine, voor mij leuke, d-tour in te lassen. Ik hoop dat ze de D300 dan op voorraad hebben tegen omgerekend 1350 euro.
                        groet, Huib
                        Nikon D300

                        Comment


                        • #13
                          Re: D300 price USA

                          idd. ook gevonden ondertussen dat die extreem lage prijzen-sites in de US niet betrouwbaar zijn....



                          alles onder de 1100 euro best wat opzoekingswerk doen waarschijnlijk.

                          Mvg, M.

                          Comment


                          • #14
                            Re: D300 price USA

                            Ik heb net vanmorgen een lens binnen die ik op ebay gekocht heb van een US aanbieder
                            Was een gebruikte en omdat de verkoper de waarde een beetje had bijgesteld hoefde ik maar 30€ tebetalen aan importheffing
                            Maar het blijft altijd weer een verrassing wat de douane doet
                            Wat betreft verzendkosten ,de man waar ik de lens van kocht rekende 15€
                            Heb ook sites gezien die erg goedkoop zijn maar 56$ rekenen voor verzending ,dus hun winst halen uit de kosten omhoog te schroeven

                            Comment


                            • #15
                              Re: D300 price USA



                              Keep up to date with the latest announcements & discussions on the hot topics.




                              Clearly, European buyers are being ripped off, especially now with the high currency ratio US/Euro (unless they buy from another continent).
                              Last edited by Jokke; 23 november 2007, 17:29.
                              BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                              Comment

                              Working...
                              X