Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 38

Standaard CF kaart bij kruidvat

Ik heb juist de reclamefolder van het kruidvat gezien en er staat een CF kaart van 128mb voor €54.49.
    Die CF kaart interesseert me vooral. Weet er iemand iets meer over het merk en de kwamiteit van deze kaart? Er staat een fotootje bij, maar daarop kan ik het merk niet lezen.

Standaard

Originally posted by cyberdummie
    Ik heb juist de reclamefolder van het kruidvat gezien en er staat een CF kaart van 128mb voor €54.49.
    Die CF kaart interesseert me vooral. Weet er iemand iets meer over het merk en de kwamiteit van deze kaart? Er staat een fotootje bij, maar daarop kan ik het merk niet lezen.
    Dat merk kun je in heel Belgie kopen tussen de 45 - 55 Euro.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Standaard

Noem eens een winkel, dan kan ik daar eens mee vergelijken.
    Kruidvat zelf niet natuurlijk
    Canon S40
    ----------
    Fotograferen is een soort overdrijving, een heroïsche paring met de wereld van het stoffelijke.

Standaard

carefour voor 49 euro (128MB) of 29 euro (64 MB)

dus voor 64MB en 128 MB nog goedkoper dan PIN ( http://www.powerinnumbers.com.au )

vb PIN: 256 MB = 89 euro en 512 MB = 178 euro

Standaard

van welk merk zijn die CF-kaarten in het kruidvat?

Standaard

Originally posted by CaLim3r0
    van welk merk zijn die CF-kaarten in het kruidvat?

Hallo.

De fabrikant mogen we niet meer noemen, maar de maker van deze kaartjes gebruikt bij de assemblage, de goedkoopste onderdelen. De IDE/CF controler die ze gebruikt hebben levert veelal problemen op.

Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Standaard

Bij A-merk zoals Sandisk krijg je 5 jaar omruilgarantie, Kruidvat garantie tot ... de winkeldeur?

Standaard

Best niet kopen dus

Bedankt

Standaard

Ik ga dan nog maar wat wachten, misschien dat in de toekomst de prijzen drastisch gaan zakken

Bedankt voor de info allemaal
    Canon S40
    ----------
    Fotograferen is een soort overdrijving, een heroïsche paring met de wereld van het stoffelijke.

Standaard

Informeer je goed voordat je een CF kaartje koopt. Prestatie verschillen enorm van merk tot merk. Zelf heb ik een Sandisk 64 en een TwinMos 128. Sandisk kan je zowat overal vinden maar zijn oertraag. De Twinmos is merkelijk sneller. Op BD kan je hierover een aantal topics terugvinden. Laat je dus niet alleen door de prijs...

Groeten,
    Vince

Standaard

Hoi,

Als je niet van plan bent om 3 aktie foto's binnen 1 seconde
    te nemen, is de snelheid dan nog belangrijk ???

groeten,
    Philip.

Standaard

Originally posted by C720
    Bij A-merk zoals Sandisk krijg je 5 jaar omruilgarantie, Kruidvat garantie tot ... de winkeldeur?
    NEEN
    Bij 't kruidvat krijg je WEL garantie. ZEKER WETEN.
    Ik heb twee weken geleden Kerstlampjes gekocht bij 't Kruidvat.
    En twee dagen geleden gaat een lampje stuk. Nu blijkt er in 't doosje geen resevelampje te zitten, terwijl dit toch op de doos staat dat er reserve moeten bijzitten.
    En komt er nog bovenop dat ik het kasticket niet meer heb.
    Ik ben toch maar even terug naar 't Kruidvat gegaan.
    En wat blijkt.
    Ze wisselen gewoon om, zonder kasticket.
    Geen probleem. Dus da's toch de beste garantie die je wil hebben.
    En 't waren nog twee mooie vriendelijke meisjes ook...
    Nee, maak je over Garantie bij 't Kruidvat geen zorgen.

Standaard

Hoi Phil,

Hangt er van af of je welk toestel je gebruikt. Als je camera over een eigen (snel) geheugen beschikt waar de foto's tijdelijk worden opgeslagen vooraleer ze definitief weggeschreven worden naar het CF kaartje, zal je in dit geval weinig of geen hinder ondervinden bij gebruik van tragere kaartjes.
    Is dit niet het geval dan doe je er best aan te kiezen voor snellere CF kaarten. Ook als je bv. video wil opnemen kan je best een snelle CF kaart te gebruiken.

Groeten,

Vince

Standaard

Het zal toch nooit 5 seconden meer zijn, of wel? En als het geen afbreuk doet aan de kwaliteit van een opname: waarom dan geen goedkopere? Tenzij je snel moet foto's kunnen wegschrijven (actiefotografie).
    "No photographer is as good as the simplest camera"
    Edward Steichen

Standaard

Het merk van de kaartjes van in de Carrefour is Dane-Elec

Tom
    --Canon PS A40--
    --BD0180BE--

Standaard

Als je foto's neemt op 6 mp in tiff dan heb je files van 17Mb en telt de snelheid wel degelijk!
    Ik heb vorige week vrijdagavond bij PIN besteld en da was woensdag al aangekomen op zaventem! In de namiddag stonden ze al aan m'n deur, maar ik had natuurlijk juist de late
    Morgenavond mag ik da ophalen bij het dichtstbijzijnde Shell-station

Standaard

Ik heb net de folder gehad en in nederland kost ie 49,95, er zit wel degelijk 5 jaar garantie op.

