Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D 300 of 1d mk2n - keuze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D 300 of 1d mk2n - keuze

    Geachte forumleden,


    Welke is hier de beste keuze, gelet op de beeldkwaliteit?
    Dank voor jullie reactie.

    mvg,

    Krist

  • #2
    Re: D 300 of 1d mk2n - keuze

    Als je enkel de beeldkwaliteit in acht neemt dan zijn beide toestellen aan mekaar gewaagd.

    Comment


    • #3
      Re: D 300 of 1d mk2n - keuze

      1D mk2n vs D300

      Hogere iso is de 1D iets beter, maar je hebt wel meer dynamisch bereik met de D300. Bijna hetzelfde qua sensor als je het totaal bekijkt. Al zou ik wel gaan voor de D300 aangezien 8 mp's echt wel weinig is.

      Comment


      • #4
        Re: D 300 of 1d mk2n - keuze

        8mp is zoveel als 4 Full HD tv's. Zo weinig is dat nu ook weer niet.

        Comment


        • #5
          Re: D 300 of 1d mk2n - keuze

          Met de 1DmIIn zal je een stuk betere ruisprestaties hebben, nadeel is dat je er enkel fullframe lenzen op kan zetten, maar je sensor is ook wat groter, 1.3 ipv 1.5 crop.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment


          • #6
            Re: D 300 of 1d mk2n - keuze

            Oorspronkelijk geplaatst door StevenVB Bekijk bericht
            8mp is zoveel als 4 Full HD tv's. Zo weinig is dat nu ook weer niet.
            Voila zo is dat altijd die BS over de pixels als 8 te weinig is is 12 ook te weinig 24 nipt en 36miljoen net genoeg en dat om een klein formaat af te drukken gewoonlijk???

            Comment


            • #7
              Re: D 300 of 1d mk2n - keuze

              Ik ken de D300 van Nikon helemaal niet, dus kan hier ook helemaal niks over zeggen.
              Het lijkt me wel dat dit op een megapixelrace gaat uitdraaien en hierin kan ik dit zeggen : mijn Canon 1D3, de opvolger dus van de 1D2n, heeft ook "maar" 10 megapixels, maar in vergelijking met mijn 50D (15 megapixels) zijn dat 10 verdomd goede megapixels.
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

              Comment


              • #8
                Re: D 300 of 1d mk2n - keuze

                Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                Ik ken de D300 van Nikon helemaal niet, dus kan hier ook helemaal niks over zeggen.
                Het lijkt me wel dat dit op een megapixelrace gaat uitdraaien en hierin kan ik dit zeggen : mijn Canon 1D3, de opvolger dus van de 1D2n, heeft ook "maar" 10 megapixels, maar in vergelijking met mijn 50D (15 megapixels) zijn dat 10 verdomd goede megapixels.
                Mijn gewone 1D Mk II heeft ook 'maar' megapixels. Da's eigenlijk voldoende. Alleen wanneer je wil gaan bijsnijden kan het misschien wat nipt worden, maar dat kan eenvoudig worden opgelost door onmiddellijk goed te kadreren. Als ik mij niet vergis, dan zou 6 megapixels voldoende moeten zijn om afdrukken van 40 x 60 cm te maken. En zo heel erg veel gebeurt afdrukken op dat formaat nu ook weer niet.

                En ja, op een 1D passen enkel de EF objectieven, en géén EF-S objectieven. Maar gezien je twijfelt tussen een Canon en een Nikon toestel, ga ik ervan uit dat je sowieso de objectieven nog moet aanschaffen. Tenzij je nu met de 2 merken werkt en dus van beide merken objectieven hebt liggen.
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #9
                  Re: D 300 of 1d mk2n - keuze

                  belangrijkste wordt -zoals gewoonlijk- vergeten

                  waarvoor moet de kamera dienen ? studio, wildlife, macro, sport, indoor, outdoor, huwelijken, etc ...

