Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact camera

    Het batterijcompartiment van mijn Canon Powershot A95 sluit niet goed meer. Er is daar een heel klein onderdeeltje afgebroken. Voorlopig kan ik nog foto's maken maar ik vrees dat het wel eens vlug de geest zou kunnen geven.
    Ik ben dus aan het uit kijken naar een opvolger hiervan. Aangezien ik niet meer zo heel erg thuis ben in het compactwereldje, durf ik hier op het forum om raad vragen.
    De nieuwe compact camera moet aan volgende eisen voldoen:
    • Merk maakt niet uit (hoeft dus niet per sé Canon te zijn)
    • Bruikbaar zijn voor de klassieke, alledaagse familiekiekjes (feestje, kinderen in de speeltuin, verjaardagen, uitstapjes,...)
    • Makkelijk op te bergen in de handtas van mijn vrouw of de vestzak
    • Werken op AA-batterijen of AAA-batterijen


    Ik hoor graag jullie adviezen en/of ervaringen!
    Pentax K200D

  • #2
    Re: Compact camera

    Is er een reden waarom dat het toestel op AA batterijen moet werken? Anders
    zou ik je de momenteel behoorlijk afgeprijsde en onderschatte Nikon J1 aanbe-
    velen. Daar heb je zelfs geen grote handtas voor nodig.

    Comment


    • #3
      Re: Compact camera

      Nee, AA-batterijen zijn geen absolute must. Leek me gewoon handig.
      Ik heb mijn oog ondertussen laten vallen op dit toestel: Panasonic Lumix DMC-TZ30.
      Is dit iets?
      Pentax K200D

      Comment


      • #4
        Re: Compact camera

        Beste,
        De panasonic DMC-TZ30 is geen slecht toestel maar voor de betere beeldkwaliteit ben je beter af bij een Panasonic LX7,Canon S110,Nikon J1,Sony RX100 en ben er nog wel enkele vergeten.
        Deze zijn veel beter dan de doorsnee compact omdat ze allen zijn uitgerust met een grotere sensor en lichtsterke lens...kosten dan ook een pak meet dan de TZ30.

        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment

        Working...
        X