Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact camera? Tips?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact camera? Tips?

    Ik ben op zoek naar een compact camera, maar ik geraak er niet uit welke ik best kan kopen.
    Het toestel moet dienen om vooral foto's van onze kids te maken + het moet overal mee naartoe op uitstapjes, vakantie, ...

    Voorkeur:
    in de eerste plaats vooral buiten mooie foto's maken
    10 (of 12) MP
    optische zoom minstens 4X, maar nog liever 5 (of meer)
    een redelijk filmpje kunnen maken
    binnen redelijke foto's (oke, ik weet ook dat het niet zoveel kan als een dslr)
    prijs max. in de buurt van 300 euro

    Waar heb ik al aan gedacht:
    Sony DSC-Wx1 (maar ik lees dat die een probleem zou hebben bij binnen fotograferen met flits, iets over een schaduw linksonder door de groothoeklens)

    Sony-DSC-HX5v (wel iets over mijn max.prijs, maar ik zou hem nog wel nemen moest hij het waard zijn, er is echter nog weinig over te vinden. Wel gelezen dat hij 'soft' foto's maakt???)

    Panasonic Lumix TZ 7 (of8) (blijkbaar erg goede toestellen! maar ik lees telkens opnieuw dat je er binnen echt niets mee kan doen, en af en toe zou ik er toch graag binnen ook eens foto's mee maken)

    Canon ixus 200 of 210 (leiden veel MP niet tot meer ruis?) Of een andere Ixus? (touchscreen is geen noodzaak)

    G11 en s90 zijn te duur en/of te groot. Nikon zie ik niet zitten wegens een tegenslag.

    Alle tips of ideeën zijn welkom!!!
    Olympus PEN EPL-5

  • #2
    Re: Compact camera? Tips?

    LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews


    is dit niet iets? Als enige nadeel dat de batterij niet super is, maar dat is op te lossen met een extra accu. Maakt t/m 1600 iso ruisonderdrukte foto's, heeft een erg mooi zoombereik, veel zelf in te stellen. En nog behoorlijk goedkoop met +/- 170 euro.
    D70 met Tamron 28-75 f/2.8; nikkor 50 f/1.8; (en spoedig Sigma 70-200 f/2.8!)

    Comment


    • #3
      Re: Compact camera? Tips?

      canon s90...

      Comment


      • #4
        Re: Compact camera? Tips?

        Not Found

        The requested URL /nl/2264...inepix-f70exr/ was not found on this server.

        Comment


        • #5
          Re: Compact camera? Tips?



          Deze dus.

          Fuji Finepix f70exr.
          D70 met Tamron 28-75 f/2.8; nikkor 50 f/1.8; (en spoedig Sigma 70-200 f/2.8!)

          Comment

          Working...
          X