Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact voor jongen met downsyndroom.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact voor jongen met downsyndroom.

    Hallo allen,
    Mijn schoonbroerke is een jongen met het downsyndroom, in de volksmond ook wel mongolisme genoemd.
    29 Februari is hij jarig en we zouden hem een nieuw toestelletje willen kado doen.(29 februari, ik weet het, dit jaar is die dag er niet maar toch vieren wij hem).
    Sinds ik de fotografiemicrobe te pakken heb is dat met hem evenzo.
    En ik moet zeggen hij heeft met zijn huidige toestelletje, een Canon Powershot A1000IS, al zeer mooie foto's gemaakt.
    Zo is hij ook als er feestjes zijn in de instelling (Wiric) waar hij in de week verblijft gebombardeerd tot fotograaf wat hij voortreffelijk doet. In de zomermaanden is hij liefhebber van de bloemetjes en de insecten.
    Het toestel dat we hem willen kado doen moet enkele eigenschappen hebben:
    niet te groot, niet te veel toeters en bellen, flits, macro en een stabiliteitssysteem (IS) want één van zijn probleempjes is dat hij soms een beetje beeft.
    Alvast van harte dank voor tips en advies
    Groetjes Rob

  • #2
    Re: Compact voor jongen met downsyndroom.

    Oorspronkelijk geplaatst door Rob26 Bekijk bericht
    Hallo allen,
    Mijn schoonbroerke is een jongen met het downsyndroom, in de volksmond ook wel mongolisme genoemd.
    mijn broer heeft dit ook en wij hebben hem een Panasonic F3 gegeven voor zijn nieuwjaar. Een zeer goed toestelletje.
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

    Comment


    • #3
      Re: Compact voor jongen met downsyndroom.

      Ik vind Casio compacttoestelletjes wel iets hebben en vermoed dat die aan de eisen voldoen. Anders even langsgaan bij een goeie fotowikel zoals een Art&Craft of Konijnenberg die de kennis in huis hebben en je helpen bij een selectie.
      Zijn er limieten aan de aankoopprijs?

      Comment


      • #4
        Re: Compact voor jongen met downsyndroom.

        ik zou de volgende eens bekijken

        ( sony w310)
        (sony w320)
        (nikon s3000)
        (canon ixus 105)
        (sony w350)
        (canon ixus 130)

        ik zou zeker de W310, s3000 en de ixus 105 eens bekijken, alle toestellen hebben macro en flits
        Last edited by Jeroen Demaeght; 29 januari 2011, 18:13.
        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
        hier vind je mijn foto's en hier ook

        Comment


        • #5
          Re: Compact voor jongen met downsyndroom.

          zo weinig reactie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          Is het omdat het over "maar" een compact gaat.
          Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
          hier vind je mijn foto's en hier ook

          Comment


          • #6
            Re: Compact voor jongen met downsyndroom.

            Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
            zo weinig reactie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            Is het omdat het over "maar" een compact gaat.
            Er staat nergens gezegd dat het een compact moet zijn, maar zonder budget is het een beetje al te veel raden, lijkt me zo.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Compact voor jongen met downsyndroom.

              Ik kan uiteraard alleen maar voor mezelf spreken.
              Hoe uitgebreid men technische kennis van de verschillende dslr is, zo beperkt is deze van de compact toestelletjes.
              Dus nee, je vraag is volkomen terecht maar jammer genoeg kan ik je er geen antwoord op geven.
              Groeten, Joris.

              Comment


              • #8
                Re: Compact voor jongen met downsyndroom.

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Er staat nergens gezegd dat het een compact moet zijn.
                TITEL: Compact voor jongen met downsyndroom.

                Mijn broer heeft dat ook en ik zie die nog niet direct met een DSLR werken. Op zijn huidig toestel weet hij zo ongeveer hoe hij moet zoomen, foto's trekken en ze bekijken. De meeste mensen met downsyndroom kunnen ook niet lezen dus moet het zo simpel mogelijk zijn.
                Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                hier vind je mijn foto's en hier ook

                Comment


                • #9
                  Re: Compact voor jongen met downsyndroom.

