Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(CF card) Ridata Ultra Pro 52X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (CF card) Ridata Ultra Pro 52X

    Kan iemand mij zeggen of de Ridata Ultra Pro 52X zoals aangeboden door PIN vergelijkbaar zijn kwa schrijfsnelheid (of sneller) dan de Sandisk Ultra 2 kaarten ?

    Bye,

    Kappa

  • #2
    op PIN's site staat: write speed 6MB/s
    de Ultra 2: 9MB/s
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Originally posted by Kappa
      Kan iemand mij zeggen of de Ridata Ultra Pro 52X zoals aangeboden door PIN vergelijkbaar zijn kwa schrijfsnelheid (of sneller) dan de Sandisk Ultra 2 kaarten ?

      Bye,

      Kappa
      Hallo, Kappa,

      Hierboven op het forum draaien in de rechter bovenhoek banners. Klik op de banner van Sandisk en dan wordt je automatisch gelinkt naar het Sandisk artikel. In de Sandisk beschrijving staat een link met de testresultaen van alle CF kaarten door het tijdschrift DigitalCamera van juni 2004
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment


      • #4
        Dat artikel van DigitalCamera is vrij zinloos omdat de cameras niet representatief zijn. Snelheid test je nu eenmaal beter op heel recente toestellen waarop de kaart tot het uiterste kan gebruikt worden. Ok, op een D100 maakt 't al snel niet veel uit maar als je dan met 'tzelfde kaartje blijft zitten en een nieuwe camera koopt dan maakt 't wel weer uit, investeren in de toekomst dus.

        Als je't dus aan de hand van testresultaten wil bekijken dan is dit beter:
        http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6816

        In deze testen en de andere die ik al gezien heb is de Ultra II 't snelste.
        Nikon D7000 + D100 -=- Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM -=- Nikkor AF-S 24-85mm f/3.5-4.5G IF-ED -=- Sigma EX 100-300/4 HSM -=- Nikkor AF 50m f/1.8D -=- Nikon SB28DX

        Comment

        Working...
        X