Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compacte digitale camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compacte digitale camera

    Ik ben van plan om naast mijn spiegelreflex die ik nu heb nog een compacte digitale camera aan te schaffen. Dit omdat je gewoonweg een spiegelreflex niet overal mee naartoe kan sleuren...

    Welk toestel raden jullie aan? De Canon sx200IS vind ik al een optie, het hoge zoombereik spreekt mij hierin wel aan (12x optische zoom).
    Canon EOS R6 - EF 24-70mm f/2.8L II USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - EF 85mm f/1.2 II L USM - EF 100mm f2.8 MACRO USM - Canon EF 100-400mm f4.5-5.6 L IS USM

  • #2
    Re: Compacte digitale camera

    Bekijk ook de Panasonics eens . . . TZ5, TZ6 en TZ7
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Compacte digitale camera

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Bekijk ook de Panasonics eens . . . TZ5, TZ6 en TZ7
      Zou ook wel eerder naar de Lumix-toestellen gaan. Met deze toestellen kan je tenminste zoomen tijdens het filmen, wat je met de meeste andere merken niet kan. Dan is je filmfunctie tenminste bruikbaar...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #4
        Re: Compacte digitale camera

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Zou ook wel eerder naar de Lumix-toestellen gaan. Met deze toestellen kan je tenminste zoomen tijdens het filmen, wat je met de meeste andere merken niet kan. Dan is je filmfunctie tenminste bruikbaar...
        En wat denk je dat de hierboven vermelde toestellen dan zijn? . . . Inderdaad, Panasonic Lumix T5 / T6 en T7 . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Compacte digitale camera

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          En wat denk je dat de hierboven vermelde toestellen dan zijn? . . . Inderdaad, Panasonic Lumix T5 / T6 en T7 . . .
          Mijn reactie was : "Zou OOK wel eerder naar de Lumix-toestellen gaan..." , "OOK" als in bevestigend...
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Re: Compacte digitale camera

            KANEDA, sorry, verkeerd geïnterpreteerd denk ik Mijn excuses . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Compacte digitale camera

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              KANEDA, sorry, verkeerd geïnterpreteerd denk ik Mijn excuses . . .
              Nie erg, zenne. Kan gebeuren...

              Toch wel opvallend dat de Lumix toestellen veruit de enige zijn waar je kan zoomen tijdens het filmen. Niet kunnen zoomen maakt de filmfunctie eigenlijk overbodig, net als bij de filmfunctie bij reflextoestellen als de D5000 en de D90... (wel daar kun je wel zoomen maar je moet manueel focussen, wat eigenlijk even onbruikbaar is...°
              Heb zelf een D60 maar denk eraan om een TZ6 of TZ7 te kopen om ook in m'n tas te stoppen om af en toe eens te kunnen filmen. Heb eens vergeleken en blijkbaar is de kwaliteit van de footage zelfs beter dan die van een dedicated camcorder met geheugenkaarten...
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #8
                Re: Compacte digitale camera

                met een Fuji camera kan je ook zoomen tijdens het filmen
                oa met de S200 en de S100F
                je moet niet alle toestelen over dezelfde kam scheren

                Comment


                • #9
                  Re: Compacte digitale camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                  met een Fuji camera kan je ook zoomen tijdens het filmen
                  oa met de S200 en de S100F
                  je moet niet alle toestelen over dezelfde kam scheren
                  Ok, maar 5x optisch tov 12x optisch... mijn keuze is vlug gemaakt...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compacte digitale camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Ok, maar 5x optisch tov 12x optisch... mijn keuze is vlug gemaakt...
                    waar haal jij dat die fuji maar 5x optische zoom heeft?
                    ik spreek over de S reeks he
                    de Fuji S100FS heeft wel 14.5maal optische zoom
                    At Fujifilm we create innovative products and deliver effective solutions in a wide variety of fields to serve society, contribute to the quality of life, and enhance environmental sustainability.

                    de Fuji S200ER heeft ook 14.5 optische zoom
                    dan is mijn keuze snel gemaakt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Compacte digitale camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                      waar haal jij dat die fuji maar 5x optische zoom heeft?
                      ik spreek over de S reeks he
                      de Fuji S100FS heeft wel 14.5maal optische zoom
                      At Fujifilm we create innovative products and deliver effective solutions in a wide variety of fields to serve society, contribute to the quality of life, and enhance environmental sustainability.

                      de Fuji S200ER heeft ook 14.5 optische zoom
                      dan is mijn keuze snel gemaakt
                      Dan hebben we het niet meer over een compactje maar een bridge.



