Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon r5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon r5

    Vraagje voor foto buddy
    Hebben al met 2 zitten kijken maar vinden het totaal niet e

    De autofocuspunten kunnen we nu eens niét verzetten e, kvind het tótaal niet hoe dat zou kunnen, alles staat (denk ik) goed ingesteld maarja wss 1 iets niet he

    Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: Canon r5

    Je kan die wel verplaatsen met die joystick rechts van de zoeker (en terug in het midden plaatsen door te drukken) zoals bij alle Canon toestellen.
    Als je tenminste één van de focuspunten hebt gekozen en niet eye detect.

    Comment


    • #3
      Re: Canon r5

      Single focuspunt gekozen, af op lens staat ook aan, joystick werkt in de menu's maar niet voor autofocuspunt te bewegen....

      Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Canon r5

        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
        Single focuspunt gekozen, af op lens staat ook aan, joystick werkt in de menu's maar niet voor autofocuspunt te bewegen....

        Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
        Kijk eens na of de multi-controller aan staat?

        Oranje menu - tab 3 -> customize buttons -> helemaal beneden ->Multi-controllers zien of die op Direct AF-point selection staat

        Comment


        • #5
          Re: Canon r5

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Kijk eens na of de multi-controller aan staat?

          Oranje menu - tab 3 -> customize buttons -> helemaal beneden ->Multi-controllers zien of die op Direct AF-point selection staat
          Dat staat standaard af bij de R5/6
          Life is beautiful, take pictures to remember

          Comment


          • #6
            Re: Canon r5

            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            Single focuspunt gekozen, af op lens staat ook aan, joystick werkt in de menu's maar niet voor autofocuspunt te bewegen....

            Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
            Je moet 'm uiteraard wel eerst activeren hé, deze staat standaard af, wat eigenlijk niet logisch is
            Hierboven heeft Dpix al aangegeven in welk menuonderdeel je moet zijn

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Canon r5

              Welke foto-bewerkingssoftware gebruiken jullie voor de Canon R5?

              DPP is nogal ouderwets en traag precies en Lightroom heeft geen deftige profielen voor R5/R6?
              Ook voor exposure-bracketing, wat is daar het beste voor?

              Comment


              • #8
                Re: Canon r5

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Welke foto-bewerkingssoftware gebruiken jullie voor de Canon R5?

                DPP is nogal ouderwets en traag precies en Lightroom heeft geen deftige profielen voor R5/R6?
                Ook voor exposure-bracketing, wat is daar het beste voor?
                R6 gebruiker hier.
                Ik gebruik LR (niet de classic versie, de cloud versie), ik zie niet echt een verschil in gebruik met vroeger toen ik 6DMkII foto's bewerkte.
                Life is beautiful, take pictures to remember

                Comment


                • #9
                  Re: Canon r5

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  Welke foto-bewerkingssoftware gebruiken jullie voor de Canon R5?

                  DPP is nogal ouderwets en traag precies en Lightroom heeft geen deftige profielen voor R5/R6?
                  Ook voor exposure-bracketing, wat is daar het beste voor?
                  Ook R6 hier. Het is idd niet simpel. Heb ook moeten zoeken. Een probleem is al het RAW formaat. CR3. Kon in Verkenner niet gezien worden. Wel nadat ik de Canon RAW Codec gedownload had. Is plug-in van Windows. Ook Zoombrowser Ex kan geen CR3 zien. DPP kan het vanaf versie 4. FastStone kent het wel. Ik heb tevergeefs gezocht achter een vervanger van Zoombrowser.
                  Nu laad ik mijn foto's eerst in in DPP4, een beetje bewerken, in batch omzetten naar JPG en dan kan ik ze in meerdere programma's zien.
                  Eigenlijk zou ik graag een nieuw soort Zoombrowser hebben waar ik eerst alles kan bekijken om nadien verder te bewerken.
                  DPP was ook hier zeer traag. Nu met nieuwe pc loopt het zeer vlot.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon r5

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    Welke foto-bewerkingssoftware gebruiken jullie voor de Canon R5?

                    DPP is nogal ouderwets en traag precies en Lightroom heeft geen deftige profielen voor R5/R6?
                    Ook voor exposure-bracketing, wat is daar het beste voor?
                    Ik maak mijn LR profielen met de x-rite colorchecker, deed ik ook al voor de M6 II.

                    PS: Irfanview heeft een plugin voor CR3 raw files
                    Last edited by palombian; 15 augustus 2021, 18:00.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon r5

                      Je kunt kleurprofielen kopen voor de R5, namelijk bij Color Fidelity
                      Velen zijn daar blijkbaar tevreden van https://www.colorfidelity.com/canon.htm

                      Zelf werk ik nooit met profielen, heb ik ook nooit gebruikt eigenlijk, ik doe alles manueel

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon r5

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Je kunt kleurprofielen kopen voor de R5, namelijk bij Color Fidelity
                        Velen zijn daar blijkbaar tevreden van https://www.colorfidelity.com/canon.htm

                        Zelf werk ik nooit met profielen, heb ik ook nooit gebruikt eigenlijk, ik doe alles manueel

                        grts
                        Sieg
                        Zal die colorfidelity eens bekijken...bedankt..
                        In Lightroom heb je sowieso een profiel, als je geen aanduid heb je adobe standard...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon r5

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Ik maak mijn LR profielen met de x-rite colorchecker, deed ik ook al voor de M6 II.
                          Is dit een soort van kleurenkaart fotograferen en laten analyseren door die x-rite? (zoals scherm calibratie?)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon r5

                            Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
                            Ook R6 hier. Het is idd niet simpel. Heb ook moeten zoeken. Een probleem is al het RAW formaat. CR3. Kon in Verkenner niet gezien worden. Wel nadat ik de Canon RAW Codec gedownload had. Is plug-in van Windows.
                            Bedankt...Inderdaad lang voor moeten zoeken.... is "Raw Image Extension" in de microsoft store

                            Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
                            Nu laad ik mijn foto's eerst in in DPP4, een beetje bewerken, in batch omzetten naar JPG en dan kan ik ze in meerdere programma's zien.
                            Eigenlijk zou ik graag een nieuw soort Zoombrowser hebben waar ik eerst alles kan bekijken om nadien verder te bewerken.
                            DPP was ook hier zeer traag. Nu met nieuwe pc loopt het zeer vlot.
                            Misschien moet ik DPP4 nog eens een kans geven... het resultaat van HDR compose via dpp4 vond ik veel minder dan in lightroom
                            Capture One ga ik ook eens trial installeren, die vond ik vroeger niet slecht...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon r5

                              Ik weet niet of je in de Microsoft Store terecht kan.
                              Ik vond het in Google. In Google zoek je "canon raw codec for windows 10". Het eerste dat (bij mij toch) in de zoekresultaten verschijnt is het. Downoaden en uitvoeren. Gaat heel simpel. Vanaf dan zijn de CR3 bestanden zichtbaar in Verkenner en andere Windowstoepassingen.

                              Comment

                              Working...
                              X