Maar hoe is de snelheid? Ik zou hem gebruiken met een canon ixus v2, zou ik er iets
    van merken als het een traag kaartje is?

en nog een laatste vraag: Is er al iemand die zon kaartje heeft gekocht?

Rob

Standaard

Heb een 128MB Dane Elec kaartje gekocht voor mijn Ixus V. Ben uiterst tevreden over de prijs/prestaties. Na een nieuwe format door het toestel schrijft de camera ongeveer dubbel zo snel data weg dan op mijn oude CF kaart (PQI 128MB).

Standaard

Mic, je vergelijking tussen cf kaartjes en kerstlampjes is wel erg sterk moet ik zeggen

Verder las ik dat iemand de kaartjes van het kruitvat aant vergelijken was met de kaartjes van pin.. Bij pin zijn het wel ridata kaartjes. Je vergelijkt toch ook geen lada met een porsche..
    En het zijn ook alletwee auto's..
    Koop bij PIN en je zult tevreden zijn..

Standaard

Originally posted by SpikeCK
    Mic, je vergelijking tussen cf kaartjes en kerstlampjes is wel erg sterk moet ik zeggen

Verder las ik dat iemand de kaartjes van het kruitvat aant vergelijken was met de kaartjes van pin.. Bij pin zijn het wel ridata kaartjes. Je vergelijkt toch ook geen lada met een porsche..
    En het zijn ook alletwee auto's..
    Koop bij PIN en je zult tevreden zijn..
    Euh zijn die van pin dan de Lada? Want ritek is nou niet bepaald een assembleur die bekend staat voor kwaliteit ook niet. Nu ja ik weet niet met wat je vergelijkt want ik heb nog nooit een kruidvat CF kaart gezien nog de catalogus dus heb geen idee wie die maakt dus wie weet is de ridata wel de porsche. Maar beide kaartjes zullen wel ok zijn hoor. Maar een A-merk zijn geen van beide maar dat wisten jullie al wel denk ik. Hiermee wil ik dus ook niet zeggen dat ze slecht zijn hoor want daar heb ik geen idee van.

Standaard

Euhh.... help, ik dacht dat Ridata een van de beste kaartjes waren....
    hebben ze mij toch altijd verteld. En die verkopen ze bij pin aan gunstprijzen..

Maar wie ben ik

Standaard

Originally posted by SpikeCK
    Euhh.... help, ik dacht dat Ridata een van de beste kaartjes waren....
    hebben ze mij toch altijd verteld. En die verkopen ze bij pin aan gunstprijzen..

Maar wie ben ik
    Spike,
    PIN is handelshuis, ze produceren niet zelf, de ene zending komt van fabrikant A, de tweede van meneer B, PIN koopt gewoon de goedkoopste in, niet altijd de beste, soms wel, soms niet.

Standaard

Die RiData is (in een S602z) geen zak sneller dan de bij ons talrijk te vinden Dane-Elec kaartjes, PIN zit maar te verkondigen dat die supersnel zijn... MY ASS
    Maar de levering is wél supersnel, en de prijs is goed

Standaard

Originally posted by dentomme
    Het merk van de kaartjes van in de Carrefour is Dane-Elec

Tom
    Bedankt voor de info, Tomme

Sam greetzzzzzzz U
    -------------------------------------------
    Never apologize for showing feeling.
    When you do so, you apologize for the truth.
    -------------------------------------------
    Canon Stuff

Standaard

LOL Ridata is wel degelijk sneller hoor...
    Kijk gewoon naar de testen bij een onafhankelijk lab.
    Daar zie je dat Ridata en Viking de snelste zijn.
    (Maar of je dat gaat merken bij sommige toestellen, is de vraag?)
    Dus Ridata met Dane-elec vergelijken gaat niet op.
    Ridata (16X) schrijft dubbel zo snel weg als Dane-elec(8X.
    En bij 't lezen vanaf media gaat 't natuurlijk nog sneller: (28 X tegen 22 maal voor Dane-elec)

Komt erbij dat wij die Ridata aan superprijsjes kunnen bestellen bij PIN.

En Ridata is kwaliteit. Waar haal je 't om te zeggen dat deze mindere kwaliteit zouden zijn???
    Dus???? Wat wil je nog meer?
    Hier kan je de test nagaan van alle media.

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Grote van CF kaart
    Door andrez in forum Camera's
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 9 oktober 2002, 15:16
  2. Fotos ontwikkeld bij Kruidvat
    Door Vejito in forum Camera's
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 28 mei 2002, 20:33
  3. Foto's (niet) online bij Het Kruidvat
    Door jmvanos in forum Algemeen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 7 mei 2002, 19:44
  4. Probleem met Dimage 5 & CF kaarten
    Door wimpiot in forum Camera's
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 4 april 2002, 19:50
  5. Afdrukken bij kruidvat,... Kwalititeit? (Foto's)
    Door Infernoken in forum Algemeen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 5 januari 2002, 15:35

Regels voor berichten