Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon R5 dubbel probleem mbt importeren van foto’s.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon R5 dubbel probleem mbt importeren van foto’s.

    Wat je ook kan proberen is een kleine usb hub er tussen zetten aan de kant van de pc.

    Bij veel pcs gebruiken ze inwendig een specifieke chip om het toestel van usb poorten te voorzien.
    Maar niet altijd zijn die totaal compatibel met apparaten die je gaat aansluiten.

    Een oplossing kan zijn om een usb hub er tussen te plaatsen.

    Comment


    • #17
      Re: Canon R5 dubbel probleem mbt importeren van foto’s.

      De aansluiting van de M100 - waarmee de zaak plots wel werkte - was inderdaad via de powered hub waar mijn 2 printers en scanner aanhangen.
      De wegen van USB zijn soms ondoorgrondelijk...

      Comment


      • #18
        Re: Canon R5 dubbel probleem mbt importeren van foto’s.

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Wat je ook kan proberen is een kleine usb hub er tussen zetten aan de kant van de pc.

        Bij veel pcs gebruiken ze inwendig een specifieke chip om het toestel van usb poorten te voorzien.
        Maar niet altijd zijn die totaal compatibel met apparaten die je gaat aansluiten.

        Een oplossing kan zijn om een usb hub er tussen te plaatsen.
        Dag buurmanBert.

        Bedoelt u dan zoiets?



        Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

        Comment


        • #19
          Re: Canon R5 dubbel probleem mbt importeren van foto’s.

          Het werkt bij mij nu ook zonder hub.
          Al eens met een USB naar USB-C kabel in een USB2 poort geprobeerd ? (in den Action heb je die voor €2 of zo en die werken perfect - zolang je daar geen hoge stromen gaat doorjagen natuurlijk)

          Comment


          • #20
            Re: Canon R5 dubbel probleem mbt importeren van foto’s.

            Ja idd.
            Maar mijn ervaring is toch om bij de gekende A merken zoiets te kopen.

            Een probleem is dat er heel veel slechte usb chips in omloop zijn.

            En eventueel ook online kopen.
            Als ze niet goed werken stuur je ze terug.

            Comment


            • #21
              Re: Canon R5 dubbel probleem mbt importeren van foto’s.

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Het werkt bij mij nu ook zonder hub.
              Al eens met een USB naar USB-C kabel in een USB2 poort geprobeerd ? (in den Action heb je die voor €2 of zo en die werken perfect - zolang je daar geen hoge stromen gaat doorjagen natuurlijk)
              Zou ook veel liever hebben dat het bij mij zou werken zonder hub of dergelijke, maar ik wil het wel eens uitproberen.

              Die kabel kan ik dan ook eens aansluiten op mijn laptop die W11 aan boord heeft.

              You never know ... het is wel allemaal 'natte-vinger-werk' , maar mocht het werken, ga je mij niet horen klagen.
              USB is gekend voor zijn zotte kuren.

              Ik heb de vraag nu ook gesteld op een facebook-forum 'R5 shooters'.

              Voorlopig adviseren ze mij om een kaartlezer te gebruiken , en zonet ontving ik dit antwoord :
              "I'm in the UK and use Canon Digital Photo Professional (DPP v.4) to transfer the photos from my card to laptop via the supplied cable.
              Never had a problem, just opens automatically when camera is connected.
              Never used EOS Utility or Picture Style Editor which also comes with DPP."
              Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

              Comment


              • #22
                Re: Canon R5 dubbel probleem mbt importeren van foto’s.

                Oorspronkelijk geplaatst door stocky Bekijk bericht
                Zou ook veel liever hebben dat het bij mij zou werken zonder hub of dergelijke, maar ik wil het wel eens uitproberen.

                Die kabel kan ik dan ook eens aansluiten op mijn laptop die W11 aan boord heeft.

                You never know ... het is wel allemaal 'natte-vinger-werk' , maar mocht het werken, ga je mij niet horen klagen.
                USB is gekend voor zijn zotte kuren.

                Ik heb de vraag nu ook gesteld op een facebook-forum 'R5 shooters'.

