Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2H: beelden en vergelijking (groot bestand)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D2H: beelden en vergelijking (groot bestand)

    Er is gisteren een reportage gepost waar de D2H (het zou een productiemodel zijn) onder handen werd genomen en vergeleken met de D1X en D1H en de Canon 1D en dat 'in real life' op sportevenementen en andere ... Eén zaak staat als een paal boven water, het nieuwe auto WB systeem op de D2H is superieur aan alles bestaande DSLR's en na honderden foto's in verschillende omstandigheden erkent de fotograaf dat de foto's haast keer op keer perfect zitten ...

    Zo te zien aan de full size foto's zijn zowel de Nikon als de Canon vegelijkbaar in ruis bij iso's tot 3200 met lichte voorkeur voor de Canon. Maar desondanks denk ik al betere camera's gezien te hebben in beide kampen

    voor de geďnteresseerden: D2H reportage

    Nikon D2H @ 800 iso :




    Canon 1D @ 800 iso :


  • #2
    camera ligt 'net' buiten mijn budget denk ik
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #3
      Zoals je zegt Phille dit is nogal een teleurstelling op ruis vlak.

      De D2h is een dijk van een camera maar die ruisniveaus zijn niet beter
      dan die van een 2 jaar oude camera en dat is voor mij zwaar teleurstellend vooral gezien het feit dat Nikon zo een zaak maakte
      van hun nieuwe CCD die zoo ruisvrij zou zijn. Persoonlijk denk
      ik wel dat enkele firmware upgrades nog veel in orde gaan brengen.
      En er dan wel een stap voruit genomen zal worden. Enige gevaar voor Nikon is natuurlijk wel dat de opvolger van de Canon geen jaar
      meer op zich zal laten wachten. En logischerwijze zou die toch
      wel een stap vooruit moeten zijn op beeldkwaliteitsvlak.
      Of zou men dan toch stilletjesaan de limieten van de CCD technologie bereiken?

      Comment


      • #4
        Phille, waarschijnlijk was het niet je bedoeling, maar de foto's zijn ruim 1600x2400 dpi bij 2,5 Mb groot. Je had ze beter kunnen croppen.

        Comment


        • #5
          ik heb het artikel gisteren ook glezen en de voorbeeldfoto's zien er idd schitterend uit, heel mooi stukje speelgoed.
          Kwestie van ruis lijkt de canon het idd net en tikkeltje beter te doen, maar het verschil is zo miniem dat het niet de moeite is om over te spreken.
          Infeite de eerste echte rechtreekse concurent voor de canon 1D.
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment


          • #6
            Phille, waarschijnlijk was het niet je bedoeling, maar de foto's zijn ruim 1600x2400 dpi bij 2,5 Mb groot. Je had ze beter kunnen croppen
            misschien idd beter gecropte versies getoont maar al bij al wordt je gewaarschuwd in de titel en laat ik ze dus staan
            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

            Comment


            • #7
              Ik vind ze er ook goed uitzien. Inderdaad zou de Canon wat beter zijn.
              Toch heb ik na veel wikken en wegen toch besloten de D2H te laten komen.
              Ik heb nog 'maar' een lens maar wel een 70-200 2.8 dus de overstap
              was niet zo groot geweest. Ik schaf niet te gek prijzige lenzen aan

              voor het komende half jaar zodat ik dan altijd nog kan besluiten
              toch naar Canon te gaan. Ik denk dat het gewoon allebei goede camera's zijn en dat firmware nog wat kan verbeteren.

              Ik ga in ieder geval genieten van m'n nieuwe camera als ie daadwerkelijk eind deze week komt opdagen. Ik hoop jullie dan ook wat
              te kunnen laten zien in de vorm van concertfoto's en autosportmateriaal.

              Gr.

              Dré
              -------------------------------------------------------
              D2H :)

              Comment


              • #8
                Mmm, de Nikon vertoont in mijn ogen wel wat meer ruis. Let maar op de T-shirt van de speler...
                Daar valt het heel hard op vind ik!
                De D2H zal zeker wel deftig presteren, ziet er een toffe camera uit, maar wel wat boven het budget...
                Ben ferm content als amateurke met mijnen 300D

                Groeten
                Garfield007 **BD0188BE**
                Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

                Comment


                • #9
                  De foto's van een 300D zullen niet anders zijn.
                  Niet de camera alleen bepaalt de foto.

                  Originally posted by lapino
                  camera ligt 'net' buiten mijn budget denk ik

                  Comment


                  • #10
                    De foto's van een 300D zullen niet anders zijn.
                    Niet de camera alleen bepaalt de foto.
                    da's een feit, kwestie van ruis zal de 300D niet moeten onderdoen voor de nikon D2H, verre van.
                    Kwestie van scherpte ligt het er dus gewoon aan welke lens je gebruikt, steek rommel op de D2H en je foto's zullen er naar zijn ook, 't zelfde bij de 300D of gelijk welke camera.

                    Maar de grootste troef van de D2H evenals de 1D van canon is de burst, die is gewoon supersnel (9 foto's per seconde) tot meer dan 20 foto's.

                    De D2H heeft misschien als extra troef dat ie een vernieuwd (en beter) autowitbalans systeem heeft.

                    Nu wil je een echte sportcamera met hoge burst, en je hebt nikonlenzen in huis, ga voor de D2H, heb je daarintegen canon glas liggen, ga voor de D1, veel erschil is er niet tussen beide camera's, de 1D heeft misschien nog als extra troef dat ie een grotere sensor heeft wat wel goed uitkomt voor de groothoekfanaten.
                    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by fredericrom

                      da's een feit, kwestie van ruis zal de 300D niet moeten onderdoen voor de nikon D2H, verre van.
                      Heb de 300D gekocht als amateur he. Redelijk normaal dat je bij dit toestel ruis hebt, had niet anders verwacht. Maar bij zulke grote camera's had ik toch iets minder verwacht...
                      Of is de foto niet goed genomen ofzo?
                      Garfield007 **BD0188BE**
                      Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

                      Comment


                      • #12
                        Heb de 300D gekocht als amateur he. Redelijk normaal dat je bij dit toestel ruis hebt, had niet anders verwacht. Maar bij zulke grote camera's had ik toch iets minder verwacht...
                        Of is de foto niet goed genomen ofzo?
                        Bijna alle DSLR's produceren evenveel ruis, of het nu een 10D, 300D, D60, 1D, D2H, D100, S2, ... of wat dan ook is, zelfs de 1Ds (die meer den 7000 euro kost) produceert bijna evenvel of evenveel ruis of een 10D, 1D, D2H, D100, ....

                        De canon's doen het over het algemeen iets beter omdat ze een cmos gebruiken ipc een ccd, het voordeel van cmos is dat ze minder stroom verbruiken en daarbij valt de ruis blijkbaar beter te controleren.

                        Ondanks dat ruis iets is waar velen een belangrijk punt van maken (en terecht) moet men vooral kijken naar de andere features die de camera (in dit geval de D2H) te bieden heeft tov andere DSLR's, de supersnelle burst en grote buffer, het nieuw witbalans systeem, ...
                        De ruis is bij de DSLR's al zo daning goed dat het in princiepe nog moeilijk te verbeteren valt.
                        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                        Comment

                        Working...
                        X