Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon r5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon r5

    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Is dit een soort van kleurenkaart fotograferen en laten analyseren door die x-rite? (zoals scherm calibratie?)
    Je moet de Colorchecker Camera plugin in LR installeren en een foto van de kaart maken, het wordt uitgelegd hoe.
    Als je dan dat profiel (samen met evt andere settings) in een user preset steekt en die bij import gebruikt ben je al een heel stuk in de goede richting.
    Ik heb de kaart bij een neutraal grijze hemel gefotografeerd, dat schijnt redelijk goed te werken.

    Zoals hier reeds opgemerkt, niets belet om achteraf nog manueel bij te werken.

    Comment


    • #17
      Re: Canon r5

      Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
      Ik weet niet of je in de Microsoft Store terecht kan.
      Ik vond het in Google. In Google zoek je "canon raw codec for windows 10". Het eerste dat (bij mij toch) in de zoekresultaten verschijnt is het. Downoaden en uitvoeren. Gaat heel simpel. Vanaf dan zijn de CR3 bestanden zichtbaar in Verkenner en andere Windowstoepassingen.
      Is ondertussen goed geïnstalleerd….nu zie ik ze in file explorer…bedankt

      Comment


      • #18
        Re: Canon r5

        Heb ondertussen de Colorfidelity aangekocht en ga die eens testen…

        Als ik manueel de kleuren moet aanpassen maak ik het was nog slechter

        Comment


        • #19
          Re: Canon r5

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Zal die colorfidelity eens bekijken...bedankt..
          In Lightroom heb je sowieso een profiel, als je geen aanduid heb je adobe standard...
          Inderdaad, ik kies dus geen en ga steeds vanaf start te werk (adobe standard)

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #20
            Re: Canon r5

            Volgens Jan Wegener ( toch niet de eerste de beste.. ) geeft Canons DPP nog altijd de beste kleuren weer voor de R5 ( en het is gratis.. )

            Groeten,
            Raf
            Instagram

            Comment


            • #21
              Re: Canon r5

              Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
              Volgens Jan Wegener ( toch niet de eerste de beste.. ) geeft Canons DPP nog altijd de beste kleuren weer voor de R5 ( en het is gratis.. )

              Groeten,
              Raf
              Klopt...en is inderdaad ook logisch maar ik vind het programma toch niet zo goed om mee te werken (in vgl met Capture One of Lightroom )

              Comment


              • #22
                Re: Canon r5

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Kijk eens na of de multi-controller aan staat?

                Oranje menu - tab 3 -> customize buttons -> helemaal beneden ->Multi-controllers zien of die op Direct AF-point selection staat
                hartelijk bedankt, dit was het, eeuwigen dank!
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #23
                  Re: Canon r5

                  Heb wat testjes gedaan en DPP heeft inderdaad de beste kleuren..toch voor landschap (vooral graskleuren)
                  In DPP kan ik de CR3 converteren naar TIF en dan zijn de kleuren in LR exact hetzelfde, enkel is het bestand dan 5 keer groter...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon r5

                    Firmware 1.4.0 voor R5 is uitgekomen.

                    Ik wacht nog wel een paar dagen voor ik deze installeer

                    Stuurprogramma's, software, firmware en handleidingen voor uw Canon-product downloaden en online toegang verkrijgen tot technische ondersteuning en probleemoplossing.


                    Updates: (vooral punt 7 zou interresant zijn)

                    1. Voegt ondersteuning toe om 8K / 30p / 10-bits videosignalen voor ProRes RAW te sturen naar de Ninja V+-recorder* van ATOMOS via HDMI.
                    * Als u vragen hebt over ATOMOS-producten, neemt u rechtstreeks contact op met ATOMOS.
                    * De recorder kan heet worden.
                    2. Voegt ondersteuning toe voor video-opnamen wanneer de camera is verbonden met de CN-E18-80mm T4.4 L IS KAS S of CN-E70-200mm T4.4 L IS KAS S EF-cinemalenzen.
                    * Het maken van foto's is mogelijk, maar de prestaties worden niet gegarandeerd.
                    * Video-opnamen maken in verticale positie is mogelijk, maar de prestaties worden niet gegarandeerd.
                    * Externe voeding is vereist voor AF-gebruik tijdens de werking van de servo-zoom. Als er geen externe voeding is, wordt AF-bediening alleen geactiveerd wanneer de servo-zoom niet in gebruik is.
                    3. Voegt gelijktijdige video-opname op kaart 1 en kaart 2 toe, maar video's in RAW en RAW (Light) kunnen niet tegelijkertijd worden opgenomen op kaart 1 en kaart 2.
                    4. Voegt ondersteuning toe voor VPG 400 (Video Performance Guarantee Profile), een standaard op basis van de specificatie CFexpress 2.0.
                    5. Verbetert de stabiliteit bij het gebruik van RF 400mm F2.8 L IS USM en RF 600mm F4 L IS USM.
                    6. Oplossing voor een probleem waarbij tijdens een HDMI-verbinding een zebrapatroon wordt weergegeven via de HDMI-uitgang als het scherm van de camera wordt uitgeschakeld.
                    7. Oplossing voor een probleem waarbij mogelijk niet direct na het starten van de opname voldoende effecten voor beeldstabilisatie worden bereikt.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon r5

                      Gezien bij de R3 en wat ik wel mis: de mogelijkheid om de elektronische sluiter geluid te laten maken.
                      Je weet eigenlijk niet echt wanneer de camera aan het schieten is.
                      Het moet voor mij ook niet alleen 20 fps zijn.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon r5

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Gezien bij de R3 en wat ik wel mis: de mogelijkheid om de elektronische sluiter geluid te laten maken.
                        Je weet eigenlijk niet echt wanneer de camera aan het schieten is.
                        Het moet voor mij ook niet alleen 20 fps zijn.
                        Klopt..je ziet enkel een kader flitsen
                        Eventueel mechanisch gebruiken dan aan 12 fps? Heb je ook 14bits ipv 12 bits...
                        Sluiter maakt een mooi zacht geluid vind ik...

                        Wat ik wel spijtig vind is dat je bracketing niet kunt mappen op een knop, enkel een custom mode opofferen...
                        Ook de Q-menu kan je niet aanpassen (of heb ik nog niet gevonden)

                        Menu en bediening en LCD touch is super...

                        ..sparen voor een 100-500 nu....

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon r5

                          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                          hartelijk bedankt, dit was het, eeuwigen dank!
                          Hoi Bulke,

                          Dpix is een toppertje voor info als het gaat om details in verschillende (merken) camera's (en altijd objectief)
                          Ik wist niet dat je een Canon R in bezit had .. ? imo goede keuze
                          Niet dat het voor jou veel uitmaakt wat betreft je werk .. want dat is zo al uitstekend, ongeacht welke camera dan ook..
                          Great work man ! Alway's great Pics !!!!!
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment

                          Working...
                          X