                      Ik heb dit weekend een TZ7 besteld dus verwacht hem volgende week.
                      Ik heb aan het twijfelen geweest tussen de fuji F200EXR en de panasonic TZ7
                      Tussen deze toestellen zit eigenlijk wel veel verschil vind ik.

                      De voornaamste reden dat ik heb voor de TZ7 gekozen heb is omdat het een superzoom is 12 X (van 25-300mm)
                      Boven de ISO 400 zal ik al niet gaan aangezien dit toch wel tegenvalt.

                      Terwijl je met de fuji F200EXR tot ISO 1600 kan gaan en nog een redelijk resultaat krijgen.

                      Het hangt er dus allemaal een beetje van af wat je ermee wil doen.
                      Ik ga dit compactje gebruiken voor op vakantie waar ik mijn DSLR niet mee durf nemen.
                      Meestal veel licht en groot bereik voor wildlife enzo.

                      Lees ook in ieder geval deze review ééns, hier worden verschillende toestellen vergeleken.

                      When Panasonic launched the 'Travel Zoom' TZ1 back in February 2006 the Japanese electronics giant established a profitable new niche within the digital camera market: the compact superzoom. For a short while the company's TZ series was the only digital camera line that combined a long (10x) zoom with compact and pocketable dimensions, and unsurprisingly the TZ series became rather popular with consumers. More recently though, probably inspired by Panasonic's success, most of the large manufacturers have launched their own contenders in the compact superzoom bracket, many of which show that their designers must have been looking quite closely at Panasonic's products before sitting down to develop their own models.


                      Panasonic komt er het beste uit. (de ZS3 is trouwens dezelfde als de TZ7, in Amerika noemt hij gewoon ZS3)
                      Last edited by Fred.; 26 juli 2009, 23:19. Reden: typo
                      Canon EOS 5D met 3KG glas
                      https://reisforum.net

                      Comment


                      • #12
                        Re: Compacte digitale camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
                        Dan hebben we het niet meer over een compactje maar een bridge.
                        Wat die 5x zoom betreft, ik had het over deze :

                        My mistake...

                        Inderdaad, de S200ER (jij spreekt over de S-serie, dus ik veronderstel S200ER, waar ik niets over kan vinden, enkel de F200ER die wel maar 5x optisch heeft - de S200 zou de opvolger zijn van de s100fs, en die is nog niet uit) en de S100fs zijn wel al uit de kluiten gewassen toestellen, even groot als een instap DSLR. Die moet je eventueel vergelijken met de Lumix FZ28, de Nikon P90 of de Olympus UZ590. En dat zijn allemaal toestellen die je niet zomaar eventjes in je jaszak stopt, wat je met een "compact" dus wél kan !
                        Last edited by Kaneda; 26 juli 2009, 22:07.
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #13
                          Re: Compacte digitale camera

                          En de nieuwe Fuji F70EXR ( http://www.dpreview.com/news/0907/09...filmf70exr.asp ), ziet er interessant uit, maar dan moet je nog even geduld hebben...
                          http://users.telenet.be/patric/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Compacte digitale camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Wat die 5x zoom betreft, ik had het over deze :

                            My mistake...

                            Inderdaad, de S200ER (jij spreekt over de S-serie, dus ik veronderstel S200ER, waar ik niets over kan vinden, enkel de F200ER die wel maar 5x optisch heeft - de S200 zou de opvolger zijn van de s100fs, en die is nog niet uit)
                            de S200ER is nochtans op de site van Fuji te vinden
                            At Fujifilm we create innovative products and deliver effective solutions in a wide variety of fields to serve society, contribute to the quality of life, and enhance environmental sustainability.

                            die zal dus al wel te verkrijgen zijn
                            of zeker te bestellen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Compacte digitale camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                              de S200ER is nochtans op de site van Fuji te vinden
                              At Fujifilm we create innovative products and deliver effective solutions in a wide variety of fields to serve society, contribute to the quality of life, and enhance environmental sustainability.

                              die zal dus al wel te verkrijgen zijn
                              of zeker te bestellen
                              Ok, ondertussen ook al gevonden, maar dat is dus een Bridge toestel, geen compact...
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment

                              Working...
                              X