Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compacte camera kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compacte camera kopen

    Mijn eerste post hier gaat over de aankoop van een compacte camera:-)

    Ik ben al langer aan het denken om een compact cameratje te kopen, maar wel eentje met goede connectiviteit, goede fotokwaliteit (sensor,resolutie,zoom: met andere woorden ik wil op dit vlak een grote toegevoegde waarde tov mijn smartphone) en prijs/kwaliteit natuurlijk!
    De reden waarom ik hier nu post is dat ik via samenaankoop een Sony Cyber-shot DSC-WX80 kan kopen voor 149 euro, gezien de adviesprijs van 189 euro leek mij dit een goeie koop.
    Mijn vraag aan de experten is nu of dat inderdaad zo is en of er iemand misschien al ervaringen mee heeft?
    Andere modellen die zowat aan mijn eisen voldoen mag je altijd voorstellen, neem het budget rond die 150, meer mag als dat te rechtvaardigen is.

    Bedankt voor de input!

  • #2
    Re: Compacte camera kopen

    gebruik eens ZOEKEN
    BV...
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    grtbouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Compacte camera kopen

      Bedankt voor het advies, maar ik had een specifieke vraag, waar ik graag antwoord op had: is de WX 80 voor 149 een goede koop, of zijn er specifieke modellen die ik ook moet in overweging nemen?
      Ook staat het toestel dat ik vermeld heb niet in de ellenlange lijst in dat topic. Mijn eisen zijn lichtjes anders (wifi, hoeft niet waterbestendig te zijn), alsook mijn budget.

      Ik heb al een review gelezen waarin staat dat de sensor een back illuminated CMOS is en dat dit beter is dan CCD.

      Maar nu vraag ik me af of dit tegenwoordig de regel is, of eerder de uitzondering. Wifi zie ik ook niet veel terugkomen op compactcameras...

      Comment


      • #4
        Re: Compacte camera kopen

        Ik denk dat Sony teveel mp's in zo een kleine sensor heeft geplaatst. Een Canon SX260 is een betere keuze volgens mij. Betere jpegs, zowel qua ruis als scherpte.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Compacte camera kopen

          Mja die heeft idd minder megapixels (dat is blijkbaar een goed ding), maar de sensor is niet groter, hij is eens stuk zwaarder en opmerkelijk duurder.
          Oke, hij heeft zeker ook zijn betere punten qua specs, maar ik vind ook nergens iets terug over wifi...
          Kan je niet gewoon de MPs softwarematig naar beneden schroeven, of is dat dan nog niet goed?
          Andere suggesties?

          Comment


          • #6
            Re: Compacte camera kopen

            De Canon is inderdaad zwaarder maar dat mag geen probleem zijn. Wifi is ook niet echt een must, gewoon via een kaartlezer je foto's importeren.
            Je hebt ook meer tele en de lens is lichtsterker helemaal ingezoomd.

            De SX240 is een SX260 maar dan zonder gps, die vind je voor nog minder hier. Voor dat geld zal je niet veel beter vinden vrees ik, of je moet tweedehands gaan.

            Meer mp's kan een voordeel zijn, maar niet op zo een kleine sensor. De Sony RX100 bijvoorbeeld heeft 20MP maar de sensor is dan ook 4x groter (1"sensor). Hier haal je wel voordeel uit de hoge resolutie. Dit is dan ook de beste compact die je momenteel kan krijgen.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Compacte camera kopen

              Bedankt voor de hulp, de aankoop is niet dringend (was gepland tegen dit voorjaar, maar met die aanbieding van WX 80 dacht ik een opportuniteit te hebben) dus ik ga nog even wachten met kopen.
              Je hebt me alvast behoed voor minder goede koop dan:-)
              Nog een algemeen vraagje: evolueert de markt van fotografie snel? In dat opzicht als ik nog 2-3 maanden wacht de prijzen zullen gezakt zijn of er nieuwere, interessantere modellen op de markt zijn?

              Andere suggesties zijn nog steeds welkom, dan kan ik dat wat int oog houden en daar mijn discussie op baseren wanneer ik effectief tot aankoop ga overgaan.

              Ik wist dat ik niet naar de MPs moest kijken, maar dat veel MPs slecht kon zijn was wel nieuw voor mij.

              PS. RX 100 ligt ietwat boven mijn budget

              Comment


              • #8
                Re: Compacte camera kopen

                Als je toch kunt wachten is dit misschien iets voor jou: http://www.dpreview.com/previews/nikon-coolpix-p330/
                Ik had de P300 en het was een prima toestelletje!
                http://users.telenet.be/patric/

                Comment


                • #9
                  Re: Compacte camera kopen

                  Oorspronkelijk geplaatst door kevinbog Bekijk bericht
                  PS. RX 100 ligt ietwat boven mijn budget
                  Maar wel zijn geld dubbel en dik waard in my opinion..Heb al veel compactjes gehad en de rx100 is de enige waar ik nu eens echt tevreden van ben..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compacte camera kopen

                    Via een cashback actie van Nikon is de P330 momenteel te koop voor 249 euro.
                    Ik ben eveneens op zoek naar een nieuwe camera voor huis-tuin en keukengebruik ( vooral foto's maken van mijn beide zoontjes, veelal op vakantie, niet echt de bedoeling om landschappen en dergelijke te fotograferen). MIjn huidige Panasonic DMC-TZ8 heeft tijdens onze laatste uitstap naar zee iets te veel zand geschept, en hoewel de lens ondertussen terug open en dicht schuift ( lukte eerst niet) , lijkt het toch alsof er ook zandkorreltjes op de lens zelf zitten, en zien we lichte vlekken op de foto's.

                    Mijn vraag is eigenlijk vooral of de zoom van de P330 voldoende is om gewoon dagelijkse foto's te nemen ( dus van actieve kinderen, wel uiteraard met de bedoeling om ook de vakantie-achtergronden er mooi bij te hebben, maar dus niet echt nodig om super ver uit te zoomen).
                    Onze huidige Panasonic heeft een optical zoom van 12x, en nog een bijkomende E. zoom ( waarvan de foto's niet mooi meer zijn, dus die ik nooit gebruikte). De foto's vond ik evenwel nooit echt scherp en zuiver, en vooral binnen liet de kwaliteit te wensen over.

                    Zou de P330 voldoen voor een cameragebruik zoals hierboven omschreven, of gaan we toch beter naar een hogere zoom ( Sony Cybershot HX-20V, Canon SX 270, ... ).

                    Alvast bedankt voor de feedback.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Compacte camera kopen

                      Hallo,

                      Kan ik enkel maar beamen ...

                      Jaja

                      Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                      Maar wel zijn geld dubbel en dik waard in my opinion..Heb al veel compactjes gehad en de rx100 is de enige waar ik nu eens echt tevreden van ben..
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment

                      Working...
                      X