Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF kaart Dane-Elec

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF kaart Dane-Elec

    2 weken geleden kocht ik er een extra CF-kaartje van 512MB bij.
    Ik koos een kaartje van Dane-Elec omdat de prijs een pak lager lag dan SanDisk (heb o.a. een SanDisk Ultra van 256MB) maar vandaag heeft de kaart reeds de geest gegeven . Tijdens het bekijken op van enkele pasgemaakte foto's op de A1 ging het mis.
    Eerst werd nog een corrupte foto getoond maar daarna kreeg ik het bericht dat de kaart niet leesbaar is.
    Ook in de kaartlezer op de pc geen resultaat, de kaart wordt niet gezien.
    Programma's om beelden te redden (zoals Digital Image Recovery) kan ik er dus niet op loslaten.

    Gelukkig heb ik het aankoop ticket nog dus omruilen zou geen probleem mogen zijn.
    Dane-Elec vermeldt op hun website dat ze 10 jaar garantie geven.

    Denk dat ik wat geld opleg en opnieuw voor SanDisk zal opteren.
    Heeft er nog iemand zulke ervaringen met Dane-Elec gehad of heb ik er gewoon pech mee ?
    Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

  • #2
    Re: CF kaart Dane-Elec

    Ik denk dat je gewoon pech hebt. Dane-Elec heeft een goede naam in geheugen-middens.
    http://users.telenet.be/patric/

    Comment


    • #3
      Re: CF kaart Dane-Elec

      Als ge het kunt onthouden toch hè!

      ps: sorry dit kon ik niet laten

      Comment


      • #4
        Re: CF kaart Dane-Elec

        Oorspronkelijk geplaatst door kartix
        2 weken geleden kocht ik er een extra CF-kaartje van 512MB bij.
        Ik koos een kaartje van Dane-Elec omdat de prijs een pak lager lag dan SanDisk (heb o.a. een SanDisk Ultra van 256MB) maar vandaag heeft de kaart reeds de geest gegeven . Tijdens het bekijken op van enkele pasgemaakte foto's op de A1 ging het mis.
        Eerst werd nog een corrupte foto getoond maar daarna kreeg ik het bericht dat de kaart niet leesbaar is.
        Ook in de kaartlezer op de pc geen resultaat, de kaart wordt niet gezien.
        Programma's om beelden te redden (zoals Digital Image Recovery) kan ik er dus niet op loslaten.

        Gelukkig heb ik het aankoop ticket nog dus omruilen zou geen probleem mogen zijn.
        Dane-Elec vermeldt op hun website dat ze 10 jaar garantie geven.

        Denk dat ik wat geld opleg en opnieuw voor SanDisk zal opteren.
        Heeft er nog iemand zulke ervaringen met Dane-Elec gehad of heb ik er gewoon pech mee ?
        ik heb zelf een dane elec kaartje van 512mb(wel dane elec xs).ik heb dit kaartje nu een half jaar en ik heb er nog geen probleem mee gehad.

        Comment


        • #5
          Re: CF kaart Dane-Elec

          Ik heb hetzelfde tegengekomen een paar weken geleden met mijn kingston 512mb.
          Ik wou mijn foto's in Helsinki op een cd plaatsen en toen hebben die kerels in die fotowinkel daar mijn kaart naar een andere wereld geholpen, wat ze juist gedaan hebben weet ik niet.
          Thuis gekomen heb ik mijn kaart in mijn pc gestoken en die hetkende de kaart zelfs niet meer.
          Ik heb er toen een recovery programma van sandisc op los gelaten en die heeft ongeveer 95% van mijn foto's kunnen recuperen. Ook nog een paar andere recovery programma's losgelaten en die brachten allemaal hetzelfde resultaat op.
          Toch maar eens zo'n programma proberen zou ik zeggen.
          Nadien heb ik dan via dat recovery programma mijn kaart terug kunnen formateren en sindsdien heb ik nog geen problemen gehad met diezelfde kaart.

          Succes.

          Comment


          • #6
            Re: CF kaart Dane-Elec

            10 jaar garantie amai binnen tien jaar maken ze CF-flitskaarten deze zullen sneller zijn dan het licht



            Gelukkig heb ik het aankoop ticket nog dus omruilen zou geen probleem mogen zijn.
            Dane-Elec vermeldt op hun website dat ze 10 jaar garantie geven.
            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

            Comment


            • #7
              Re: CF kaart Dane-Elec

              Bij mij gaan er twee kaartjes van 128 MB van Dane-Elec reeds meer dan 5 jaar mee. En ze hebben daarvan een ganse periode in Afrika doorgebracht waat het niet alleen erg stoffig was, maar nog vochtig ook.
              Geen problemen mee.

              Cortocari

              Comment


              • #8
                Re: CF kaart Dane-Elec

                Hier identiek dezelfde problemen als bij kartix met een Dane-elec 512mb CF kaart: na het bekijken van foto's flipte het en de pc kan het ook niet opsporen.
                Nadat het eerste kaartje voor een nieuwe omgeruild was gaf het tweede kaartje ook al de geest.
                Blijkbaar is hier dus toch sprake van een pruduktiefout.
                't Is al een troost dat de fout blijkbaar niet bij het fototoestel ligt.
                http://users.telenet.be/videthere/vide.htm

                Comment


                • #9
                  Re: CF kaart Dane-Elec

                  Draad een beetje uit het oog verloren ... maar ik heb het kaartje kunnen omruilen voor een identiek exemplaar en dat kaartje doet het nu na een maand intensief gebruikt toch nog steeds (hout vasthouden).
                  Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                  Comment

                  Working...
                  X