Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF kaart bij kruidvat

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF kaart bij kruidvat

    Ik heb juist de reclamefolder van het kruidvat gezien en er staat een CF kaart van 128mb voor €54.49.
    Die CF kaart interesseert me vooral. Weet er iemand iets meer over het merk en de kwamiteit van deze kaart? Er staat een fotootje bij, maar daarop kan ik het merk niet lezen.
    Canon S40
    ----------
    Fotograferen is een soort overdrijving, een heroïsche paring met de wereld van het stoffelijke.

  • #2
    Originally posted by cyberdummie
    Ik heb juist de reclamefolder van het kruidvat gezien en er staat een CF kaart van 128mb voor €54.49.
    Die CF kaart interesseert me vooral. Weet er iemand iets meer over het merk en de kwamiteit van deze kaart? Er staat een fotootje bij, maar daarop kan ik het merk niet lezen.
    Dat merk kun je in heel Belgie kopen tussen de 45 - 55 Euro.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Noem eens een winkel, dan kan ik daar eens mee vergelijken.
      Kruidvat zelf niet natuurlijk
      Canon S40
      ----------
      Fotograferen is een soort overdrijving, een heroïsche paring met de wereld van het stoffelijke.

      Comment


      • #4
        carefour voor 49 euro (128MB) of 29 euro (64 MB)

        dus voor 64MB en 128 MB nog goedkoper dan PIN ( http://www.powerinnumbers.com.au )

        vb PIN: 256 MB = 89 euro en 512 MB = 178 euro

        Comment


        • #5
          van welk merk zijn die CF-kaarten in het kruidvat?

          Comment


          • #6
            Originally posted by CaLim3r0
            van welk merk zijn die CF-kaarten in het kruidvat?

            Hallo.

            De fabrikant mogen we niet meer noemen, maar de maker van deze kaartjes gebruikt bij de assemblage, de goedkoopste onderdelen. De IDE/CF controler die ze gebruikt hebben levert veelal problemen op.

            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #7
              Originally posted by cyberdummie
              Ik heb juist de reclamefolder van het kruidvat gezien en er staat een CF kaart van 128mb voor €54.49.
              Die CF kaart interesseert me vooral. Weet er iemand iets meer over het merk en de kwamiteit van deze kaart? Er staat een fotootje bij, maar daarop kan ik het merk niet lezen.
              Bij A-merk zoals Sandisk krijg je 5 jaar omruilgarantie, Kruidvat garantie tot ... de winkeldeur?

              Comment


              • #8
                Best niet kopen dus

                Bedankt

                Comment


                • #9
                  Ik ga dan nog maar wat wachten, misschien dat in de toekomst de prijzen drastisch gaan zakken

                  Bedankt voor de info allemaal
                  Canon S40
                  ----------
                  Fotograferen is een soort overdrijving, een heroïsche paring met de wereld van het stoffelijke.

                  Comment


                  • #10
                    Informeer je goed voordat je een CF kaartje koopt. Prestatie verschillen enorm van merk tot merk. Zelf heb ik een Sandisk 64 en een TwinMos 128. Sandisk kan je zowat overal vinden maar zijn oertraag. De Twinmos is merkelijk sneller. Op BD kan je hierover een aantal topics terugvinden. Laat je dus niet alleen door de prijs...

                    Groeten,
                    Vince

                    Comment


                    • #11
                      Hoi,

                      Als je niet van plan bent om 3 aktie foto's binnen 1 seconde
                      te nemen, is de snelheid dan nog belangrijk ???

                      groeten,
                      Philip.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by C720
                        Originally posted by cyberdummie
                        Ik heb juist de reclamefolder van het kruidvat gezien en er staat een CF kaart van 128mb voor €54.49.
                        Die CF kaart interesseert me vooral. Weet er iemand iets meer over het merk en de kwamiteit van deze kaart? Er staat een fotootje bij, maar daarop kan ik het merk niet lezen.
                        Bij A-merk zoals Sandisk krijg je 5 jaar omruilgarantie, Kruidvat garantie tot ... de winkeldeur?
                        NEEN
                        Bij 't kruidvat krijg je WEL garantie. ZEKER WETEN.
                        Ik heb twee weken geleden Kerstlampjes gekocht bij 't Kruidvat.
                        En twee dagen geleden gaat een lampje stuk. Nu blijkt er in 't doosje geen resevelampje te zitten, terwijl dit toch op de doos staat dat er reserve moeten bijzitten.
                        En komt er nog bovenop dat ik het kasticket niet meer heb.
                        Ik ben toch maar even terug naar 't Kruidvat gegaan.
                        En wat blijkt.
                        Ze wisselen gewoon om, zonder kasticket.
                        Geen probleem. Dus da's toch de beste garantie die je wil hebben.
                        En 't waren nog twee mooie vriendelijke meisjes ook...
                        Nee, maak je over Garantie bij 't Kruidvat geen zorgen.

                        Comment


                        • #13
                          Hoi Phil,

                          Hangt er van af of je welk toestel je gebruikt. Als je camera over een eigen (snel) geheugen beschikt waar de foto's tijdelijk worden opgeslagen vooraleer ze definitief weggeschreven worden naar het CF kaartje, zal je in dit geval weinig of geen hinder ondervinden bij gebruik van tragere kaartjes.
                          Is dit niet het geval dan doe je er best aan te kiezen voor snellere CF kaarten. Ook als je bv. video wil opnemen kan je best een snelle CF kaart te gebruiken.

                          Groeten,

                          Vince


                          Comment


                          • #14
                            Het zal toch nooit 5 seconden meer zijn, of wel? En als het geen afbreuk doet aan de kwaliteit van een opname: waarom dan geen goedkopere? Tenzij je snel moet foto's kunnen wegschrijven (actiefotografie).
                            "No photographer is as good as the simplest camera"
                            Edward Steichen

                            Comment


                            • #15
                              Het merk van de kaartjes van in de Carrefour is Dane-Elec

                              Tom
                              --Canon PS A40--
                              --BD0180BE--

                              Comment

                              Working...
                              X