Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF kaart bij kruidvat

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Als je foto's neemt op 6 mp in tiff dan heb je files van 17Mb en telt de snelheid wel degelijk!
    Ik heb vorige week vrijdagavond bij PIN besteld en da was woensdag al aangekomen op zaventem! In de namiddag stonden ze al aan m'n deur, maar ik had natuurlijk juist de late
    Morgenavond mag ik da ophalen bij het dichtstbijzijnde Shell-station

    Comment


    • #17
      Bij A-merk zoals Sandisk krijg je 5 jaar omruilgarantie, Kruidvat garantie tot ... de winkeldeur?
      Ik heb net de folder gehad en in nederland kost ie 49,95, er zit wel degelijk 5 jaar garantie op.

      Maar hoe is de snelheid? Ik zou hem gebruiken met een canon ixus v2, zou ik er iets
      van merken als het een traag kaartje is?

      en nog een laatste vraag: Is er al iemand die zon kaartje heeft gekocht?

      Rob

      Comment


      • #18
        Heb een 128MB Dane Elec kaartje gekocht voor mijn Ixus V. Ben uiterst tevreden over de prijs/prestaties. Na een nieuwe format door het toestel schrijft de camera ongeveer dubbel zo snel data weg dan op mijn oude CF kaart (PQI 128MB).

        Comment


        • #19
          Mic, je vergelijking tussen cf kaartjes en kerstlampjes is wel erg sterk moet ik zeggen

          Verder las ik dat iemand de kaartjes van het kruitvat aant vergelijken was met de kaartjes van pin.. Bij pin zijn het wel ridata kaartjes. Je vergelijkt toch ook geen lada met een porsche..
          En het zijn ook alletwee auto's..
          Koop bij PIN en je zult tevreden zijn..
          Time is a precious little thing....

          Comment


          • #20
            Originally posted by SpikeCK
            Mic, je vergelijking tussen cf kaartjes en kerstlampjes is wel erg sterk moet ik zeggen

            Verder las ik dat iemand de kaartjes van het kruitvat aant vergelijken was met de kaartjes van pin.. Bij pin zijn het wel ridata kaartjes. Je vergelijkt toch ook geen lada met een porsche..
            En het zijn ook alletwee auto's..
            Koop bij PIN en je zult tevreden zijn..
            Euh zijn die van pin dan de Lada? Want ritek is nou niet bepaald een assembleur die bekend staat voor kwaliteit ook niet. Nu ja ik weet niet met wat je vergelijkt want ik heb nog nooit een kruidvat CF kaart gezien nog de catalogus dus heb geen idee wie die maakt dus wie weet is de ridata wel de porsche. Maar beide kaartjes zullen wel ok zijn hoor. Maar een A-merk zijn geen van beide maar dat wisten jullie al wel denk ik. Hiermee wil ik dus ook niet zeggen dat ze slecht zijn hoor want daar heb ik geen idee van.

            Comment


            • #21
              Euhh.... help, ik dacht dat Ridata een van de beste kaartjes waren....
              hebben ze mij toch altijd verteld. En die verkopen ze bij pin aan gunstprijzen..

              Maar wie ben ik
              Time is a precious little thing....

              Comment


              • #22
                Originally posted by SpikeCK
                Euhh.... help, ik dacht dat Ridata een van de beste kaartjes waren....
                hebben ze mij toch altijd verteld. En die verkopen ze bij pin aan gunstprijzen..

                Maar wie ben ik
                Spike,
                PIN is handelshuis, ze produceren niet zelf, de ene zending komt van fabrikant A, de tweede van meneer B, PIN koopt gewoon de goedkoopste in, niet altijd de beste, soms wel, soms niet.

                Comment


                • #23
                  Die RiData is (in een S602z) geen zak sneller dan de bij ons talrijk te vinden Dane-Elec kaartjes, PIN zit maar te verkondigen dat die supersnel zijn... MY ASS
                  Maar de levering is wél supersnel, en de prijs is goed

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by dentomme
                    Het merk van de kaartjes van in de Carrefour is Dane-Elec

                    Tom
                    Bedankt voor de info, Tomme

                    Sam greetzzzzzzz U
                    -------------------------------------------
                    Never apologize for showing feeling.
                    When you do so, you apologize for the truth.
                    -------------------------------------------
                    Canon Stuff

                    Comment


                    • #25
                      LOL Ridata is wel degelijk sneller hoor...
                      Kijk gewoon naar de testen bij een onafhankelijk lab.
                      Daar zie je dat Ridata en Viking de snelste zijn.
                      (Maar of je dat gaat merken bij sommige toestellen, is de vraag?)
                      Dus Ridata met Dane-elec vergelijken gaat niet op.
                      Ridata (16X) schrijft dubbel zo snel weg als Dane-elec(8X.
                      En bij 't lezen vanaf media gaat 't natuurlijk nog sneller: (28 X tegen 22 maal voor Dane-elec)

                      Komt erbij dat wij die Ridata aan superprijsjes kunnen bestellen bij PIN.

