Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon S50 vs Olympus C-750 UZ

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon S50 vs Olympus C-750 UZ

    Ik heb over deze 2 modellen al veel gelezen en foto's gezien, maar ik ben nog op zoek naar ervaringen van mensen met één van deze toestellen (of beide). Vooral over de Olympus C-750 heb ik nog niet veel gehoord. Beide toestellen hebben wel een paar grote verschillen, maar het zal toch één van deze 2 moeten worden. Kan iemand zijn mening/ervaring over deze 2 toestellen geven? Thanks!

  • #2
    Is dit een forum over digitale fototoestellen of ben ik hier aan het verkeerde adres?
    Er moet toch wel iemand zijn die ervaring heeft met één van beide toestellen?

    Comment


    • #3
      hallo spink
      over de c750 kan ik nie veel zeggen ik had de c730uz en was daar wel best tevreden over alleen de snelheid en de ruis bij hogere iso waarden was niet zo goed begrijp mij niet verkeert op gebied van snelheid als je klaar zat om te fotograveren was dat oke maar anders niet het is daarom dat ik nu overschakel naar dslr
      verder heel veel mogelijkheden en prachtige fotos
      groetjes tweetty
      bd0379be

      Comment


      • #4
        Heb 2 jaar terug een S30 gehad. Prima toestel!! Zowel voor de beginnende als de wat gevorderde gebruiker. Je kan heel veel verschillende dingen zelf instellen, foto's waren prima, lag heel goed in de hand. Niet te zwaar en ook niet te licht. In je broekzak kan je het niet echt steken, maar het is handig om mee te nemen. Camera werkt op CF kaartje, dus de prijs daarvan valt goed mee. Via de bijgeleverde software kan je al veel doen en heel gemakkelijk. Je kan zelfs in RAW foto's nemen. Enigste wat je niet kan is een externe flits aansluiten en voorzetlenzen gebruiken. (je kan dit wel, maar dan moet een soort van adaptor gebruiken). Van Olympus ken ik niets, dus daar kan ik je niet mee helpen. Prijzen van S50 zijn belachelijk goedkoop, in mijn ogen. Was een half jaar terug anders. Je hebt 3x optische zoom. Batterij ging bij mij lang mee. Iets van een 250 foto's met gebruik van het lcd scherm.

        Als je nog andere vragen hebt, mag je ze gerust stellen.
        "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

        Comment


        • #5
          Hallo Spink,

          Geef ons een beetje tijd om na te denken hé ...
          Beide toestellen zijn wel heel verschillend.
          De Canon S50 is een compacte 5Mp camera met 3xzoom, de Olympus c750uz is er eentje met 10x zoom ...
          Nu, als je geen nood hebt aan een sterke zoom, dan maakt dat natuurlijk niet zoveel uit, maar een sterke zoom is vaak wel heel erg leuk en handig.
          De Canon heeft een eigen Li-ion batterij, de Olympus denk ik dat AA batterijen gebruikt.
          De Canon gebruikt CF-kaartjes, de Oly heeft een XD-kaartje nodig.
          De Oly is ook een heel stuk groter dan de Canon - dus als het erg compact moet zijn ben je beter af met de Canon.
          Voor de rest zijn het beide goede toestellen.

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment

          Working...
          X