Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2x vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D2x vraagje

    Hallo,

    De nieuwere nikons zoals de D300, D3 etc, hebben bij jpg opnames een automatische CA error correctie, en bij NEF bestanden wordt die error info meegegeven zodat capture NX dan die CA oplost. Juist?

    Hoe zit het met oudere cams, zoals de D200 of D2X, als je in NEF fotografeert, lost NX2 ook automatisch die CA op of niet? Indien ja, dan "analyseert" NX2 dat beeld zonder dat het toestel die error info meegeeft zoals hierboven aangegeven?

    Mvg.
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: D2x vraagje

    Niemand?
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

    Comment


    • #3
      Re: D2x vraagje

      De NEF files uit de D2X krijgen in CaptureNX2 ook een automatische correctie van de CA.
      Standaard staat deze op. Vandaar dat ik me al af vroeg waarom ik nooit last heb van CA.
      De error info zal ook wel in de NEF zitten bij de D2X(s).

      Comment


      • #4
        Re: D2x vraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
        Hallo,

        De nieuwere nikons zoals de D300, D3 etc, hebben bij jpg opnames een automatische CA error correctie, en bij NEF bestanden wordt die error info meegegeven zodat capture NX dan die CA oplost. Juist?

        Hoe zit het met oudere cams, zoals de D200 of D2X, als je in NEF fotografeert, lost NX2 ook automatisch die CA op of niet? Indien ja, dan "analyseert" NX2 dat beeld zonder dat het toestel die error info meegeeft zoals hierboven aangegeven?

        Mvg.
        Ik heb nog redelijk wat D2X beelden op mijn PC staan, en als je die in viewNX bekijkt, zie je bv bij de 17-35mm wel wat rood/cyaan CA in de hoeken. Open deze beelden dan in Capture NX2, en geen spoor vind je er van terug Idem met Sigma 12-24mm beelden die van zichzelf al wel heel zuiver zijn

        MVG,

        Comment


        • #5
          Re: D2x vraagje

          DUSSS.......
          Maw, met oudere toestellen zoals de D2x haalt nx2 de CA er ook uit dan...

          Mvg
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

          Comment


          • #6
            Re: D2x vraagje

            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
            DUSSS.......
            Maw, met oudere toestellen zoals de D2x haalt nx2 de CA er ook uit dan...

            Mvg
            Yep Zelfs mijn oude D70 beelden komen zo nu ook frisser dan ooit voor de dag.

            Comment

            Working...
            X