                      En Ridata is kwaliteit. Waar haal je 't om te zeggen dat deze mindere kwaliteit zouden zijn???
                      Dus???? Wat wil je nog meer?
                      Hier kan je de test nagaan van alle media.

                      http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by mic
                        LOL Ridata is wel degelijk sneller hoor...
                        Kijk gewoon naar de testen bij een onafhankelijk lab.
                        Daar zie je dat Ridata en Viking de snelste zijn.
                        (Maar of je dat gaat merken bij sommige toestellen, is de vraag?)
                        Dus Ridata met Dane-elec vergelijken gaat niet op.
                        Ridata (16X) schrijft dubbel zo snel weg als Dane-elec(8X.
                        En bij 't lezen vanaf media gaat 't natuurlijk nog sneller: (28 X tegen 22 maal voor Dane-elec)

                        Komt erbij dat wij die Ridata aan superprijsjes kunnen bestellen bij PIN.



                        En Ridata is kwaliteit. Waar haal je 't om te zeggen dat deze mindere kwaliteit zouden zijn???
                        Dus???? Wat wil je nog meer?
                        Hier kan je de test nagaan van alle media.

                        http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/


                        Some suppliers are using the same rating system, which used by the CD-ROM industry, where data transfer rate of 1X equals 150 kilobytes (KB) per second. They clearly stated that an 'x' = 150 KB/sec. This means that the 16x card should be capable of 2,400 KB/sec, and that the 12x card should be capable of 1,800 KB/sec. Unfortunately what they don't state is how they come to this figure, whether it is read or write speed.


                        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by mic
                          LOL Ridata is wel degelijk sneller hoor...
                          Ridata (16X) schrijft dubbel zo snel weg als Dane-elec(8X.
                          Ik weet niet hoe ze die testen juist doen, maar een RiData in een S602z geeft geen millimeter snelheidswinst. Ik heb van beide 256Mb, dus ik heb het aan den lijve ondervonden

                          Comment


                          • #28
                            Tja dit heb ik meer dan een jaar geleden ook al gezegd het is pure marketing. Een marketing die ze met succes begonnen zijn omdat ze geluk hadden tijdens die test op DPreview. Bij andere tests zijn ze de snelste niet en zijn het anderen. Het hangt eigenlijk enkel af van de componenten waarmee de kaarten gemaakt zijn en vermits Ritek(hoofdassembleur van Ridata) die zelf niet maakt zijn ze dus afhankelijk van wat ze kunnen aankopen. Net zoals de meesten want er zijn niet veel fabrikanten van de read/write chips in de wereld. Het hangt dus niet van Ridata af maar van wat ze kunnen kopen aan een goeie prijs.

                            En sorry hoor Mic maar het is niet omdat iets werkt dat het een A-merk is. Ridata is zeker geen A-merk maar dat wil natuurlijk ook niet zeggen dat ze slecht zijn. Het is een goed merk waar de meesten niet over te klagen zullen hebben.

                            Comment


                            • #29
                              Het is toch grappig tot wat een oeverloze discussies dit ons voert he.. Een stom geheugenkaartje..
                              Ik denk dat je je gewoon de vraag moet stellen of je veel geld wilt uitgeven aan een sandisk ultra, canon... of dat je voor de goedkope oplossing gaat en een ridata of iets dergelijks koopt.
                              Da kwaliteitsverschil zal uiteindelijk wel meevallen
                              Time is a precious little thing....

                              Comment


                              • #30
                                Vind dit eigenlijk wel een interessante discussie, als een student wil ik op alles zo veel mogelijk besparen maar toch geen bucht kopen.
                                En ik kom tot een besluit dat het gewoon (bij een goedkope camera) niets scheelt enkel in prijs. Beetje zoals kloksnelheid bij computers zeker.
                                Godspeed You, Black Emperor!

                                Comment

                                Working...
                                X