Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon S95: reeds opvolger gepland?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon S95: reeds opvolger gepland?

    Vorig jaar in augustus werd de Canon S95 gelanceerd. Dit was de opvolger voor de Canon S90 die in augustus het jaar daarvoor werd gelanceerd.

    De Canon S95 is een beetje een high-end compactcamera, je kunt er prachtige foto's mee maken.
    Als er natuurlijk een opvolger is gepland zou het jammer zijn nu nog het "oude model" te kopen.
    Van de opvolger zou je kunnen verwachten dat hij meer dan 10 mpix zal hebben (bv.12 of 14 mpix) en dat hij Full HD video zal kunnen vastleggen met 60fps.
    En net dat laatste is heel belangrijk en interessant voor mij. Dat je dus zowél kwalitatieve foto's kunt nemen áls kwalitatieve video zonder schokkerig beeld omwille van een lage fps rate (bv. 24 of 30 fps).

    Ik weet dat er waarschijnlijk DSLR's te koop zijn die dat kunnen. Maar de camera dient voor een specifiek gebruik, een DSLR kan ik niet gebruiken.

    Dus vraag ik me af...
    Zou Canon dit jaar in augustus opnieuw een opvolger lanceren?
    Heeft iemand al ergens iets gelezen hierover?
    Momenteel geen fototoestel meer!

  • #2
    Re: Canon S95: reeds opvolger gepland?

    Meer pixels op een kleine sensor zorgt meestal voor een slechtere beeldkwaliteit, daarom heeft de S90/95 geen 14 of zelfs 16 megapixel sensor.
    Iemand die zoveel pixels wil, die kijkt nooit naar de beeldkwaliteit, die kijkt alleen naar het aantal pixels, en denkt "meer is beter", maar dat is in dit geval zeker niet waar...

    De sensors zullen zeker nog wel beter worden, misschien maken ze ooit wel een compactje met dezelfde beeldkwaliteit als de huidige DSLR's, maar dat zal toch zeker nog wel wat jaren duren. Ondertussen worden dan de DSLR's ook nog beter, want die gebruiken dezelfde technologie, maar dan op een grotere sensor. (Als die DSLR's ondertussen niet vervangen zijn door systeem zonder spiegel, maar dat heeft op dit ogenblik voor mij nog een paar flinke nadelen zoals een tragere AF en een digitale zoeker die minder goed is dan een "echte" zoeker met een spiegel).

    Dat Canon een opvolger in de planning heeft, daar mag je vrij zeker van zijn. Maar wanneer die in de winkels zal liggen, dat weet alleen Canon zelf.
    Waarschijnlijk zal dat op dit ogenblik geen topprioriteit zijn, gezien de problemen in Japan, en omdat de S95 nog maar net op de markt is. De kans dat de S95 dit jaar al vervangen wordt is dus volgens mij niet zo groot, tenzij de concurrentie wel een model uitbrengt dat plots veel beter presteert.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon S95: reeds opvolger gepland?

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Meer pixels op een kleine sensor zorgt meestal voor een slechtere beeldkwaliteit, daarom heeft de S90/95 geen 14 of zelfs 16 megapixel sensor.
      Iemand die zoveel pixels wil, die kijkt nooit naar de beeldkwaliteit, die kijkt alleen naar het aantal pixels, en denkt "meer is beter", maar dat is in dit geval zeker niet waar...
      Daar ben ik mij heel bewust van, meer pixels wil niet automatisch zeggen dat de beeldkwaliteit beter is. Meestal is glas belangrijker dan pixels.
      Ik heb zelf een Nikon D80 gehad met 2.8 Nikkor glas, dus ik weet wat je bedoelt.

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De sensors zullen zeker nog wel beter worden, misschien maken ze ooit wel een compactje met dezelfde beeldkwaliteit als de huidige DSLR's, maar dat zal toch zeker nog wel wat jaren duren. Ondertussen worden dan de DSLR's ook nog beter, want die gebruiken dezelfde technologie, maar dan op een grotere sensor.
      Dat bedoel ik nou. Het zou kunnen dat ze enorme vooruitgang hebben geboekt het laatste jaar op gebied van ontwikkeling van nieuwe sensors waarbij iets meer pixels wel degelijk meer kwaliteit betekent. Dan heb ik het niet over een sprong van 10 mp naar bv. 14 of 16, maar gewoon, upgrade van 10 mp naar 12 mp.

      Dan is het mooi als je zo'n nieuwe camera hebt natuurlijk.

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Dat Canon een opvolger in de planning heeft, daar mag je vrij zeker van zijn. Maar wanneer die in de winkels zal liggen, dat weet alleen Canon zelf.
      Waarschijnlijk zal dat op dit ogenblik geen topprioriteit zijn, gezien de problemen in Japan, en omdat de S95 nog maar net op de markt is. De kans dat de S95 dit jaar al vervangen wordt is dus volgens mij niet zo groot, tenzij de concurrentie wel een model uitbrengt dat plots veel beter presteert.
      Een jaar is natuurlijk lang op gebied van technologie, het zou dus wel kunnen.


      Maar het wordt nog even afwachten dus. Als er tegen augustus geen nieuws ik koop ik de S95 waarschijnlijk.
      Momenteel geen fototoestel meer!

      Comment


      • #4
        Re: Canon S95: reeds opvolger gepland?

