Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Coolpix5000

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Coolpix5000

    Yes, eindelijk is de test online op www.dpreview.com en kmoet zeggen: Nikon heeft echt wel problemen om mee te kunnen met de laatste van Canon en Sony...

    Ik heb een paar dagen geleden ook even met de 5000 gewerkt en hij viel me dik tegen, zeker de prijs die ze ervoor vragen... onscherpe hoeken, slechte focus,...

    Het viel me wel op dat het een zeer solide/stevig toestel aanvoelt maar de cursorkeys achteraan liggen te laag, het was beter geweest als die wat hoger gelegen hadden en de 2 keys voor de zoombediening die daar staan verplaatsen naar de wijsvinger locatie net onder de sluiter...

    Je zou toch denken dat Nikon al genoeg ergonomie-ervaring van hun professionele SLR's heeft, blijkbaar werkt er een andere ontwikkelteam aan die camera's die nog veel te leren hebben...

    In de test viel ook de wat magere kwaliteit van de E20 op... blijkbaar is die Sony707 nog zo geen slecht toestel... de E20 daalt in mijn opinie en de 707 stijgt...

    Dus de huidige top 3 qua beeldkwaliteit moet ongeveer zo liggen:
    1) Sony 707
    2) Canon G2
    3) Oly E20

    groeten,
    Wim

    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

  • #2
    slijmbal, gij hebt iets goed te amken bij phil zeker ...

    5000 resultaten lagen in mijn lijn der verwachtingen. Nikon heeft het geluk van de naam. Spijtig van de EVF op de sony. Hij mag dan wel vrij goed zijn, een optische zoeker is toch pakken beter.

    Dat de nikon lenzen minder lchtsterk zijn ligt in de constructie. Dat had weer andere voordelen. Ik ben ze echter vergeten. de algehele nikon consumerlijn heeft me kwalitatief nooit overtuigd. Misschien gaan ze voorlopig mee "omdat ze moeten" en vinden ze de huidig haalbare kwaliteit te laag om R&D te rechtvaardigen.
    Als ze een consumer-slr uitbrengen slaan ze misschien terug. Persoonlijk verwacht ik dit jaar een eerste vloot en in 2003 een echte lijn betaalbare (1000EUR / body) consumer slr's van alle merken. Maar ja, Greenspan heeft mij nog nooit gebeld als beursanalyst dus kan je mijn kwaliteiten dienaangaande nagaan ;-)

    Ik denk dat uw lijstje gerechtvaardigd is.

    Nu ja, ik moet mij daar toch niet druk in maken. Ik houd de mijne tot die nieuwe generatie komt... denk ik .

    Comment

    Working...
    X