                Voorlopig adviseren ze mij om een kaartlezer te gebruiken , en zonet ontving ik dit antwoord :
                "I'm in the UK and use Canon Digital Photo Professional (DPP v.4) to transfer the photos from my card to laptop via the supplied cable.
                Never had a problem, just opens automatically when camera is connected.
                Never used EOS Utility or Picture Style Editor which also comes with DPP."
                beste,


                probleem zit bij de firewall in windows als je deze minder' streng 'zet verbindt jem zo via wifi

                grtz,


                Mario

                Comment


                • #23
                  Re: Canon R5 dubbel probleem mbt importeren van foto’s.

                  Is niet de eerste keer dat ik dit ‘hoor’ vandaag … ook van een Mario 🤔
                  Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon R5 dubbel probleem mbt importeren van foto’s.

                    Canon R5 - major tethering problems

                    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.



                    Probleem ligt bij de R5...
                    Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon R5 dubbel probleem mbt importeren van foto’s.

                      Welk merk type-B kaartlezer gebruiken jullie of kunnen jullie mij eventueel aanraden ?...

                      Aansluiting kaartlezer via USB-A of via USB-C (is sneller)

                      Want ik kan ook niet blijven wachten tot Canon het oplost , eventueel via nieuwe firmware-versie.
                      Als Canon het überhaupt wel nodig vindt om dit op te lossen.

                      Firmware versie 1.7.0 already onboard.
                      Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon R5 dubbel probleem mbt importeren van foto’s.

                        Kan zijn dat voor de wifi het probleem bij de R5 ligt, maar zeker niet voor USB.
                        Bij mij werkt EOS Utility weer niet.

                        Download Adobe Bridge, het is volledig gratis en kan los van andere Adobe tools gebruikt worden, bovendien direct beschikbaar en goedkoper dan een kaartlezer .

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon R5 dubbel probleem mbt importeren van foto’s.

                          No offence but we will have to agree to disagree about this …
                          Voorlopig toch

                          U zou eens moeten weten wat ik er de laatste dagen al over gelezen en uitgeprobeerd heb …

                          Ik zou ook moeten kunnen importeren gewoon via windows , maar ook via DPP en Capture One 23 pro , maar het loopt allemaal op quasi dezelfde manier in de soep.
                          Maar ik wil het gerust ook eens proberen met adobe bridge die u daar voorstelt , maar ik geef het echt hoegenaamd geen enkele percent kans op slagen , zo lang cam en pc verbonden worden met de usb-c/usb-c kabel.
                          Als ze in de action nog een usb-a /usb-c kabel hebben liggen , ga ik het daar nog eens mee proberen.
                          Een klein hubje zou misschien ook kunnen werken , maar er is natuurlijk ook geen zekerheid , en kost ook nog wel wat. En dat geld besteed ik achteraf misschien beter aan een kaartlezer..

                          Maar beloofd : ik ga adone bridge uitproberen
                          Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon R5 dubbel probleem mbt importeren van foto’s.

                            Op DPreview zijn er nog veel meer wijsneuzen dan hier .

                            Als je de inhoud van de kaartjes kan zien op je PC wanneer de R5 verbonden is via USB zou Bridge moeten werken.
                            DPP gebruikt Eos Utility, dat mag je vergeten.
                            Geen ervaring met Capture One PRO.

                            Normaal moet elke device met opslag in Windows bij de eerste USB verbinding een popup scherm tonen om te vragen met welke toepasing je wil uitlezen, maar dat kan je later in de instellingen aanpassen (Automatisch afspelen).

                            Heb je maar één USB kabel ? Blijkbaar laadt de R5 wel op, dus dat zal wel in orde zijn.
                            Werkt het wel met een andere Canon camera ?

                            Succes.
                            Last edited by palombian; 31 januari 2023, 18:16.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon R5 dubbel probleem mbt importeren van foto’s.

                              Lukt dus ook niet.

                              Adobe herkent wel de Eos R5 ( maar die wordt ook herkend via Eos Utility , Capture One, verkenner, ...)


                              Foto's ophalen van Canon R5
                              10 bestanden geselecteerd 199MB


                              en na een 10-tal seconden :

                              Adobe Bridge kan geen bestanden ophalen van dit apparaat.
                              Controleer of het apparaat goed is aangesloten en of de batterij is geladen en probeer het nogmaals.
                              Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon R5 dubbel probleem mbt importeren van foto’s.

                                Al met een andere kabel geprobeerd ?

                                Instelling in de camera (alhoewel ik niet zou weten welke) ?

                                Comment

                                Working...
                                X