        Hierbij de berichtgeving op de Canon rumour site.
        Wel met een korrel zout nemen natuurlijk.

        PowerShot Rumor: S95 Replacement
        Canon PowerShot S100
        A brief bit of information in regards to the replacement of the S95. Apparently an S100 has shown up in an inventory system.
        Brief Specs
        · 12mp
        · 5x Zoom
        · Available in September
        This would mark a small increase in MP and a small increase in zoom. No mention of video resolution.

        Comment


        • #5
          Re: Canon S95: reeds opvolger gepland?

          Dit is net het soort van upgrade die je zou kunnen verwachten.
          Hopelijk doen ze nog iets met die video mogelijkheden, meer frames per seconde zou prachtig zijn!
          Nog even afwachten...
          Momenteel geen fototoestel meer!

          Comment


          • #6
            Re: Canon S95: reeds opvolger gepland?

            in elk geval veel belovend : KLIK
            Cheers, Ben

            Comment


            • #7
              Re: Canon S95: reeds opvolger gepland?

              Oorspronkelijk geplaatst door streetbiker1977 Bekijk bericht
              Het zou kunnen dat ze enorme vooruitgang hebben geboekt het laatste jaar op gebied
              van ontwikkeling van nieuwe sensors waarbij iets meer pixels wel degelijk meer kwa-
              liteit betekent. Dan heb ik het niet over een sprong van 10 mp naar bv. 14 , 16, maar
              gewoon, upgrade van 10 mp naar 12 mp.
              Als je ze mag geloven zijn er elk jaar reuzegrote stappen vooruit op gebied van sensors.
              Ik wil hun best geloven. Alleen jammer dat de foto's nauwelijks verbeteren. Beetje ho-
              gere iso, ietwat sneller, een paar gadgets, en dat is het.
              Maar goed, het geeft niet. Ik laat me ook geregeld vangen aan alweer zoveel beter. Zo
              heb ik me niet eens zo lang gelezen de Leica X1 gekocht. Het van het. Maar mijn LX5
              was vrijwel even goed. Nog een geluk dat anderen die praatjes ook geloven, zodat ik
              de X1 met niet al te veel verlies heb kunnen doorverkopen.

              Comment


              • #8
                Re: Canon S95: reeds opvolger gepland?

                Ze hebben er een GPS ingebouwd, nu nog een GSM, en dan hebben we nog maar één toestel nodig.

                Doudeke, je hebt gelijk. Elk jaar komen er weer nieuwe toestellen uit die, als je de cijfertjes mag geloven, véél beter zijn dan de voorganger.
                Maar als je er foto's mee maakt, dan zie je gewoonlijk niet veel verschil met het "oude" toestel.

                Als je een paar generaties overslaat, dan merk je gewoonlijk wel dat de technologie verbeterd is.
                De fabrikanten werken liever in kleine stapjes, daardoor blijft de verkoop beter draaien.

                Ik heb zelf een S90, iemand van onze fotoclub heeft een S95, en ik zie niet echt een groot verschil tussen die twee.

                Op de foto's zie ik dat de lens in de tele-stand minder lichtsterk is geworden.
                Bij de S90 is de maximale diafragma-opening in de breedste stand hetzelfde (f2), maar in de tele-stand is die van f4,9 (S90/S95) naar f5,9 (S100) gegaan, dat is niet echt een verbetering...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon S95: reeds opvolger gepland?

                  for what it´s worth..


                  EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon S95: reeds opvolger gepland?

                    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                    van de twitter van digifotopro:

                    DFPro DIGIFOTO Pro
                    De Canon S100 gaat 459 euro kosten in Nederland.
                    15 Sep

                    DFPro DIGIFOTO Pro
                    De Canon S100 krijgt een 1/1.7-inch 12-megapixelsensor die Canon zelf ontworpen heeft. Met 'ruisreductie op de sensor'.
                    15 Sep

                    DFPro DIGIFOTO Pro
                    Canon introduceert Digic 5. Volgens Canon doet de S100 op iso 1600 het net zo goed als de S95 op iso 400.
                    15 Sep

                    DFPro DIGIFOTO Pro
                    En de Canon SX40 met veel zoom..
                    15 Sep
                    »

                    DFPro DIGIFOTO Pro
                    Powershot S100: 24mm f/2, iso 6400, full HD filmen en ingebouwde gps.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon S95: reeds opvolger gepland?

                      Aha!
                      Dit is de upgrade die ik min of meer verwachtte!

                      Het is mij vooral te doen om die betere video-functie. En die is er gekomen.
                      Dat in combinatie met scherpe foto's maakt van dit toestel een knaller.

                      Het enige wat ik nog graag had gezien was meer frames per seconden. Helaas is het bij 24 frames per seconde gebleven. Dus geen 50 of 60 zoals bij de Nex5N.
                      Wat je hebt met weinig frames per seconde is dat het beeld soms enorm schokkerig overkomt, hopelijk is dat niet zo bij de S100.

                      Ik denk dat ik nog maar even ga wachten op samples (foto en video) voor ik een beslissing neem.
                      Het betreft immers een volledig nieuwe sensor, je weet maar nooit...
                      Last edited by streetbiker1977; 20 september 2011, 07:59.
                      Momenteel geen fototoestel meer!

                      Comment

                      Working...
                      X