Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact flash probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compact flash probleem

    Ne had ik wat foto's getrokken, beken op pc en via cardreader enkele foto's verwijderd, nu opnieuw wat foto's getrokken, steek compact flash kaartje terug in reader, die kan de meeste foto's lezen maar bij een paar foto's (die ik zeker niet gewist heb) zegt ie ongeldig bestand, beetje vanalles geprobeerd, nietshelpt.
    Dan maar eens progje gebruikt (photoresque) om te proberen de foto's te redden, die doet het goed en leest de sectoren maar van de 512000 sectoren blijft ie telkens steken op 503000 dan zit ie muurvast, zo vast zelfs dat ik mijn pc moet herstarten, die op zijn beurt zegt tijdens de opstart dat de F: drive (compact flash kaartje dus) corrupt is. Iemand nog een idee wat ik ermee kan doen?
    OK ik kan misschien het kaartje nog formateren om dan opnieuw te gebruiken maar ik wil echt die foto's terug die hij nu net niet kan lezen.
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

  • #2
    Been there...

    Ik was op vakantie en had geen pc in de buurt. Formatteren was het enige dat hielp. 40 foto's kwijt; jammer. Heb de meeste opnieuw kunnen maken, maar toch, het geeft je het gevoel dat je toestel onbetrouwbaar is. Zegt die van jou nu ook "No CF card" als je 'm in de camera stopt?

    Extra tips kan ik je helaas niet geven. Misschien in de toekomst niet deleten op de CF als het niet moet.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Ik heb Digital Image Recovery naar je hotmail gestuurd, hopelijk heb je er iets aan.

      Succes!

      Comment


      • #4
        nooit foto's deleten via 'n cardreader...in het toestel zoveel je wilt
        het is voldoende om in explorer 'n foto te draaien(rotate) en je kan bij sommige toestellen al opnieuw formateren in de camera...

        Comment


        • #5
          Zegt die van jou nu ook "No CF card" als je 'm in de camera stopt?
          nee, als ik hem in de camera stop geeft ie geen error, als ik dan de foto's wil bekijken op de camera gaat het goed tot bij bepaalde foto's, dan verschijnnen die eventjes en dan zegt ie, "compact flash card probleem" of zoiets.

          Ik heb Digital Image Recovery naar je hotmail gestuurd, hopelijk heb je er iets aan
          vele malen dank, maar het mocht niet baten, het lukt het progje niet de foto's terug te halen, toch bedankt voor de moeite

          nooit foto's deleten via 'n cardreader...in het toestel zoveel je wilt
          het is voldoende om in explorer 'n foto te draaien(rotate) en je kan bij sommige toestellen al opnieuw formateren in de camera...
          wel, sinds nu denk ik er mij aan te houden.

          Heb nu kartje geformateerd in camera en lijkt terug goed te werken, wel heel spijtig want er stonden net een paar heel goede foto's op die ik niet zomaar eventjes kan opnieuw trekken, heel vervelende zaak met lichte frustratie tot gevolg.
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by w00ha
            nooit foto's deleten via 'n cardreader...in het toestel zoveel je wilt
            het is voldoende om in explorer 'n foto te draaien(rotate) en je kan bij sommige toestellen al opnieuw formateren in de camera...
            Dat is waar !!!!
            Wanneer je in je cardreader via je PC "iets" gedaan hebt, riskeer je bij sommige toestellen big troubles !!!!

            Raar maar waar: bij mijn Ixusje mag het wel ! Die slikt gewoon alles en maakt geregeld nieuwe directory's.
            Ik heb al zelfs eerst foto's met mijn E-100RS genomen (Olympus), DIE CF kaart in de IXUS gestoken en de Ixus kan alles perfect managen....

            Omgekeerd, dus eerst in de IXUS en dan in de OLY gaat NIET.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              van de iPaq in de 10D en vise versa....np's

              mvg,
              Z900
              Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

              Comment

              Working...
              X