Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon powershot g5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon powershot g5

    tot hiertoe heb ik gewerkt met een OLYMPUS-CAMEDIA C-3000 3.3 megapixel;
    dit had ik geleend om de nodige ervaringen op te doen met het digitale,
    nu wil ik een dig-toestel aanschaffen met een max budget van 1000 euro,
    en vandaar dat mijn optie voorlopig gaat naar de CANON POWERSHOT G5 5 mp;
    heeft er iemand met dit “bakske” positieve of negatieve ervaring ?;
    of kies ik beter voor een alternatief ? alvast bedankt voor de hints

  • #2
    Pocket size, hoge resolutie, degelijke 4x zoom lens, full manual control mogelijk, slikt CF. Daarmee zou hij voor mij al aan een heel aantal voorwaarden voldoen. Ik heb het toestel getest en was niet laaiend enthousiast over de resultaten (ruis, CA), maar ik ben dan ook gewend van door een optische zoeker van een dSLR te kijken. Een oneerlijke vergelijking, ik weet het, maar het is echt wel een goeie camera. Overweeg ook de Fuji S7000 en de Minolta A1.

    Binnenkort heb je naast de Sony 828 ook enkele andere 8MP varianten, maar die zullen aanvankelijk buiten je budget vallen. Als ik vandaag een compacte backup zou kopen voor mijn 10D, dan zou het de G5 zijn. De nieuwe Canon Pro1 spreekt mij ook wel aan - eerst de foto's nog zien - maar de prijs ligt te hoog voor een backup toestel.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Ik was ook van plan om eerst een G5 te kopen, maar de hoge ruis (vooral bij hogere iso waarden) en de CA (paarse gloed bij sterke contrasten) staan mij niet aan....

      Misschien kan je eens kijken bij enkele duitse webshops, de prijzen zijn een stuk lager en als je budget 1000€ kan je bijna een 300D of D70 kopen! dat is wat ik ook ga doen denk ik...

      als je natuurlijk liever een compact hebt, misschien even wachten op de Pro1 van canon, of misschien eens kijken naar de Coolpix 5700 of 8700 van nikon ??
      Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

      Comment


      • #4
        Originally posted by Aragorn
        Ik was ook van plan om eerst een G5 te kopen, maar de hoge ruis (vooral bij hogere iso waarden) en de CA (paarse gloed bij sterke contrasten) staan mij niet aan....

        Die ruis bij hoge ISO waarden zal je bijna bij elk toestel van deze klasse terugvinden.
        Die CA valt heel goed mee op de G5.
        http://www.vannecke.be
        Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
        Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

        Comment


        • #5
          Daar ga ik mee met Wunjo.
          Ruis had ik weinig last omdat ik niet veel foto's nam op hoge ISO waarden en de CA waar iedereen zegt dat de G5 last van heeft, blijft ook beperkt.
          Voor de rest een prima toestel. Heel veel instel mogelijkheden, je kan een externe flits erop zetten, ook een aantal lenzen. Ik heb nooit problemen gehad. Heb hem nu verkocht voor waarschijnlijk een Pro1 omdat deze 7x optische zoom heeft.
          En het kantelbare lcd scherm he, heel handig, net zoals de afstandsbediening. Met het budget wat je hebt, en gezien de prijzen van dit toestel in Duitsland maar ook in Belgie, zal je al een grote CF erbij kunnen kopen. Batterij gaat heel lang mee.
          "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

          Comment


          • #6
            aan de reakties te voelen is de keuze precies niet slecht;
            ik wist echter niks van extra lenzen ( voorzet/ tele/ groothoek ??);
            huibke: "zal je al een grote CF erbij kunnen kopen" ????
            alvast al bedankt voor de nodige hints, ik ga ff snuffelen in het "digitale-camera-bos";
            en ook nekeer waar ik een toestel letterlijk kan "vasthouden"
            -hoge isowaarden zijn voor mij van geen tel-
            - wel de lichtsterkte van het objectief -
            - en de manuele instellingen -
            tot klappens

            Comment


            • #7
              Je krijgt bij de camera een CF van 32Mb. Daarop zal je een 15-tal foto's kunnen nemen in hoogste resolutie, laat staan als je in RAW foto's gaat nemen. Met jouw budget kun je een 512Mb kaart erbij kopen. Dan gaan er rond de 200 foto's in hoogste resolutie op en een stuk of 105 in RAW. Misschien dat je nog een CF kaart hebt van je vorige camera, dat weet ik niet.
              "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

              Comment


              • #8
                Heb hier thuis nog een G3 liggen.
                Puik toestel.
                Akkoord met Wunjo: beperkt formaat van de ccd chip van toestellen in die prijsklasse betekent inderdaad veel ruis bij hoge iso-waarden.
                Is een verhaal van "You get what you pay for".
                http://pieterbie.skynetblogs.be

                Comment


                • #9
                  Originally posted by pieterbie
                  Is een verhaal van "You get what you pay for".
                  Dat vind ik eigenlijk niet. Compacte toestellen hebben een aantal interessante voordelen op SLR: ze zijn kleiner en lichter, hebben vaak hele goeie en snelle lenzen, laten je toe om met de lcd onder de meest vreemde hoeken te fotograferen... Om er maar een paar te noemen die mij te binnen schieten.

                  Nu de compacte toestellen ook sneller worden, hebben dSLRs volgens mij maar een paar (zeer) belangrijke voordelen meer: optische zoeker en laag ruisniveau in de eerste plaats, maar ook de creativiteit met DOF als gevolg van het sensorformaat. Als je leeft van actiefotografie of andere veeleisende toepassingen van fotografie, dan kan ik er in komen dat een compact toestel geen optie is, maar verder vind ik dat een dSLR met goeie lenzen ontzettend veel meer kost, en dat dat niet in verhouding is tot het kwaliteitsverschil. (Ik zeg dus niet dat er geen verschil is.)

                  Het grootste nadeel van een compact toestel is voor mij de pixel race: het evenwicht tussen aantal en kwaliteit dreigt naar het eerste over te hellen.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Als je de prijs bekijkt dan heb je voor 560euro een zeer goed toestel aan de G5. Er komen er natuurlijk nieuwere uit binnenkort maar dan betaal je ong. het dubbele. Bovendien resulteren meer megapixels in de nood aan meer geheugen (duur) en snellere computers. Het één hangt dus aan het andere.
                    Bovendien koop je voor je duizend euro toch al een G5, wat geheugen, een reservebatterij met lader, een 420EX flitser, en misschien heb je der zelfs nog een close-up lens bovenop. Mooi setje zou ik zeggen, je kunt daarmee al alle kanten uit. De enige uitbreiding die je dan nog kunt bijnemen zijn wat voorzetlenzen.
                    Ikzelf werk met de G3 en ben daarmee zeer tevreden. Daarbovenop heb ik alle mogelijke uitbreidingen en persoonlijk vind ik dat veel belangrijker
                    dan een duurder toestel zonder deze.
                    fredje

                    Comment


                    • #11
                      Ik zou ook zeker wachten op de S1 Pro.
                      ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

                      Comment


                      • #12
                        ge bedoelt van fuji ???,
                        is wel een andere prijsklasse,
                        ik vind op het net 895. enkel de body

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by drovka
                          ge bedoelt van fuji ???,
                          is wel een andere prijsklasse,
                          ik vind op het net 895. enkel de body
                          Ik denk dat tommer een samentrekking heeft gemaakt van de Canon Pro 1 en de Canon Powershot S1 IS
                          http://www.vannecke.be
                          Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                          Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                          Comment

                          Working...
                          X