Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon speedlights

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon speedlights

    Heeft er iemand ervaring met het gebruik van verschillende SPEEDLIGHT Flashes van Canon met master en slave functie. Weet iemand of er hierover documentatie bestaat.

  • #2
    Ik heb het al getest met een 550 en een 420 EX. Geen idee waar je documentatie kan vinden behalve in de manuals, maar stel je vraag hier maar.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Er zijn maar twee Canon flitsers met masterfunctie, de 550EX en de MR-14EX. Als slave kun je de 550EX en de 420EX gebruiken.
      Nog een mogelijkheid is de ST-E2 zender, deze laat je toe de Canon flitsers die slave-functie aan boord hebben los van je toestel te gebruiken met behoud van ETTL. Het is een handig en licht spulletje dat je toelaat heel creatief met je licht te spelen.
      http://emedia.leeward.hawaii.edu/frary/st_e2.htm
      fredje

      Comment


      • #4
        Beste Pieter en Fred,

        Inderdaad het is een fantastisch gerief. Ik heb zo 2x550 en 1x420 flits. Met Canon 300D Het is inderdaad zo dat je daar een mobiele studio kan mee creëren. Ik ben er echter van overtuigt dat men er ook heel creatief kan mee omspringen en ik dacht daar iets over te vinden in een boek of zo. Bedankt voor de reactie.
        Voor de zender heb ik bewust niet gekozen omdat er op een EX550 flits meer instel mogelijkheden zijn dan op de zender. Wat ik welnog overweeg is een de schoen-draad optie die me toe laat de masterflits van de camera los te koppelen zodat deze qua lokatie niet met camera gebonden is. Het groot voordeel van de toestellen is dat je een studio in een sportbag steekt. Ik heb al een paar keer op een stroomloze locatie gewerkt met de flitsen. En ook geeft het discretie als je met je materiaal in een tas ergens kunt naar binnen gaan.
        Zo had ik een hotelkamer gehuurd in een oud hotel in herenhuisstijl.
        Een pracht van een lokatie. Ik was blij dat ik kamer kon betreden zonder dat iedereen zag dat ik met een hele studio op de baan was. Een sportbag met wat mini mannfroto statieven, een paar doeken, wat ander acessiores, enkele reflectie paraplu's en mijn fototas. Het leek gewone bagage. De oude hotelmadam keek wel raar toen ik haar enkele tijd later al de sleutel overhandigde. En ik niet bleef slapen. Mijn model en ik wisten beter. Zij zal andere dingen gedacht hebben en ook daar had ze het mis. <font face="Andale Mono"></font id="Andale Mono">

        Comment


        • #5
          Zoals ik hier lees weet jij er reeds meer vanaf dan mij.
          Ikzelf koos voor de zender omwille de beweeglijkheid en prijs, een 550EX op een G3, dat is geen zicht en bovendien kost hij het dubbele.
          Indien je echter nog meer info zoekt ga dan eens kijken op Google, je vindt er nog een aantal site's van mensen die daar hun ervaringen over publiceren.
          fredje.

          Comment


          • #6
            Onderschat het nut van een ST-E2 nu ook weer niet. Die kan niet alleen als master gebruikt worden, maar helpt ook als focus-assist. Als je dus foto's wil nemen in een donkere omgeving, en je wil geflash van de onboard niet gebruiken, dan kom je ook weg met de ST-E2, die heeft hetzelfde rode licht als de speedlights...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              Onderschat het nut van een ST-E2 nu ook weer niet. Die kan niet alleen als master gebruikt worden, maar helpt ook als focus-assist. Als je dus foto's wil nemen in een donkere omgeving, en je wil geflash van de onboard niet gebruiken, dan kom je ook weg met de ST-E2, die heeft hetzelfde rode licht als de speedlights...
              Inderdaad Cooma, maar dat werkt niet op de G3
              fredje

              Comment

              Working...
              X