                  Het budget dat we willen spenderen gaat tot een 250 euro.
                  Groetjes Rob

                  Comment


                  • #10
                    Re: Compact voor jongen met downsyndroom.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rob26 Bekijk bericht
                    Het budget dat we willen spenderen gaat tot een 250 euro.
                    de toestellen die ik in voorgaande posts vermeld heb zijn goedkoper of draaien rond die prijs. Toen ik samen met mijn vader achter het toestel ging voor mijn broer merkten we dat als je duurder gaat, er teveel opties opzitten.
                    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                    hier vind je mijn foto's en hier ook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Compact voor jongen met downsyndroom.

                      Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                      zo weinig reactie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                      Is het omdat het over "maar" een compact gaat.
                      Rustig blijven... adem in... adem uit...
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Compact voor jongen met downsyndroom.

                        nikon s3000 is heel makkelijk in gebruik. is een van de meest verkochte compacts.
                        Komt rond de 99 euro. (zoombereik is 3X)
                        Indien je een iets groter budget hebt kan je ook kijken naar de s5000( 150 euro ) ( deze heeft VR ) en kan je ook HD mee filmen. ( Deze heeft 5x zoom )
                        Dan heb je ook de S8000 ( dacht 200 of 250 euro ) heeft een groot zoombereik (14x) en nog enkele extra functies. Is iets steviger als een s5000 of s3000. Misschien niet onbelangrijk moest je hem laten vallen.

                        Gr

                        T

                        Comment


                        • #13
                          Re: Compact voor jongen met downsyndroom.

                          Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                          TITEL: Compact voor jongen met downsyndroom.

                          Mijn broer heeft dat ook en ik zie die nog niet direct met een DSLR werken. Op zijn huidig toestel weet hij zo ongeveer hoe hij moet zoomen, foto's trekken en ze bekijken. De meeste mensen met downsyndroom kunnen ook niet lezen dus moet het zo simpel mogelijk zijn.
                          Ik had een beetje over de titel heen gelezen, maar eerlijk gezegd denk ik dat ook iemand met down mooie foto's kan maken met een dslr: de zoom werkt intuitiever en met de camera op Auto en Auto Iso kan er weinig mis gaan.
                          Omdat je de DSLR met een hand aan de lens vast hebt en met de andere op de ontspanknop krijg je sowieso meer stabiliteit en met een VR kitlensje krijg je al gauw scherpe foto's.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: Compact voor jongen met downsyndroom.

                            je kan ook eens kijken bij canon en olympus. Beiden hebben bij mijn weten enkele eenvoudige toestelletjes die wat nat en een val kunnen verdragen. Misschien iets boven je budget maar laat ze je toch maar eens tonen in de winkel.
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Compact voor jongen met downsyndroom.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                              Ik had een beetje over de titel heen gelezen, maar eerlijk gezegd denk ik dat ook iemand met down mooie foto's kan maken met een dslr: de zoom werkt intuitiever en met de camera op Auto en Auto Iso kan er weinig mis gaan.
                              Omdat je de DSLR met een hand aan de lens vast hebt en met de andere op de ontspanknop krijg je sowieso meer stabiliteit en met een VR kitlensje krijg je al gauw scherpe foto's.
                              Bij mijn broer is dit zeker niet het geval. Hij is beter af met een compact omdat hij niet van de knopjes kan blijven. Mensen met down zijn na-apers*, ze zien andere mensen foefelen aan de knopjes en willen dit zelf ook

                              *voor alle duidelijkheid dit is niet negatief bedoeld, in beschaafdere termen: "ze kopieren het gedrag van anderen"
                              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                              hier vind je mijn foto's en hier ook

                              Comment

                              Working...
                              X