                  op basis daarvan kan je de specs bepalen waaraan de kamera (zou) moet(en) voldoen
                  op basis daarvan kan je bepalen of je in het lenzen gamma en de nodig accessoires kan vinden die je nodig hebt

                  TravelToy
                  www.christian-bailleul.be | Blog

                  Comment


                  • #10
                    Re: D 300 of 1d mk2n - keuze

                    Moet dienen voor algemene fotografie - allround zeg maar - outdoorfotografie - natuur en wildlife..

                    mvg,
                    krist

                    Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                    belangrijkste wordt -zoals gewoonlijk- vergeten

                    waarvoor moet de kamera dienen ? studio, wildlife, macro, sport, indoor, outdoor, huwelijken, etc ...

                    op basis daarvan kan je de specs bepalen waaraan de kamera (zou) moet(en) voldoen
                    op basis daarvan kan je bepalen of je in het lenzen gamma en de nodig accessoires kan vinden die je nodig hebt

                    TravelToy

                    Comment


                    • #11
                      Re: D 300 of 1d mk2n - keuze

                      Is het je eerste reflex of heb je al ervaring met dslrs? Want een 1dmIIn is natuurlijk wel een redelijk geavanceerd toestel met veel opties maar ook redelijk zwaar.
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: D 300 of 1d mk2n - keuze

                        Ik heb een 1DMKIIn gehad, zo'n vier jaar geleden verkocht. Ik heb nu een D300s.

                        Ze zijn aan mekaar gewaagd. Beide prima toestellen met een uitstekende beeldkwaliteit. Maar de 1DMKIIn is zwaar, dat is ook één van de redenen van verkoop destijds. In combinatie met een goede L lens, 24-70 of 70-200, is het heel wat gewicht dat je moet meesleuren.

                        Een dik jaar geleden ben ik overgeschakeld naar Nikon. Ik had nog maar 1 canon lens, dus waarom niet. Ik heb nog geen spijt, hoewel ik meer Canon glas 2dehands kon vinden destijds. Nikon lenzen zijn iets duurder en 2dehands lastiger te vinden.

                        Beide toestellen hebben een leercurve. Hoewel ik de 1DMKIIn 'iets' eenvoudiger vond dan de D300s.

                        Moest ik opnieuw de keuze maken: een D300(s), enkel maar omwille van het gewicht.
                        Zorki-1

                        Comment


                        • #13
                          Re: D 300 of 1d mk2n - keuze

                          Ik heb ook de Canon gehad, een prima camera.
                          Voor wat betreft de pixels, een afdruk van ongeveer 1,5 X 1 meter gaf nog een perfect resultaat.
                          Groet,
                          Paul

                          Comment


                          • #14
                            Re: D 300 of 1d mk2n - keuze

                            Freefoo, tegenwoordig zijn Canon-lenzen zelfs (veel) duurder dan de Nikon-versie. (kijk eens naar de 24-70 2.8)

                            Comment


                            • #15
                              Re: D 300 of 1d mk2n - keuze

                              Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                              Freefoo, tegenwoordig zijn Canon-lenzen zelfs (veel) duurder dan de Nikon-versie. (kijk eens naar de 24-70 2.8)
                              Ja, nu noem je één voorbeeld dat duurder is en nog maar pas uit is. Ik kan nog heel wat betaalbare lenzen opnoemen van Canon die bij Nikon niet bestaan of veel duurder zijn: 17-40L, 70-200 f/4L non IS, 70-200 f/4L IS, 50mm f/1.8 II, 24-105L, 35L, 24L,...

                              Maar je hebt zeker een punt dat de nieuwe lenzen die Canon introduceert de laatste tijd overpriced zijn tegenover hun voorgangers en de Nikon tegenhangers, zoals de nieuwe superteles 3/5/600mmL IS II. Aan de andere kant zijn ze ook wel beter als de Nikon superteles als ik the-digital-picture mag geloven. Bvb de 300mm f/2.8 van beide merken op 600mm is wel een groot verschil in scherpte (http://www.the-digital-picture.com/R...mp=3&APIComp=0).
                              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                              Comment

                              Working...
                              X